Üniversitemizde Nöbet Değişimi

14 Ocak 2019

Üniversitemizin kurucu Rektörü olarak 2010-2018 yılları arasında görev yapan Prof. Dr. Musa Duman’a Üniversitemize sunduğu hizmet ve katkılardan ötürü teşekkür ve veda töreni düzenlendi.

Akademik Genel Kurul Toplantısı kapsamında Haliç Yerleşkesi konferans salonunda yapılan veda töreni, Prof. Dr. Musa Duman için hazırlanan video yayınıyla başladı, konuşmalarla devam etti.

Üniversitemizin bugünkü noktaya gelmesinde Kurucu Rektörümüz Prof. Dr. Musa Duman’ın önemli bir rolü olduğunu belirten Mütevelli Heyet Başkanımız İsmail Gerçek, “Musa Hocamız ile uyumlu bir çalışma dönemi geçirdik. Aynı kurum içerisinde aynı hedefe kilitlendik, aynı duyguları hissettik. Genelde bir makama geldiğinde insanları tebrik ederiz ama bence makamdan gittikten sonra o kişiyi tebrik etmek lazım. Eğer o makamın gerektirdiği şekilde hizmet ettiyse, tebrik edilmesi gereken kişi o kişidir. Ben de bu duygularla Musa Hocamızı tebrik ediyorum ve Üniversitemize kattığı her şey için şükranlarımı sunuyorum. Yeni Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı’nın görevinin hayırlara vesile olmasını diliyorum.” ifadelerini kullandı.

“Bayrak yarışı ekip yarışıdır”

Görevi 27 Aralık 2018’de devralan Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, Kurucu Rektörümüz Prof. Dr. Musa Duman’a Üniversitemizin sağlıklı büyümesi ve ilerlemesi için gösterdiği katkılardan ötürü şükranlarını sunarak şöyle devam etti:

“Kurucu Rektörümüze; Üniversitemizi sekiz yıl içinde bu noktaya getirirken gösterdiği gayret, sabır, anlayış, azim ve fedakârlık dolayısıyla samimi şükranlarımı ve minnetimi sunuyorum. Bir kurumun kurucu ismi olmak hafızalarda sürekli taze kalmak demektir. Bir üniversitenin kuruculuğunu üstlenmek aynı zamanda sıfırdan yola çıkıp o yolun tüm merhalelerinde karşılaşılacak imkânsızlıklara, zorluklara göğüs germek ve bunları aşmak demektir. Bu bağlamda baktığımızda Prof. Dr. Musa Duman ismi, Kurucu Rektör unvanına en layık isim olmuştur.”

Yöneticilerin kurumların gelişim ve ilerleme sürecinde bir bayrak yarışında olduklarını hatırlatan Prof. Dr. Andı, “Bayrak yarışı bir ekip yarışıdır. Bu topyekûn bir çabayla mücadeleyle kazanılacak bir yarıştır. Gelin bu yarışın adını Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nin ‘varlık yarışı’ olarak koyalım. Bu varlık yarışında Prof. Dr. Musa Duman Kurucu Rektörümüz olarak stardı alan, ilk hamleyi yapan Rektörümüz oldu. O bayrağı ben devralmış bulunuyorum. Sayın Duman’ın performansı kadar benim performansım ve benden sora gelecek Rektörlerin performansları da bu kurumu ileriye taşıyacaktır. Bu görev değişimine bu bilinçle bakılmalıdır.” diye konuştu.

Prof. Dr. M. Fatih Andı, Akademik Genel Kurul Toplantısı kapsamında 2010 yılında kurulan Üniversitemizin ikinci 10 yılı için bazı hedeflerini de açıkladı. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin yanında araştırma ve inceleme faaliyetlerinin daha da güçleneceği bir döneme girileceğinin altını çizen Prof. Dr. Andı, böylece Üniversitenin tüm birimleriyle daha dinamik daha heyecanlı daha güncele dönük söylemler üreten bir yapıya dönüştürülmesinin mümkün olacağını kaydetti.

Yakın çalışma arkadaşları hatıralarından söz etti

Kurucu Rektörümüzün yakın çalışma arkadaşları da Hocamızla ilgili hatıralarından söz etmek üzere kürsüye çıktı. Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Fahameddin Başar, 1980’li yıllara, İstanbul Üniversitesi’ndeki çalışma günlerine dayanan dostluklarından bahsederek, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi çatısı altında yeniden birlikte çalışma fırsatı yakaladıkları için duyduğu memnuniyeti ve şükranlarını dile getirdi.

Prof. Dr. Musa Duman’la sekiz yıllık çalışma süresince birçok anı biriktirdiğini dile getiren ve bazılarını dinleyicilerle paylaşan Genel Sekreterimiz Alim Türkyılmaz, Kurucu Rektörümüzün bu isimle Üniversite tarihinde baki kalacağını ifade etti.

Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. İbrahim Numan, Kurucu Rektörümüzün şahsında huzurlu bir ortamda çalışmaktan dolayı memnun olduğunu ifade ederek, Üniversitemizi getirdiği güçlü nokta karşısında teşekkürlerini iletti.

“Görev süresince çok değerli insanlar tanıdım”

Son olarak Kurucu Rektörümüz Prof. Dr. Musa Duman kürsüye çıkarak hazırlanan törenle ilgili teşekkürlerini iletti. Görev süresince çok değerli insanlarla tanıştığını ve birlikte çalışma imkânı bulduğunu söyleyen Prof. Dr. Duman, “Bu süreç için hamd ediyorum, şükrediyorum. Çok güzel günler geçirdim, değerli insanlar tanıdım. Bu büyük bir nimet. İnşallah bu kurum ilelebet yaşayacaktır. Bu bir bayrak yarışıdır. Bu yarışta görev alan herkes yarışı devam ettirmek için çaba harcayacaktır. Bu süreçte Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı’ya başarılar diliyorum.” dedi.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nin her geçen gün gelişerek Türkiye yükseköğretim camiasındaki yerini sağlamlaştırdığını ve misyonunu devam ettirdiğini kaydeden Kurucu Rektörümüz, “Bizim aldığımız miras bunu gerekli kılıyor. Çünkü önemli bir mirasın sahipleriyiz. Adımız Fatih Sultan Mehmed’in adını taşıyor. Kurucu vakıflarımızın her biri kendi alanında tarihimizin önemli isimleri. Bu mirasın farkında olarak hareket ettik, bundan sonra da bu bilinçle çalışmalarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. Yeni Rektörümüz Prof. Dr. Fatih Andı’nın yeni bir enerji ve heyecanla Üniversitemizi daha iyi noktalara ulaştıracağına olan inancım tamdır.” ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından Mütevelli Heyet Başkanımız ve Rektörümüz tarafından, Güzel Sanatlar Fakültesi Öğr. Üyesi Hattat Ali Toy’un hazırladığı Besmele yazılı hat tablosu Kurucu Rektörümüze takdim edildi. Tören fotoğraf çekiminin ardından sonra erdi.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.