Kulüplerimiz

Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı

Kuruluş Yılı
2022
İletişim
aramak@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2014
İletişim
arapcamuk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2016
İletişim
bilimtarihik@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2019
İletişim
bircocukbinumutk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
biyomedikaltk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2019
İletişim
buradayimk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2013
İletişim
dunyagenclikk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2023
İletişim
espork@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2014
İletişim
endulusfsk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
fikiraksiyonk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
fotografk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2014
İletişim
gelenekselsk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2017
İletişim
gelenekselturksk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2012
İletişim
yesilayk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2023
İletişim
genckademk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2022
İletişim
genckalitek@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2013
İletişim
girisiminovasyonk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
ggenclik@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2012
İletişim
hareketligenclikdsk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2021
İletişim
hukukveekonomi@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2013
İletişim
hukukk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2013
İletişim
hurtefekkurk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2022
İletişim
iaestek@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2016
İletişim
idealhukukk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2018
İletişim
ieeek@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2023
İletişim
inmak@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2023
İletişim
inpok@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2012
İletişim
islamdunyasiik@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2023
İletişim
icmimarlark@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2023
İletişim
kadinhaklari@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
kizilayk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2023
İletişim
kulturelmiras@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2022
İletişim
makdis@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2014
İletişim
mavimurekkepk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
medeniyetdk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
milligenclikk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2021
İletişim
mimarirestorasyonk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2012
İletişim
mimarlikk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2016
İletişim
munazarak@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2012
İletişim
muzikk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2022
İletişim
oncukusak@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2012
İletişim
psikolojik@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
renkliyasamk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
rgbtasarimk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2013
İletişim
robokademi@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2012
İletişim
sozeylemk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2013
İletişim
sessanatedebiyatk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2023
İletişim
sibergk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2016
İletişim
sinematiyatrok@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2017
İletişim
siyerk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2013
İletişim
sosyalpolitakalark@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
stratejikak@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2020
İletişim
stratosferk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2012
İletişim
tariharastirmalarik@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2019
İletişim
tedxk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2017
İletişim
turkdunyasiak@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2015
İletişim
ucnoktak@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2014
İletişim
uluslararasiik@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2012
İletişim
yapiinsaatk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2023
İletişim
yaraticizgiler@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2017
İletişim
yasamboyugelisimk@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2017
İletişim
yeninesilargek@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2017
İletişim
yeninesilok@stu.fsm.edu.tr
Kuruluş Yılı
2023
İletişim
cevirik@stu.fsm.edu.tr
Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.