2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Yatay Geçiş Başvuruları

Yatay Geçiş Nedir?

Yatay geçiş, üniversitenin herhangi bir bölümünde eğitim gören öğrencinin eğitimine başka bir üniversitede farklı bölümde veya başka bir üniversitede aynı bölümde devam etmesini sağlayan sistemdir. Yatay geçiş, öğrencinin not ortalaması dikkate alındığında ön lisansların 2. ve 3. yarıyılına, lisans programlarının 3. ve 5. yarıyılına yapılır. Eğitimini normal süreler içerisinde sürdüren öğrenci ÖSYM puanıyla tüm sınıflara yatay geçiş yapabilmektedir.

Yatay Geçiş Hangi Yöntemlerle Yapılır?

Üniversite dışı yatay geçişler not ortalaması ile geçiş ve merkezi yerleştirme puanı ile geçiş olmak üzere 2 farklı şekilde yapılabilmektedir. Detaylı bilgi aşağıda yer almaktadır.

Yatay Geçiş Takvimi

15.07.2024- 21.08.2024

Yatay Geçiş Başvuruları

22.08.2024-28.08.2024

Yatay Geçiş Başvurularının Değerlendirilmesi

29.08.2024

Yatay Geçiş Başvuru Sonuçlarının Açıklanması

02.09.2024-05.09.2024

Kazanan Adayların Kesin Kayıtları (Asıl Listede Yer Alan Adaylar)

06.09.2024

Yedek Listede Yer Alan Adayların Kesin Kayıtları (Adaylar Aranarak Bilgilendirilecektir)

 

Kurumlararası ve Kurum İçi Yatay Geçiş Başvuruları 15.07.2024-21.08.2024 tarihleri arasında üniversitemizin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının web sayfası üzerinden online olarak alınacaktır.

*Zamanında yapılmayan veya eksik belge ile yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

Online başvuru için tıklayınız.

Önemli Bilgi: Yatay geçiş başvuru işlemleriyle ilgili bilgilendirmeler, sisteme kayıt olurken girilen mail adresine gönderilecektir. Aday öğrencilerimizin mail adreslerini kontrol etmeleri önemle rica olunur. Gerekli bilgilendirmeler mail aracılığıyla yapılacaktır.

Öğrencinin kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanı (ÖSYM), yatay geçiş yapmak istediği programın taban puanına eşit veya yüksek olması halinde, başarı durumuna bakılmaksızın hazırlık sınıfı ve ara sınıflara (1-2-3-4) yatay geçiş başvurusu yapabilir. 

Yurdumuzda ve KKTC’deki Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan yükseköğretim kurumlarına kayıt yaptırmış adaylar başvuru yapabilirler (KKTC’deki üniversitelerden sadece güz dönemi için başvuru yapılabilir). Yurt dışındaki diğer yükseköğretim kurumlarına kayıt yaptırmış adaylar başvuru yapamazlar, Yurtdışındaki Yükseköğretim Kurumlarından Üniversitemize yatay Geçiş Başvuru Koşullarını incelemesi gerekmektedir.

Bu hak kapsamında başvuru yapmak isteyen adayların daha önce Merkezi Yerleştirme Puanıyla yatay geçiş yapmamış olması gerekmektedir.

Eğitim dili %100 Türkçe olan bir programdan, eğitim dili %30 veya %100 İngilizce olan bir programa Merkezi Yerleştirme Puanıyla yatay geçiş başvurusunda bulunarak kayıt hakkı kazanmış adaylar ilgili tarihte yapılacak olan düzey belirleme sınavından başarısız olmaları durumunda zorunlu hazırlık sınıfı eğitimi alacaklardır. 

* Ek Madde-1 Kapsamında Yatay Geçiş Uygulama Esasları için tıklayınız.

**Üniversitemiz programlarına ait Taban-Tavan Puanları için tıklayınız.

Ek Madde-1 Kapsamında Yatay Geçiş Kontenjanları için tıklayınız.

Online başvuru için tıklayınız. 

(1) Kurumlar arası yatay geçiş başvuruları, sadece ilan edilen süre içerisinde yapılır.

(2) Kurumlar arası yatay geçiş için öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait tüm dersleri başarmış olması ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın ilan etmiş olduğu not dönüşüm tablosu dikkate alınarak genel not ortalamasının en az 100 üzerinden 60 veya 4,00 üzerinden 2,29 olması gerekir.

a. Eşdeğer diploma programlarına, kurumlararası yatay geçiş yapmak isteyen öğrencilerin puanları aşağıdaki formül ile hesaplanır. Geçiş yapmak istediği programın İlgili puan türüne sahip olmayan öğrencilerin aşağıdaki formülde Adayın Yerleştirme Puanı kısmı sıfır olarak değerlendirilir.

b. Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan diploma programlarına yatay geçiş başvurusunda bulunan öğrencilerin ilgili yılda ilgili program için Senato tarafından kabul edilmiş ÖSYS taban puanı koşulunu sağlamış olması gerekir.

(3) İkinci fıkradaki başarı şartını sağlayamayan ancak merkezi yerleştirme puanı geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olan adaylar yatay geçiş başvurusu yapabilir.

(4) Önlisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.

(5) İkinci öğretimden sadece ikinci öğretim diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir. Ancak, ikinci öğretim diploma programlarından başarı bakımından bulunduğu sınıfın ilk yüzde onuna girerek bir üst sınıfa geçen öğrenciler birinci öğretim diploma programlarına kontenjan dahilinde yatay geçiş yapabilirler.

