Öğretim Üyesi Alım İlanı

Google Chrome üzerinden bağlantıda java hatası yaşandığından dolayı ilan metni görüntülenememektedir. İlan metni için buraya tıklayınız. 

 

FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ

Üniversitemize bağlı aşağıda belirtilen birimlerde istihdam edilmek üzere daimi statüde öğretim üyesi kadrosuna Profesör, Doçent  ve Doktor Öğretim Üyesi alınacaktır.

 

İlk Başvuru Tarihi : 09.08.2024
Son Başvuru Tarihi      : 23.08.2024

 

SIRA

FAKÜLTE/BİRİM

​BÖLÜM / PROGRAM / ANABİLİM DALI

UNVAN

KADRO SAYISI

ÖZEL ŞARTLAR

1

EĞİTİM FAKÜLTESİ

TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

PROFESÖR

1

- Türkçe Eğitimi alanında doktora mezunu olmak,

- Türkçe öğretimiyle ilgili çalışmalar yapmış olmak.

2

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ

PROFESÖR

1

- Adli Sosyal Bilimler alanında doçent unvanına sahip olmak,

- Klinik Psikoloji alanında yüksek lisans ve doktora tezi yönetmiş olmak.

3

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

PROFESÖR

1

- Bilgisayar Mühendisliği alanında doçent unvanına sahip olmak,

- Bilgisayar Mühendisliği alanında SCI veya SCI-Expanded indeksli dergilerde yayınları ve/veya çalışmaları olmak.

4

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

(İNGİLİZCE)

PROFESÖR

1

- Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği veya Bilgisayar Bilimleri alanında doktora mezunu olmak ve ilgili alanda doçent unvanına sahip olmak,

- Bilgisayar Mühendisliği / Yazılım Mühendisliği alanında SCI veya SCI-Expanded indeksli dergilerde yayınları ve/veya çalışmaları olmak,

- Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

5

EĞİTİM FAKÜLTESİ

TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

DOÇENT

1

- Temel Eğitim alanında doçent unvanına sahip olmak,

- Erken Çocukluk Dönemine ait çalışmalara sahip olmak.

6

EĞİTİM FAKÜLTESİ

YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

ARAP DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

DOÇENT

1

- Dünya Dilleri ve Edebiyatları alanında doçent unvanına sahip olmak,

- Yabancılara Arapça öğretimi konusunda uluslararası dergilerde yayınlanmış bilimsel çalışmalar yapmış olmak,

- Ölçme ve değerlendirme alanında tecrübeli olmak.

7

HUKUK FAKÜLTESİ

KAMU HUKUKU BÖLÜMÜ

ANAYASA HUKUKU ANABİLİM DALI

DOÇENT

1

- Anayasa Hukuku alanında doçent unvanına sahip olmak.

8

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

İKTİSAT BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

- Finans alanında doçent unvanına sahip olmak,

- Derecelendirme, Merkez Bankacılığı, Varlık Yönetimi alanlarında akademik yayınlar yapmış olmak.

 9

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

- Siyasal Düşünceler alanında doçent unvanına sahip olmak,

- Modern siyaset düşüncesi ve felsefesi, siyasal teori, çağdaş siyasal düşünce ve ideolojiler ile İslam Siyaset Düşüncesi alanlarında ulusal ve uluslararası yayınlara sahip olmak,

- Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

10

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

- Yönetim Bilişim Sistemleri, Bilişim Sistemleri, Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Sistem Mühendisliği, İşletme Mühendisliği, Veri Bilimi, İş Analitiği, Matematik Mühendisliği, Matematik alanlarından birinden doktora mezunu olmak,

- Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Yönetim Bilişim Sistemleri alanlarından birinden doçent unvanına sahip olmak,

- Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

11

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

- Yeni Türk Edebiyatı alanında doçent unvanına sahip olmak,

- Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı ve Cumhuriyet Dönemi Türk Düşünce Hayatı ve Edebiyatı İlişkileri üzerine çalışmış olmak.

