Açe Tsunamisinin Kayıpları Anıldı

28 Aralık 2018

Hint Okyanusu’nda 26 Aralık 2004’te meydana gelen 9,1 büyüklüğündeki deprem ve ardından oluşan tsunamide hayatını kaybeden 230 bin kişi felaketin 14’üncü yılında anıldı.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Osmanlı Malay Dünyası Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (FSM OSMAD) ile Türkiye’deki Açeliler Topluluğu tsunaminin 14’üncü yılında kayıpları anmak ve bölgede faaliyetlerini sürdüren Türk yardım kuruluşlarının tecrübelerini, gözlemlerini kamuoyuyla paylaşmak amacıyla Topkapı Yerleşkesi’nde “Teşekkür Ederiz Türkiye” başlıklı bir anma programı düzenledi.

Endonezya, Malezya, Tayland, Sri Lanka ve Hindistan başta olmak üzere 14 ülkede 230 bin kişinin hayatını kaybetmesine neden olan deprem ve tsunami en çok Endonezya’nın Açe eyaletini etkilemişti. Öyle ki Açe’de 170 bin kişi hayatını kaybetti. Türkiye o günlerde uluslararası alanda en büyük yardım kampanyalarından birine imza atarak felaketin açtığı yaraların sarılmasında önemli bir rol oynadı. Türk yardım kuruluşları kalıcı projeleriyle bölgede faaliyet göstermeye devam ediyor.

“Türk halkına içten şükranlarımızı sunarız”

Programın açılışında konuşan Endonezya Cumhuriyeti Başkonsolosu Herry Sudrajat, Açe tsunamisinin insanlığın vicdanını acıtan bir trajedi olduğunu dile getirerek, “Bu hadise dünyanın içini acıttığı için dünyanın her tarafından yardım aldık. 44 ülke tarafından yardımların organize edilmesi için bir organizasyon kuruldu. Tsunaminin yaşandığı dönemde uluslararası camiadan aldığımız yardımın toplamı 9 milyar dolara ulaşmıştı. Türkiye’nin desteğinin ise ayrı bir önemi var. Bu yüzden Türkiye’ye ve kardeş Türk halkına içten şükranlarımızı sunarız.” dedi.  

“Endonezya İslâm dünyasının ileri karakoludur”

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Genel Sekreteri Alim Türkyılmaz hadisenin 14 yıl önce yaşanmış olmasına rağmen hala etkisinin hissedildiğini hatırlatarak yaşanan acının büyüklüğüne dikkat çekti. Endonezya’nın zorlu şartlara rağmen kendi ayakları üzerinde durabildiğini ifade eden Türkyılmaz, söz konusu ülkenin İslâm dünyası için bir ileri karakol niteliğinde olduğunu kaydetti.

Tsunaminin tanıklarından olan Türkiye’deki Açeliler Topluluğu Komite Başkanı Muhammed Haykal ise o günlerle ilgili yaşadıklarını anlatırken, Türkiye’nin yardımlarına müteşekkir olduğunu ifade etti.

Açılış konuşmalarının ardından İbn Haldun Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Mehmet Özay’ın yönetimiyle yapılan panelde Özay, Türkiye’nin 14 yıl önce bölgede önemli bir rol üstlendiğini ve yardımların bugün de etkisini gösterdiğini dile getirdi.

Türkiye’nin o dönemde bölgeye yaptığı yardımlar hakkında bilgi veren Türk Kızılayı Genel Sekreteri Hüseyin Can, tsunaminin ardından bölgeye en yakın lojistik üs olan Bangladeş’teki ekiplerin süratle bu bölgeye yönlendirildiklerini ve acil ihtiyaçların tespitiyle göreve başladıklarını söyledi. Burada, beslenme, giyecek, battaniye, çadır, prefabrik konut ve bunun gibi pek çok destekle bölge halkına yardımcı olduklarını anlatan Can, Kızılay’ın beşeri ve doğal afetlere çok pratik şekilde müdahale edecek yetkinliğe sahip olduğunu aktardı.

“Banda Açe İstanbul Yetimhanesi’ni kurduk” 

İnsan Hak ve Hürriyetleri (İHH) İnsani Yardım Vakfı Mütevelli Heyet Üyesi Osman Atalay,
İHH’nın tsunaminin ardından bölgede yardım faaliyetlerine katıldığını ve burada çocukları korumayı öncelikli görev olarak kabul ettiğini söyledi.

Bölgenin yetimlerini korumak için İHH olarak Banda Açe’de 2005’te bir arazi satın aldıklarını anlatan Atalay, “Banda Açe İstanbul Yetimhanesi’ni kurduk ve çok şükür 14 senedir bu merkezin tüm ihtiyaçlarını karşılıyoruz. İşin çok güzel tarafları var. Bu yetimhanedeki çocuklarımız büyüyor, farklı farklı ülkelerde okumaya başlıyorlar. Örneğin Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde burslu okuyan 3 öğrencimiz var. İstanbul Teknik Üniversitesi’nde okuyan var… Çeşitli ülkelerde, çeşitli üniversitelerde okuyorlar… Sonra onlar da ülkelerine dönüp insanlara hizmet edecekler.” diye konuştu.

Foto muhabiri ve belgeselci Coşkun Aral ise Haberci programı için 2001 yılında çektiği Endonezya belgeselini katılımcılara izletti.

Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Fahameddin Başar’ın da katıldığı anma programı hediye takdimleri ardından sona erdi.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.