(6) Açık veya uzaktan öğretimden diğer açık veya uzaktan öğretim diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir. Açık veya uzaktan öğretimden örgün öğretim programlarına geçiş yapılabilmesi için, öğrencinin öğrenim görmekte olduğu programdaki genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 80 olması veya kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir.

(7) Birinci veya ikinci öğretim diploma programlarından açık veya uzaktan eğitim veren diploma programlarına yatay geçiş yapılabilir. Ancak geçiş yapan öğrenciler geçtikleri programın ücretini öderler.

(8) Tamamen veya kısmen yabancı dil ile eğitim yapan ve Yabancı Dil Zorunlu Hazırlık Sınıfı bulunan diploma programlarına geçiş yapabilmek için Üniversitenin ilgili biriminin yapacağı yabancı dil yeterlilik sınavında başarılı olmak ya da ulusal veya uluslararası geçerliliği olan yabancı dil sınavlarından ilgili birimin belirlemiş olduğu puanı almış olması şarttır.

(9) Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.

(10) Öğrenci sadece bir birimin bir diploma programına yatay geçiş için başvurabilir.

(11) Kurumlar arası yatay geçişler ancak aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılabilir.

(12) Merkezi yerleştirme ile öğrenci alan diploma programlarından özel yetenek sınavı ile öğrenci alınan diploma programına geçişlerde diğer şartların yanı sıra yetenek sınavında da başarılı olma şartı aranır.

(13) Disiplin cezası almış olan öğrenci yatay geçiş başvurusu yapamaz.

(14) Yatay geçiş işlemleri “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ” hükümleri çerçevesinde yapılır.

İlgili YÖK mevzuatı için tıklayınız.

Eğitim dili %100 Türkçe olan bir programdan, eğitim dili %30 veya %100 İngilizce veya %100 Arapça  bir programa Ağırlıklı Genel Not Ortalaması ile yatay geçiş başvurusunda bulunan adaylar ilgili tarihlerde yapılacak olan Düzey Belirleme Sınavı'ndan başarısız olmaları durumunda kayıt hakkı elde edemeyeceklerdir.

Daha önce başka bir üniversitede hazırlık programı alarak başarıyla tamamlayan veya Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınan ulusal veya uluslararası sınav sonuçlarından birisine sahip olan öğrencilerden belgeleri ilgili kurullar tarafından uygun görülenler hazırlık eğitiminden muaf olabilirler.

Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle Kurumlar arası Yatay Geçiş Kontenjanları için tıklayınız.

Online başvuru için tıklayınız. 

  • ÖSYM Sonuç Belgesi (Aldığı puanları-puan türlerini gösteren sonuç belgesi)
  • Son bir ay içerisinde alınmış onaylı Öğrenci Belgesi ve Transkript Belgesi (E-devletten alınan belgeler kabul edilecektir.)
  • Disiplin Durumu Belgesi 
  • Hazırlık Başarı Belgesi (Hazırlık eğitimi alan öğrenciler için geçerlidir.)
  • Ağırlıklı genel not ortalamasını kullanarak İkinci öğretimden birinci öğretime geçiş yapmak isteyenler için %10’un içinde olduğunu gösterir belge
  • Kayıtlı olduğu üniversiteden Ek Madde - 1 kapsamında Yatay Geçiş yapmadığına dair belge (Belgeyi, sistem üzerinde yer alan Belgeler (Documents) "Diğer Belgeler" kısmına yükleyiniz.)
  • Belirtilen evrakların online başvuru sistemine eklenmesinde fotoğraf kabul edilmemektedir. Tüm belgelerin sisteme taranarak, jpeg ya da pdf formatında yüklenmesi gerekmektedir.
  • Başvuru sırasında ıslak imzalı evrak alınmamaktadır. Yatay geçiş ile üniversitemize kayıt hakkı kazanan adayların, başvuruda istenilen evrakların asıllarını (Islak imzalı) kayıt sırasında teslim etmeleri gerekmektedir.

Yükseköğretim kurulu tarafından başarı sırasına göre sınırlama getirilen bölüm/programlara başvuru yapmak isteyenler ilgili yılın puan türündeki sıralama şartını sağlamış olması gerekmektedir.

 Hukuk Fakültesi, Mühendislik FakültesiMimarlık Fakültesi (İç Mimarlık bölümünü kapsamamaktadır.) ve Eğitim Fakültesi (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı dâhildir.)

Yatay geçiş yapan öğrencinin öğrenimine üniversitemizde kaçıncı sınıftan başlayacağı, kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan aldığı derslerin muafiyet işlemi sonucunda kesinleşir. Fakülte/Meslek Yüksekokulu ilgili yönetim kurulları tarafından yapılan değerlendirme ile muafiyet verilen dersler belirlenmektedir.

Merkezi Yerleştirme puanıyla veya AGNO ile kurum içi veya kurumlar arası yatay geçiş başvurusunda bulunan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, tam burslu dilime yeterli gelmesi halinde kaydolduğu eğitim-öğretim yılında belirlenen program ücretinin %25’i alınır. İndirimli dilimlerden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

 Üniversitemiz programlarına Yatay Geçiş yolu ile tam ücretli olarak yerleşen öğrencilere %20 indirim uygulanır.

 Kazanılan burslar normal öğrenim süresince (diğer üniversitede okuduğu dönemler göz önünde bulundurularak) geçerlidir.

 İsteğe bağlı olarak hazırlık sınıfı eğitimi almak isteyen öğrenciler, ÖSYM giriş bursu ve diğer burslardan yararlanamaz.

Üniversitemiz programlarına yatay geçişi kabul edilen adayların ücretlendirme işlemleri üniversiteye giriş yaptıkları yılda belirlenen program ücreti üzerinden hesaplanmaktadır. 

Ücretler için tıklayınız.

 

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.