Vakıf Kültürü ve Medeniyeti Uygulama ve Araştırma Merkezimiz Açıldı

Kadim medeniyetimizin iyilik, adalet ve ilimle yoğrulmuş mirasını; bilim dünyası ve toplumla buluşturmayı amaçlayan Vakıf Kültürü ve Medeniyeti Uygulama ve Araştırma Merkezimiz törenle açıldı. 

Akademik birim sayısını gün geçtikçe artıran Üniversitemiz bünyesinde Vakıf Kültürü ve Medeniyeti Uygulama ve Araştırma Merkezi kuruldu. Medeniyetimizin temel taşlarından biri olan "Vakıf" konusunu daha derinlemesine araştırmayı ve gelecek nesillere aktarmayı hedefleyen Vakıf Kültürü ve Medeniyeti Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ayasofya Yerleşkesi Gülhane Binası'nda düzenlenen törenle açıldı. Törene;  Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek, Rektör  Yardımcımız ve Vakıf Kültürü ve Medeniyeti Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürümüz Prof. Dr. Turan Gökçe, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Saadetdin Herdem, Vali Yardımcımız Mehmet Sülün’ün de aralarında bulunduğu çok sayıda davetli katıldı.

"Vakıflar Geleceğe Yön Veren Kurumlardır"

Törenin açılış konuşmasını gerçekleştiren Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek, vakıfların geçmişle gelecek arasında köprü kuran ve toplumu ileri taşıyan yapılar olduğunu belirtti. Rektörümüz, tarihte vakıf medeniyetinin yalnızca yardım ve hayır işleri ile sınırlı kalmadığını, eğitim, bilim, sanat, kültür ve toplumsal yaşamın tüm alanlarında toplumun şekillenmesinde hayati rol oynadığını vurgulayarak, "Vakıflar, geçmişin mirasını koruyan ve geleceğe yön veren en önemli kurumlardan biri olmuştur. Bizler de bugün, bu köklü mirası bilimsel bir çerçevede incelemek ve günümüz akademik dünyasına kazandırmak amacıyla bu merkezi kurmuş bulunuyoruz." dedi.

"Vakıf Bilincini Toplumun Her Kesimine Yaymak Temel Hedeflerimiz Arasındadır"

Vakıf kültürünü ve medeniyetini derinlemesine araştırarak, bu mirası dünden bugüne, bugünden de geleceğe taşımayı hedeflendiklerine vurgu yapan Rektörümüz, "Bu doğrultuda, vakıfların tarihsel süreçte toplumsal yapıyı nasıl şekillendirdiğini araştırmak, vakıf belgeleri ve vakfiyeler üzerinden akademik çalışmalar yapmak, günümüz sivil toplum yapısına katkı sunacak projeler üretmek ve vakıf bilincini toplumun her kesimine yaymak temel hedeflerimiz arasındadır." diye konuştu. Rektörümüz, Vakıf Kültürü ve Medeniyeti Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin sadece tarihi incelemeler yapmakla kalmayacağına dikkati çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü: "STK çalışmalarıyla da vakıf sisteminin günümüz dünyasında nasıl daha etkin hale getirilebileceği üzerine araştırmalar yapacağını özellikle vurgulamak isterim. Bu merkez, Vakıflar Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası akademik camia ile iş birliği içinde çalışarak vakıf kültürünü, sosyal kalkınma ve akademik disiplinler açısından yeniden ele alacak projeler üretecektir. Merkezimizin ülkemiz ve insanlık için hayırlı olmasını diliyorum."

 "Merkez, Araştırmacıların Ortak Projelerde Buluşma Noktası Olacak"

Rektör Yardımcımız ve Vakıf Kültürü ve Medeniyeti Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürümüz Prof. Dr. Turan Gökçe,  merkezin disiplinler arası iş birliği ile yürütülmesi gereken vakıf çalışmalarını kurumsal yapıya kavuşturacağını belirtti. "Merkez, araştırmacıların ortak projelerde buluşma noktası olacak." diyen Rektör Yardımcımız Gökçe, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kuruluş kanununa göre, adında 'vakıf' ibaresi bulunan iki yükseköğretim kurumundan biri olan üniversitemiz, beş tarihi vakfa bağlı olarak kurulmuştur. Bunlar Fatih Sultan Mehmet Han, Nurbanu Valide Sultan, Hatice Turhan Sultan, Mimar Sinan ve Hacı Abdülaziz Ağa vakıflarıdır. Bu da üniversitemize, kurucu vakıflarımız başta olmak üzere, en az 1000 yıllık geçmişi olan Türk vakıf tarihi, kültürü ve medeniyeti üzerinde akademik çalışmalar yaparak, bilimsel bilgi üretmek ve üretilen bilgiyi değere dönüştürerek devlet ve toplumun hizmetine sunmak gibi önemli bir sorumluluk yüklemektedir. Kuruluşundan itibaren bu bilinçle hareket etmiş olan Üniversitemiz, mevcut akademik birimler üzerinden gerçekleştirdiği bilimsel faaliyetlerle tarihi sorumluluğunun gereğini yerine getirmeye gayret göstermiştir."

"Vakıflarımız Kurulduğu Topraklara Can Suyu Oldu"

Açılışa katılan İstanbul Vali Yardımcısı Mehmet Sülün ise merkezin hayırlı olmasını temenni ederek, "O kadar güzel bir medeniyetimiz var ki bunun en önemli parçasının vakıflarımız olduğunu düşünüyorum. Ecdadımız, her zaman vakıfları birer ‘vefa müessesesi’ olarak gördü. Kazandığı serveti vakıflar vasıtasıyla insanlığın hizmetine sundu. Dertlere dermen oldu. Dünyada hiçbir toplumda olmayan anlayışla kalpleri ve gönüllüleri fethetti. İmarethanesinden şifahanesine, camisinden çeşmesine binlerce eser ile coğrafyamıza ve insanlığa hizmete devam eden vakıflarımız, kurulduğu topraklar can suyu oldu, olmaya devam ediyor. Sivas’ta, Gaziantep’te ve İstanbul’umuzda buna hep şahit oldum. Hayır işlerinin kurumsallaşmış hali olan vakıflarımız, medeniyetimizin insani yanı oldu. Bizlere düşen de varisi olduğumuz bu medeniyeti en güzel şekilde sürdürmek ve gelecek nesillere aktarmaktır. Bu sebeple Vakıf Kültürü Medeniyeti Uygulama ve Araştırma Merkezimizi bu geleneğin geleceğe taşınması yönüyle çok kıymetli buluyorum." değerlendirmesini yaptı.

 Bilgi Şölenine Dönüşen Panel

Açılış programının ardından "Vakıf Kültürü ve Medeniyet" üzerine panel gerçekleştirildi. Panelde, emekli öğretim üyemiz Prof. Dr. Abdülkadir Özcan, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Araştırmaları Merkezi Başkanı Prof. Dr. Murtaza Bedir, İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesinden Prof. Dr. Mehmet Akif Aydın, Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesinden Doç. Dr. Eyüp Sabri Kala, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden Prof. Dr. Tahsin Özcan ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinden Prof. Dr. Süleyman Kaya konuşma yaptı. Panel, toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi. 

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.