Öğretim Üyesi Alım İlanı

FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ

Üniversitemize bağlı aşağıda belirtilen birimlerde istihdam edilmek üzere daimi statüde öğretim üyesi kadrosuna Profesör, Doçent  ve Doktor Öğretim Üyesi alınacaktır.

 

İlk Başvuru Tarihi : 17.02.2025
Son Başvuru Tarihi      : 03.03.2025

 

SIRA

FAKÜLTE

BÖLÜM-PROGRAM-

ANABİLİM DALI

UNVAN

KADRO
SAYISI

ÖZEL ŞARTLAR

1

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ

 

İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI

PROFESÖR

1

• Doktorasını Mütercim ve Tercümanlık Anabilim Dalı’nda yapmış olmak.

• Doçent unvanını Çeviribilim veya Karşılaştırmalı Edebiyat alanında almış olmak

• Edebiyat çevirisi, çeviri eleştirisi, çeviri ve/veya kültür alanında bilimsel çalışmalar yapmış olmak.

2

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

• Elektrik-Elektronik veya Elektronik-Haberleşme Mühendisliği alanında doktora yapmış olmak.

• Doçentliğini Elektrik-Elektronik veya Elektronik-Haberleşme Mühendisliği alanından almış olmak.

• SCI veya SCI-Expanded kapsamındaki dergilerde yayınları olmak.

3

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

• Doçentliğini Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği veya Bilgisayar Bilimleri alanından almış olmak.

• Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Yapay zekâ ve/veya veri bilimi alanında SCI, SCI-Expanded veya ESCI indeksli dergilerde yayın yapmış ya da çalışmalara sahip olmak.

4

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

YAPAY ZEKÂ VE VERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

• Doçentliğini Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği veya Bilgisayar Bilimleri alanından almış olmak.

• Yapay zekâ ve veri bilimi alanında SCI, SCI-Expanded veya ESCI indeksli dergilerde yayın yapmış ya da çalışmalara sahip olmak.

• Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

5

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

• Doçentliğini Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği veya Bilgisayar Bilimleri alanından almış olmak.

• Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Yapay zekâ ve/veya veri bilimi alanında SCI, SCI-Expanded veya ESCI indeksli dergilerde yayın yapmış ya da çalışmalara sahip olmak.

• Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

6

SANAT, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ

GELENEKSEL TÜRK SANATLARI BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

• Geleneksel Türk Sanatları alanında sanatta yeterlik yapmış olmak.

• Geleneksel Türk Sanatları alanında doçent unvanına sahip olmak.

• Tezhip alanında eserler üretmek ve yayımlar yapmak.

7

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

• Psikoloji lisans mezunu olmak.

• Yüksek lisans ve doktora uzmanlıklarını Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Deneysel Psikoloji, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ya da Örgütsel Davranış alanında tamamlamış olmak.

• Doçent unvanını ilgili alanlarda almış olmak.

• Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

8

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ

 

İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI

DOÇENT

1

• İngilizce Mütercim ve Tercümanlık, Çeviribilim (İngilizce), İngiliz Dilbilimi, İngiliz Dili Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı veya İngiliz Dili Eğitimi alanında lisans mezunu olmak.

• Yüksek lisans ve doktora derecesini ilgili alanlardan birinde tamamlamış olmak.

• Doçent unvanını Çeviribilim alanında almış olmak.

• Çeviribilim alanında bilimsel çalışmalar yapmış olmak.

9

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ

DOÇENT

1

• Yönetim Bilişim Sistemleri, Bilişim Sistemleri, Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Sistem Mühendisliği, İşletme Mühendisliği, İşletme, Veri Bilimi, İş Analitiği, Matematik Mühendisliği veya Matematik alanında doktora mezunu olmak.

• Tercihen Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Yönetim Bilişim Sistemleri veya Finans alanında doçent unvanına sahip olmak.

• Yönetim Bilişim Sistemleri ve ilgili alanlarda SCIE, SSCI, AHCI veya ESCI indeksli dergilerde yayımlanmış yayınlara ve/veya araştırma projelerine sahip olmak. Finans alanında doçent unvanına sahip olan adaylar için bu proje ve yayınlar, kurumsal veya finansal raporların doğal dil işleme teknikleriyle metinsel analizine odaklanmış olmalıdır.

• Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

10

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

• Elektrik-Elektronik veya Elektronik-Haberleşme Mühendisliği alanında doktora yapmış olmak.

• SCI-Expanded kapsamındaki dergilerde yayımlar yapmış olmak.

11

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

• Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği veya Bilgisayar Bilimleri alanında doktora yapmış olmak.

• Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Yapay zekâ ve/veya veri bilimi alanında SCI, SCI-Expanded veya ESCI indeksli dergilerde yayın yapmış ya da çalışmalara sahip olmak.

12

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

YAPAY ZEKÂ VE VERİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

2

• Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği veya Bilgisayar Bilimleri alanında doktora yapmış olmak.

• Yapay zekâ ve veri bilimi alanında SCI, SCI-Expanded veya ESCI indeksli dergilerde yayın yapmış ya da çalışmalara sahip olmak.

• Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

13

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

2

• Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği veya Bilgisayar Bilimleri alanında doktora yapmış olmak.

• Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Yapay zekâ ve/veya veri bilimi alanında SCI, SCI-Expanded veya ESCI indeksli dergilerde yayınlara ya da çalışmalara sahip olmak.

• Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

14

SANAT, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ

MİMARLIK BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

• Mimarlık alanında yüksek lisans ve doktora yapmış olmak.

• Yapı bilgisi ve yapım yönetimi ve Ahşap yapı ve yapım sistemleri alanlarında yayımlanmış akademik çalışmalara sahip olmak.

• Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

15

SANAT, TASARIM VE MİMARLIK FAKÜLTESİ

İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

• Lisans eğitimi İç Mimarlık ve/veya İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanında tamamlamış olmak.

• Yüksek lisans ve doktora/ sanatta yeterlilik eğitimini İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı veya Mimarlık alanında tamamlamış olmak.

16

HUKUK FAKÜLTESİ

ÖZEL HUKUK BÖLÜMÜ

 

MİLLETLERARASI ÖZEL HUKUK ANABİLİM DALI

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

• Hukuk bölümü mezunu olmak.

• Alanında doktora yapmış olmak.

17

HUKUK FAKÜLTESİ

KAMU HUKUKU BÖLÜMÜ

 

İDARE HUKUKU

ANABİLİM DALI

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

• Hukuk bölümü mezunu olmak.

• Alanında doktora yapmış olmak.

18

EĞİTİM FAKÜLTESİ

ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

 

ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

• Doktora eğitimini Özel Eğitim alanında tamamlamış olmak.

• Özel yetenekliler, dil ve konuşma güçlüğü alanında akademik çalışmaları bulunmak.

19

EĞİTİM FAKÜLTESİ

TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

 

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

• Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini Okul Öncesi Eğitimi alanında tamamlamış olmak.

• SSCI indeksli dergilerde yayımlar yapmış olmak.

20

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

BİLİM TARİHİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

• Fen Bilimleri alanında doktora yapmış olmak.

• Astronomi Tarihi, Fizik Tarihi ve Matematik Tarihi derslerini verebiliyor olmak.

21

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

2

• Psikoloji lisans mezunu olmak.

• Yüksek lisans ve doktora uzmanlıklarını Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Deneysel Psikoloji, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ya da Örgütsel Davranış alanında tamamlamış olmak.

22

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK BÖLÜMÜ

 

İNGİLİZCE MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

2

• İngilizce Mütercim ve Tercümanlık, Çeviribilim (İngilizce), İngiliz Dilbilimi, İngiliz Dili Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı veya İngiliz Dili Eğitimi alanında lisans mezunu olmak.

• Yüksek lisans ve doktora derecesini ilgili alanlardan birinde tamamlamış olmak.

23

İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ

YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

1

• Yönetim Bilişim Sistemleri, Bilişim Sistemleri, Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Sistem Mühendisliği, İşletme Mühendisliği, Veri Bilimi, Yapay Zeka, İş Analitiği, Matematik Mühendisliği veya Matematik alanında lisans, yüksek lisans veya doktora mezunu olmak.

• Yönetim Bilişim Sistemleri ve ilgili alanlarda SCIE, SSCI, AHCI veya ESCI indeksli dergilerde yayımlanmış yayınlara sahip olmak.

• Bilimsel araştırma yapabilecek ve ders verebilecek düzeyde İngilizce biliyor olmak.

 

GENEL ŞARTLAR

1. Başvuran adaylarda devlet hizmetine girmede aranan genel şartlar aranır.
2. Adaylardan, 2547 Sayılı Kanun’un 23., 24. ve 26. maddelerinde belirtilen şartlara uymaları istenir.
3. Belirtilen şartları taşımayan ve süresi içerisinde başvurmayan adayların başvuruları dikkate alınmayacaktır.
4. Başvuru evrakları iade edilmeyecektir.
5. Adaylar başvuru dosyalarını Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı’na elden veya posta yoluyla teslim edeceklerdir.

 

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER:

  1. Dilekçe (ıslak imzalı veya e-imzalı) (Profesör / Doçent/Dr. Öğr, Üyesi)
  2. Başvuru Formu
  3. YÖK Formatında Özgeçmiş
  4. Klasik Formatta Özgeçmiş
  5. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi (FSMVÜ) Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanmada Değerlendirmeye Alınacak Yayın ve Etkinliklerin Puan Tablosu
  6. Yayın Listesi
  7. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
  8. Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora Diplomaları
    (Yabancı ülkede mezun olanların Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca denkliğini gösteren onaylı belge)
    (Personel Daire Başkanlığımızca orijinal belgeler görülmek kaydıyla aslı gibidir yapılabilir veya Diplomaların fotokopileri ile birlikte E-devlet sistemi üzerinden alınan çıktıları kabul edilecektir.)
  9. Doçentlik Belgesi (Doçent ve Profesörler ilanları için)
  10. Yabancı Dil Belgesi (YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL veya muadili / Şartlarda belirtilen ilanlar için)
  11. 2 adet yeni çekilmiş fotoğraf 
  12. Adli Sicil Belgesi (Sabıka Kaydı)
  13. Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği
  14. İkametgâh
  15. Erkek adaylar için Askerlik Durumu gösterir belge
  16. 2547 sayılı Kanun ve YÖK’ün Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği ile Üniversitemiz Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönergesi ve ekinde bulunan tablodaki düzene uygun şekilde, alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları, akademik faaliyetleri ve diğer ilgili belgeler;

           Maddelerin Tümü;
           *** Profesörler için 7 flash disk içinde (elektronik ortamda)

           *** Doçent ve Doktor Öğretim Üyeleri için 5 flash disk içinde (elektronik ortamda)

FSMVÜ Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönergesi'ne ulaşmak için tıklayınız...

 

BAŞVURU YERİ VE İLETİŞİM:

​Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Rektörlüğü / Personel Daire Başkanlığı
Adres: Merkezefendi Mah. Mevlevihane Cad. No:25 Zeytinburnu / İSTANBUL

Telefon: 0212 521 81 00 / 1016-1021-1028-1041-1069

 

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.