12

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

- Bilgisayar Mühendisliği alanında doçent unvanına sahip olmak,

- Bilgisayar Mühendisliği alanında SCI veya SCI-Expanded indeksli dergilerde yayınları ve/veya çalışmaları olmak,

13

SANAT, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ

İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

- İç Mimarlık alanında sanatta yeterlik/doktora mezunu olmak,

- İç Mimarlık alanında doçent unvanına sahip olmak,

- Mobilya Tasarımı ve Tarihi alanında yayınları olmak ve eğitim deneyimine sahip bulunmak.

14

SANAT, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ

KÜLTÜR VARLIKLARINI KORUMA VE ONARIM BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

- Mimar olmak,

- Restorasyon alanında doktora mezunu olmak,

- Kültürel Mirasın Korunması ve Restorasyon ile Tarihi Çevrelerde Kentsel Koruma alanında uluslararası projelere katılmış olmak ve yayınlanmış akademik çalışmalara sahip olmak.

15

SANAT, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ

MİMARLIK BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

- Mimar olmak,

- Mimarlık Yapım Yönetimi alanında doktora mezunu olmak,

- Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

16

EĞİTİM FAKÜLTESİ

ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında doktora mezunu olmak.

- Pozitif psikoloji, manevi yönelimli psikolojik danışmanlık ve bağımlılık alanlarında bilimsel çalışmalar yürütmüş olmak.

17

EĞİTİM FAKÜLTESİ

ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- Engelli Çalışmaları alanında doktora mezunu olmak,

- Bilişsel esneklik üzerinde çalışmalar yapmış olmak.

18

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- Yönetim Bilişim Sistemleri, Bilişim Sistemleri, Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Sistem Mühendisliği, İşletme Mühendisliği, Veri Bilimi, İş Analitiği, Matematik Mühendisliği, Matematik alanlarının birinden lisans, yüksek lisans ve doktora mezunu olmak,

- Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

19

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ

(İNGİLİZCE)

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- İngilizce Öğretmenliği, İngiliz Dilbilimi, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, İngilizce Mütercim ve Tercümanlık, Çeviribilim (İngilizce) bölümlerinin birinden lisans mezunu olmak,

- İngilizce Mütercim ve Tercümanlık veya Çeviribilim (İngilizce) alanında doktora mezunu olmak.

20

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- Klinik Psikoloji alanında yüksek lisans ve doktora mezunu olmak,

- Aile ve Çift Psikoterapisi ile Klinik Psikoloji alanlarında ders vermiş olmak.

21

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- Adli Sosyal Bilimler ve Klinik Psikoloji alanında yüksek lisans mezunu olmak,

- Klinik Psikoloji alanında doktora mezunu olmak.

22

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

2

- Bilgisayar Mühendisliği veya Yapay Zekâ alanında doktora mezunu olmak,

- Makina öğrenmesi, Yapay Zekâ, Veri Mühendisliği veya Veri Madenciliği alanında SCI veya SCI-Expanded indeksli dergilerde yayınları ve/veya çalışmaları olmak.

23

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- Matematik Mühendisliği, Matematik veya İstatistik alanında doktora mezunu olmak,

- İstatistik ve Olasılık ve/veya Uygulamalı Matematik alanında SCI veya SCI-Expanded indeksli dergilerde yayınları ve/veya çalışmaları olmak.

24

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı Yapı Mühendisliği alanında doktora mezunu olmak,

- SCI veya SCI-Expanded kapsamındaki dergilerde alanında yayınları olmak.

25

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği alanında doktora mezunu olmak,

-Biyomedikal ve makine öğrenmesi alanında çalışmaları olmak,

- SCI veya SCI-Expanded kapsamındaki dergilerde yayınları olmak.

26

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

(İNGİLİZCE)

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

2

- Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği veya Bilgisayar Bilimleri alanında doktora mezunu olmak,

- Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği veya Veri Tabanı Yönetim Sistemleri alanında ders vermiş olmak ve SCI veya
SCI-Expanded indeksli dergilerde yayınları ve/veya çalışmaları olmak,

- Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

27

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

(İNGİLİZCE)

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

2

- Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Bilimleri, Matematik Mühendisliği veya İstatistik alanında doktora mezunu olmak,

- Yapay Zekâ ve Veri Bilimi, İstatistik ve olasılık veya Uygulamalı Matematik alanlarında SCI veya SCI-Expanded indeksli dergilerde yayınları ve/veya çalışmaları olmak,

- Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

28

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında doktora mezunu olmak,

- Donanım Hızlandırıcıları alanında SCI veya SCI-Expanded kapsamındaki dergilerde yayınları olmak.

