Prof. Dr. Yavaşca: ''Türk Müziği Bir Gönül Meselesidir''

 

14 Kasım 2015

Klasik Türk müziğinin usta ismi Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça, Medeniyetler İttifakı Enstitüsü ve Küçükçekmece Belediyesi iş birliğiyle düzenlenen “Uluslararası Prof. Dr. Alâeddin Yavaşca Sempozyumu"nda kişiliği, besteleri ve Türk müziğine katkılarıyla konuşuldu.

Üniversitemizin Topkapı Yerleşkesi'nde gerçekleşen sempozyumun açılışında konuşan usta bestekâr Prof. Dr. Alâeddin Yavaşca, “Türk musikisinin yüzyıllar boyunca yüzlerde meydana gelen ifadesi, çok şükür bu ifade tarifle dile getirilemez. Çünkü bu, bir gönül meselesidir. Bu, insanın maddenin dışına çıkarak, manada seviye kazanmasıdır. Türk müziğine elimden geldiği kadar katkıda bulunmanın verdiği zevkle yüzlerinizdeki musikiye olan sevgiyi görüyorum. Her biriniz birer muhibbisiniz. Eğer toplum bu müziği sevmeseydi, korumasaydı ve muhabbetlerini esirgeseydi, bugün böyle bir kavuşmanın imkânını belki bulamazdık." ifadelerini kullandı.

Uluslararası Bir İsim: Alâeddin Yavaşca

Sempozyumun Düzenleme Kurulu Başkanı Doç. Dr. Yalçın Çetinkaya, iki yıldır planladıkları sempozyumu Küçükçekmece Belediyesi’nin sahiplenmesiyle gerçekleştirdiklerini ifade ederek, sempozyumun uluslararası olmasına vurgu yaptı. “Alâeddin Hocamız Türkiye ile sınırlı bir bestekâr değil. Bugün yurt dışında pek çok üniversitede, yabancı müzikbilimciler Alâeddin Yavaşca Hocamızı tanıyor, eserlerini biliyor ve kendisiyle alakalı bir takım çalışmalar yapıyorlar. Özellikle son 10-15 yıldır Türk musikisi, yabancı müzikologların ilgi alanındadır. Amacımız Alâeddin Yavaşca’ya olan şükran borcunu ödeyebilmektir.” diye konuştu.

Sempozyuma ev sahipliği yapan Medeniyetler İttifakı Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Recep Şentürk, “Yenikapı Mevlevihanesi İslâm medeniyet tarihinde ve Osmanlı kültüründe önemli yeri olan bir müessese. Özellikle müzik tarihinde önemli mirası olan bir yer. Dede Efendilerin Itrilerin geçtiği bir yer. Böyle bir toplantının, müziğin ustalarından birisi adına burada yapılıyor olması son derece anlamlı. Dileriz bu mekân eski misyonunu kazanır ve yeniden Dede Efendiler, Itriler yetişir.” dedi.

Küçükçekmece Belediye Başkan Yardımcısı Besim Müftüoğlu ise "Umarım bu toplantı, çok kıymetli üstadımızın hayatında bir yer tutabilir. Biz de onun hayatındaki bu güzel yerde bir nebze katkıda bulunabilmişsek, mutluluk duyarız. Emeği geçen bütün hocalarıma, özellikle üniversite rektörlüğüne ve düzenleme kurulundaki dostlarımıza bu etkinlik için teşekkür ediyorum.” dedi.

Rektör Duman: “Bu Toplantılar Sadece Bize Bir Şeyler Kazandırır”

Rektörümüz Prof. Dr. Musa Duman, üniversitenin kuruluşundan beri Küçükçekmece Belediyesi desteğiyle çok sayıda etkinlik gerçekleştirdiklerini aktararak, "Bu toplantılar, adına yapılan zatlara çok bir şey katmaz. Onlar zaten değerlidirler. Onlar zaten sanat ve kültür tarihinde hak ettikleri yeri almışlardır ama bu toplantılar vesilesiyle onun çevresinde olan bizler bir şeyler kazanabiliriz. Bu mekânlar bir şey kazanır, bir şeyler öğrenir. Bu anlamda Türk musikisinin gelecekten örnek alacağı bir büyük ismi, üniversitemizin tarihinde müzik ve müzisyenlerle dolu mekânında anmış olmak bizi gururlandırıyor." diye konuştu.

Topkapı Yerleşkesi'nde gerçekleşen ilk oturumda Beşir Ayvazoğlu "Alâeddin Yavaşca'nın Hocası Süha Gezgin ve Musiki Mücadelesi" konu başlığını ele alırken, Prof. Dr. İsmail Hakkı Aydın "Musiki, Sanat ve Hekim", Dr. Metin Eriş "Gönül Gözüyle Alaeddin Yavaşca", Prof. Dr. Ruhi Ayangil ise "Prof. Dr. Alaeddin Yavaşca'nın Çok Yönlü Sanatçı Kimliği ve Özellikleri" konulu sunumlarını yaptılar.

Sempozyum diğer oturumları ise Küçükçekmece Belediyesi Cennet Kültür ve Sanat Merkezi'nde yapıldı.

Sempozyum sonrası aynı mekânda Mustafa Doğan Dikmen’in Yavaşca’nın bestelerini seslendirdiği bir konser gerçekleştirildi.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.