Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası
1. Amaç ve Kapsam
Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası (“Politika”), 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında veri sorumlusu sıfatına haiz Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nin (“Üniversite”); kişisel verileri elde etme yöntemlerini ve kişisel verileri elde etmesine dayanak olan hukuki sebeplerini, kişisel veri işleme faaliyetine konu olan kişi kategorilerini ve kişisel veri kategorilerini, Üniversite’nin kişisel veri işleme amaçlarını, kimlere ve hangi amaçlarla aktarıldığını, kişisel verilerin güvenliğini sağlama amacıyla alınan teknik ve idari tedbirlerini, kişisel verilerin saklanma sürelerini, profilleme ve segmentasyon yapılıp yapılmadığını, ilgili kişinin haklarını ve işbu hakların nasıl kullanılacağını ayrıntılı olarak belirtmektedir.
2. Kişisel Verileri Elde Etme Yöntemleri ve Hukuki Sebepler
Kişisel verileriniz, Üniversite tarafından, Kanunun 4. maddesinde yer alan genel ilkelere bağlı kalarak ve veri minimizasyonu gözetilerek;
- Sözlü (Örneğin çağrı merkezi, yüz yüze iletişim, telefon görüşmeleri vs.),
- Yazılı (Örneğin tarafınızca hazırlanan veya doldurulan belgeler, gönderilen e-postalar, adli makamlardan gelen tebligatlar vs.),
- Görsel (Örneğin kamera kayıtları vs.) veya
- Elektronik (Örneğin internet sitesi ve/veya mobil uygulama kullanımı vs.) olarak, her halükârda aydınlatma yükümlülüğü yerine getirilerek ve buna ek olarak gerekli hallerde ilgili kişinin açık rızası alınarak elde edilmektedir.
Üniversite tarafından kişisel veriler, ilgili kişilerin açık rızası, kanunlarda açıkça öngörülmüş olma, fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olma, sözleşmenin kurulması ve ifasıyla doğrudan ilgili olma, veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olma, ilgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olma, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlenmesinin zorunlu olması ve veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebepleriyle işlenmektedir.
Üniversite, yürütmekte olduğu faaliyetler çerçevesinde, özel nitelikli kişisel verileri, kural olarak veri sahibinin açık rızası alınmadığı takdirde işlememektedir. Bununla birlikte Kanun’un 6’ncı maddesinin 3’üncü fıkrasında öngörülen durumlarda özel nitelikli kişisel veriler, diğer hukuka uygunluk şartları da gözetilerek açık rıza alınmaksızın işlenmektedir.
3.İlgili Kişi ve Kişisel Veri Kategorileri
Üniversite, faaliyetleri kapsamında aşağıdaki kişi gruplarının, belirtilen kategorilerde yer alan kişisel verilerini işlemektedir:
Öğrenci, Mezun |
Kimlik, İletişim, Özlük ve Meslek Bilgisi, Finans, Hukuki İşlem, Sağlık, Görsel ve İşitsel Kayıtlar, Diğer |
Veli/Vasi/Temsilci |
Kimlik, İletişim |
Çalışan Adayı, Çalışan, Eski Çalışan, Stajyer
|
Kimlik, İletişim, Finansal, Çalışma Bilgisi, Özlük ve Meslek Bilgisi, Hukuki İşlem, Özel Nitelikli Kişisel Veri (Sağlık ve Ceza Mahkumiyeti), Yan Haklar ve Menfaatler, Aile Bireyleri ve Yakın Bilgileri, Görsel ve İşitsel Kayıtlar, Diğer |
Çalışan Yakını |
Kimlik, İletişim, Finans, Özlük ve Meslek Bilgisi |
Eğitim ve Sertifika Programı vb. Etkinlik Katılımcıları |
Kimlik, İletişim, Finans, Görsel ve İşitsel Kayıtlar |
İş Ortağı |
Kimlik, İletişim, Hukuki İşlem |
Tedarikçi ve Müşteri Şirket Çalışanı |
Kimlik, İletişim |
Tedarikçi ve Müşteri Şirket İmza Yetkilisi |
Kimlik, İletişim, Hukuki İşlem |
Referans |
Kimlik, İletişim, Özlük (ve/veya Mesleki Deneyim) |
Ziyaretçi |
Kimlik, İşlem Güvenliği, Fiziksel Mekân Güvenliği |
İnternet Sitesi Ziyaretçisi |
İşlem Güvenliği |
4. Kişisel Veri İşleme Amaçları
Kişisel veriler, Üniversite tarafından aşağıdaki amaçlar ile kullanılmaktadır:
-
Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi,
-
Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
İletişim faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
Talep/şikâyetlerin takibi,
-
Yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi,
-
Veri sorumlusu operasyonlarının güvenliğinin temini,
-
Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
-
Erişim yetkilerinin yürütülmesi,
-
Risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
-
Denetim/etik faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
Hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi,
-
Görevlendirme süreçlerinin yürütülmesi
-
İç denetim/soruşturma/istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
Stratejik planlama faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
Yönetim faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
İş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
Yatırım süreçlerinin yürütülmesi,
-
Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi,
-
Organizasyon ve etkinlik yönetimi,
-
Sosyal sorumluluk ve sivil toplum aktivitelerinin yürütülmesi,
-
Acil durum yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
-
Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
-
İş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi,
-
Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
Çalışan adayı/stajyer/öğrenci seçme ve yerleştirme süreçlerinin yürütülmesi,
-
Çalışan memnuniyeti ve bağlılığı süreçlerinin yürütülmesi,
-
Çalışanlar için iş akdi ve mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi,
-
Çalışanlar için yan haklar ve menfaatleri süreçlerinin yürütülmesi,
-
İnsan kaynakları süreçlerinin planlanması,
-
İş sağlığı/güvenliği faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
Performans değerlendirme süreçlerinin yürütülmesi,
-
Yabancı personel çalışma ve oturma izni işlemleri,
-
Ücret politikasının yürütülmesi,
-
Yetenek/kariyer gelişimi faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
İş süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilerin alınması ve değerlendirilmesi,
-
Mal/hizmet satın alım süreçlerinin yürütülmesi,
-
Mal/hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi,
-
Tedarik zinciri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
-
Lojistik faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
Tanıtım faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
Sponsorluk faaliyetlerinin yürütülmesi,
-
Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
-
Fiziksel mekân güvenliğinin temini,
-
Taşınır mal ve kaynakların güvenliğinin temini,
-
Ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması ve takibi.
5. Kişisel Verilerin Aktarılması ve Aktarım Amaçları
Kişisel verileriniz, Üniversite’nin yürüttüğü faaliyetler kapsamında yukarıda belirtilen amaçlarla ve işbu amaçların gerçekleştirilmesi ile sınırlı olarak Üniversite harici üçüncü kişilerle paylaşılmak durumundadır. Üniversite, tüm bu aktarım süreçlerinde Kanun’un 8. ve 9. maddelerine uygun hareket etmekte, gerekli teknik ve idari tedbirleri yerine getirmekte, bilme gereği ve kullanma gereği ilkelerine riayet etmekte ve veri minimizasyonu ilkesine bağlı kalmaktadır. Ayrıca, aktarım yapılan üçüncü kişiler ile ek protokoller imza edilerek aktarılan kişisel veriler hukuki olarak da korunmaktadır.
Bu kapsamda aşağıdaki tabloda belirtildiği şekilde kişisel veri aktarımları gerçekleştirilmektedir:
İlgili Kişi |
Aktarım Amacı ve Aktarılan Kişi |
Öğrenci, Mezun |
|
Çalışan, Eski Çalışan, Stajyer
|
|
Çalışan Yakını |
|
Eğitim ve Sertifika Programı vb. Etkinlik Katılımcıları
|
|
İş Ortağı, Tedarikçi ve Müşteri Şirket İmza Yetkilisi |
|
Ziyaretçi, İnternet Sitesi Ziyaretçisi |
|
6. Kişisel Verilerin Güvenliğini Sağlamak Amacıyla Alınan Teknik ve İdari Tedbirler
Üniversite, kişisel verilerinizin gizliliği, bütünlüğü ve güvenliğinin sağlanması için gerekli özeni göstermekte ve gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır. Bu kapsamda, kişisel verilerin hatalı kullanımını, hukuka aykırı olarak işlenmesini, kişisel verilere yetkisiz erişimi, verilerin ifşa edilmesini, değiştirilmesini veya imha edilmesini engellemek için aşağıda belirtilen önlemleri alır.
Anti-Virüs: Üniversite’nin bilgi teknolojileri altyapısında bulunan tüm bilgisayarlarda ve sunucularda periyodik olarak güncellenen anti-virüs uygulaması yüklüdür.