29

SANAT, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ

İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- İç Mimarlık alanında lisans, yüksek lisans ve doktora/sanatta yeterlik mezunu olmak.

30

SANAT, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ

KÜLTÜR VARLIKLARINI KORUMA VE ONARIM BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- Fiziksel Kimya alanında yüksek lisans ve doktora mezunu olmak,

- Taramalı Elektron Mikroskobu & EDS, XRD ve FTIR cihazları için kullanım alanında kullanım sahip olmak,

- Koruma alanında en az 5 yıl laboratuvar deneyimi olmak.

31

GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU

MİMARİ RESTORASYON PROGRAMI

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

- İslam Tarihi ve Sanatları alanında yüksek lisans mezunu olmak,

- Anadolu Selçuklu Mimarisinde Geometrik Desenler konusunda çalışmalar yapmış olmak.

 

GENEL ŞARTLAR

1. Başvuran adaylarda devlet hizmetine girmede aranan genel şartlar aranır.
2. Adaylardan, 2547 Sayılı Kanun’un 23., 24. ve 26. maddelerinde belirtilen şartlara uymaları istenir.
3. Belirtilen şartları taşımayan ve süresi içerisinde başvurmayan adayların başvuruları dikkate alınmayacaktır.
4. Başvuru evrakları iade edilmeyecektir.
5. Adaylar başvuru dosyalarını Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı’na elden veya posta yoluyla teslim edeceklerdir.

 

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER:

 

  1. Dilekçe   (Profesör / Doçent/Dr. Öğr, Üyesi)
  2. Başvuru Formu
  3. YÖK Formatında Özgeçmiş
  4. Klasik Formatta Özgeçmiş
  5. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi (FSMVÜ) Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanmada Değerlendirmeye Alınacak Yayın ve Etkinliklerin Puan Tablosu
  6. Yayın Listesi
  7. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
  8. Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Diplomaları
    (Yabancı ülkede mezun olanların Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca denkliğini gösteren onaylı belge)
    (Personel Daire Başkanlığımızca orijinal belgeler görülmek kaydıyla aslı gibidir yapılabilir veya Diplomaların fotokopileri ile birlikte E-devlet sistemi üzerinden alınan çıktıları kabul edilecektir.)
  9. Doçentlik Belgesi (Doçent ve Profesörler ilanları için)
  10. Yabancı Dil Belgesi (YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL veya muadili / Şartlarda belirtilen ilanlar için)
  11. 2 adet yeni çekilmiş fotoğraf 
  12. Adli Sicil Belgesi (Sabıka Kaydı)
  13. Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği
  14. İkametgâh
  15. Erkek adaylar için Askerlik Durumu gösterir belge
  16. Adayın özgeçmiş, diploma, yayın ve etkinlik puan tablosu, yayın listesi ve bilimsel çalışmalarının yer aldığı toplam
    Profesörler için akademik yayınları içeren 5 adet flash disk,
    Doçentler için akademik yayınları içeren 5 adet flash disk,
    Doktor Öğretim Üyeleri için akademik yayınları içeren 5 adet flash disk.

FSMVÜ Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönergesi'ne ulaşmak için tıklayınız...

 

NOT: Dilekçe ve Formları indirmek için Internet Explorer, Firefox, Yandex veya Maxthon browserlarını kullanınız. Google Chrome'da yapılan yeni güncelleme sebebiyle dosyalar indirilememektedir.

 

BAŞVURU YERİ VE İLETİŞİM:
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Rektörlüğü / Personel Daire Başkanlığı
Adres: Zeyrek Mah. Büyük Karaman Cad. No:53 Fatih / İSTANBUL
Telefon: 0212 521 81 00 / 1016-1021-1028-1041

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.