Firewall: Üniversite sunucularını barındıran Veri Merkezi periyodik olarak güncellenen yazılım yüklü Firewall tarafından korunmaktadır. Yeni nesil firewalllar tüm personellerin internet bağlantılarını kontrol etmekte ve bu kontrol sırasında virüs ve benzeri tehditlere karşı koruma sağlamaktadır.
VPN: Tedarikçiler, Üniversite sunucu ya da sistemlerine Firewall üzerinde tanımlı bulunan SSL-VPN aracılığı ile erişim sağlayabilmektedirler. Her bir tedarikçi için ayrı SSL-VPN tanımı yapılmış olup, yapılan tanımlama ile tedarikçi sadece kullanması gereken ya da yetkilendirmesi yapılan sistemlere erişim sağlamaktadır.
Kullanıcı Tanımlamaları ve Yetki Matrisi: Üniversite çalışanlarının, Üniversite sistemlerindeki yetkileri sadece iş tanımları ile gerekli olduğu ölçüde sınırlandırılmış olup, herhangi bir yetki ve görev değişikliği söz konusu olması durumunda yetkiler derhal sonlandırılmaktadır yahut yeni görev çerçevesinde değiştirilmektedir.
Bilgi Güvenliği Tehdit ve Olay Yönetimi: Üniversite sunucularında ve Firewallarında meydana gelen ihlaller veya tespit edilen riskler derhal Bilgi İşlem Daire Başkanlığına bildirilmektedir. Bu birim, güvenlik tehdidi oluştuğunda ivedi bir şekilde tehdide cevap vermekte ve kişisel verilerin güvenliğini temin etmektedir.
Sızma Testi: Periyodik olarak Üniversite sistemindeki sunuculara, bilgisayarlarına sızma testi manuel olarak yetkili olan bağımsız tedarikçi bir firma tarafından yapılmaktadır. Bu test sonucunda oluşan güvenlik açıkları kapatılarak, ilgili güvenlik açıklarının kapatıldığına dair doğrulama testi yapılmaktadır.
Çalışanlara Eğitim Verilmesi ve Farkındalığın Arttırılması: Üniversite çalışanlarının çeşitli bilgi güvenliği ihlallerine karşı farkındalıklarını artırmak ve bilgi ihlali olaylarında insan faktörünün etkisini en aza indirmek için çalışanlara düzenli aralıklarla bilgi güvenliği hususunda hatırlatmalar yapılarak eğitimler verilmektedir. Üniversite sistem kullanıcılarının farkındalığını artırmak için düzenli olarak kullanıcılara phishing e-mailleri gönderilmektedir. Çıkan sonuçlara göre kullanıcılara gerekirse tekrar hatırlatma ve uyarı yapılmaktadır.
Temiz Masa Prensibi: Üniversite’nin iç kuralları uyarınca çalışanlar temiz masa prensibine uymakla yükümlüdür.
Çevrimiçi Koruma: Üniversite’nin internet sitesinde kişisel verilerin alındığı tüm alanlar SSL ile korunmaktadır.
Fiziki Güvenlik: Kâğıt ortamındaki kişisel verilerin mutlaka kilitli dolaplarda muhafaza edilmesini ve sadece yetkili kişiler tarafından erişilmesini sağlamaktayız.
Çerezler: Hizmet alınan üçüncü taraflara ait çerezler aracılığıyla işlenen kişisel veriler, üyelik sona erdiği takdirde üçüncü taraflara ait sistemlerden silinmektedir.
İhlal Bildirimi: Üniversite’nin gerekli teknik ve idari bilgi güvenliği tedbirlerini almasına rağmen, Üniversite tarafından işletilen online platformlara veya Üniversite sistemine yapılan saldırılar sonucunda kişisel verilerin zarar görmesi veya yetkisiz üçüncü kişilerin eline geçmesi durumunda, Üniversite durumu derhal sizlere ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na bildirir ve ihlalin sonuçlarını en aza indirmek için gerekli önlemleri alır.
İki Aşamalı Güvenlik: Gerekli durumlarda kişisel verilere ulaşmak isteyen kişinin işbu verilere ulaşmaya yetkili kişi olduğunu doğrulamak amacıyla ek güvenlik katmanın oluşturularak erişim imkânı sağlanmaktadır.
7. Kişisel Verilerin Saklanma Süreleri ve İmha Koşulları
Üniversite, işlediği kişisel verileri ilgili mevzuatta öngörülen veya işleme amacının gerektirdiği süreler boyunca Kanun ile uyumlu olarak muhafaza eder. Bu süreler aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:
Kişisel Veri |
Saklama Süresi |
Öğrencilere İlişkin Kişisel Veriler |
Hukuki ilişkinin sona ermesinden itibaren 10 yıl |
İş Çözüm Ortağı/Tedarikçilere İlişkin Kişisel Veriler |
Hukuki ilişkinin sona ermesinden itibaren 10 yıl |
İş Başvurusu Sırasında Alınan CV ve Özlük Bilgileri |
İş başvurusunun yapıldığı tarihten itibaren 2 yıl |
Personele Ait Kişisel Veriler (Kimlik, İletişim, Özlük Bilgileri, Hukuki İşlem Verileri, Mesleki Deneyim, Görsel ve İşitsel Kayıtlar, Fiziksel Mekân Güvenliği) |
Özlük Bilgileri personelin yaşamı boyunca, diğer veriler hukuki ilişkinin sona ermesinden itibaren 10 yıl, kamera kayıtları 6 ay |
Personele Ait Özel Nitelikli Kişisel Veriler (Ceza Mahkumiyeti ve Sağlık Verileri) |
Sağlık Verileri 15 yıl, Ceza Mahkumiyeti hukuki ilişkinin sona ermesinden itibaren 10 yıl |
Çağrı Merkezi Ses Kayıtları |
3 yıl |
Ziyaretçilere İlişkin Kişisel Veriler (Kamera Kayıtları) |
1 hafta |
Çevrimiçi Ziyaretçilere İlişkin Kişisel Veriler |
2 yıl |
Muhasebe ve Finansal İşlemlere İlişkin Tüm Kayıtlar |
10 yıl |
Üniversite, iş süreçleri kapsamında fiziki, elektronik, web sitesi, e-posta gibi kanallardan toplayarak işlediği kişisel verileri, Kanun’un 7. ve 17. maddeleri ve Türk Ceza Kanunu Madde 138 uyarınca, ilgili kanunların veya ikincil mevzuatın öngördüğü süreler ve/veya işleme amacının gerekli kıldığı süreler boyunca saklamaktadır. Bu sürelerin sona ermesi durumunda ise Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik hükümleri ve Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Rehberi uyarınca silmekte, yok etmekte veya anonim hale getirmektedir. Üniversite tarafından periyodik imha süresi 6 ay olarak belirlenmiştir.
Üniversite tarafından kişisel verilerin silinmesi, kişisel verilerin ilgili kullanıcılar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemini; kişisel verilerin yok edilmesi, kişisel verilerin hiç kimse tarafından hiçbir şekilde erişilemez, geri getirilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemini ifade etmektedir. Kişisel verilerin anonim hale getirilmesi ise, bu verilerin başka verilerle eşleştirilse dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesini ifade etmektedir.
Üniversite, Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik uyarınca hazırladığı Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası Politikası kapsamında silme, yok etme ve anonim hale getirmeye ilişkin yöntemleri ve aldığı teknik ve idari tedbirleri ayrıntılı olarak açıklamaktadır.
8. Veri Sahiplerinin Hakları ve Bu Hakların Kullanımı
Kişisel veri sahibi ilgili kişiler, Kanun’un 11. maddesi uyarınca aşağıda sayılan haklara sahiptir:
-
Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
-
Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
-
Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
-
Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
-
Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
-
Kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
-
Kişisel verilerinin düzeltilmesi, silinmesi ya da yol edilmesi halinde bu durumun kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
-
İşlenen kişisel verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
-
Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Kişisel verileriniz üzerindeki haklarınızı kullanmak amacıyla; https://www.fsm.edu.tr/kvkk adresinden erişebileceğiniz İ1.FR-400-İlgili Kişi Başvuru Formu’nu doldurup;
-
Zeyrek Mah. Büyükkaraman Cad. No:53, 34080 Fatih/İstanbul adresine bizzat getirebilir,
-
Belirtilen adrese, ıslak imzalı olarak noter kanalıyla gönderebilir,
-
fsmvu@hs03.kep.tr adresine güvenli elektronik ya da mobil imzalı olarak, kayıtlı elektronik posta adresi veya sistemimizde kayıtlı elektronik e-posta adresiniz aracılığıyla iletebilirsiniz.