Bilim Tarihi Öğrencilerimizle Buluştuk

İslam, bilim ve teknoloji alanındaki köklü geçmişimizi gün yüzüne çıkararak maziden atiye köprü kuran Prof. Dr. Fuat Sezgin’in mirasına sahip çıkıyor, bilim tarihini gelecek nesillere aktarmak için çalışmalarımızı tüm hızıyla sürdürüyoruz.

Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Araştırmaları Vakfı (İBTAV) ile imzaladığımız iş birliği protokolü ile başta Üniversitemiz İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Bilim Tarihi Bölümü ile Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Enstitümüz öğrencileri olmak üzere, araştırmacıları ve bilimsel etkinlikleri destekliyoruz. Bu kapsamda Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Araştırmaları Vakfı Mütevelli Heyeti ile birlikte Bilim Tarihi öğrencilerimize yönelik düzenlediğimiz toplantılara bir yenisini daha ekledik. Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek’in ev sahipliğinde Gülhane Yerleşkemizde düzenlenen toplantıya; Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Araştırmaları Vakfı (İBTAV)  Mütevelli Heyet Başkanı Mecit Çetinkaya, Mütevelli Heyeti Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Ersan Aslan, Mütevelli Heyet üyelerinden Ethem Sancak, Hasan Engin Tuncer, Rıdvan Duran, Ahmet Selim Köroğlu, Şükrettin Güldütuna ile Muhittin Ağırman, Bilim Tarihi Bölüm Başkanımız Prof. Dr. Mustafa Kaçar, Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Enstitü Müdürümüz Dr. Öğr. Üyesi Nihal Özdemir, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürümüz Prof. Dr. Turan Gökçe, Genel Sekreterimiz Dr. Bünyamin Gürpınar ve Bilim Tarihi öğrencilerimiz katıldı.

Medeniyetimizin Zengin Mirası

Prof. Dr. Fuat Sezgin’i saygı ve rahmetle anarak sözlerine başlayan Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek, “İslam medeniyetinin altın çağının kâşifi olan ve Üniversitemiz Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Enstitüsüne ismi verilen merhum Prof. Dr. Fuat Sezgin Hocamızı saygı ve rahmetle anıyorum. Prof. Dr. Fuat Sezgin; emsalsiz eserler bıraktı. Bizim görevimiz de Prof. Dr. Fuat Sezgin’in mirasını gelecek nesillere aktarmaktır. Hocamız, öğrencilerle sürekli bir araya geliyordu. Hocamızın başlattığı gelenekleri yaşatacağız. Bunun için elimizden gelen tüm çabayı göstereceğiz.” dedi.

Prof. Dr. Fuat Sezgin Yaşasaydı…

Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Araştırmaları Vakfı (İBTAV) Mütevelli Heyeti Başkanı Mecit Çetinkaya ise yaptığı konuşmada bilim tarihi alanında çalışanlara, eğitim görenlere sahip çıkmayı sürdüreceklerini söyledi. Çetinkaya, “Kurulduğu günden bu yana Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Bilim Tarihi Bölümü ve İslam Bilim Tarihi lisansüstü programlarını ve öğrencilerini destekledik. Bugün öğrencilerle bir araya gelmenin de mutluluğunu yaşıyoruz. Prof. Dr. Fuat Sezgin Hocamız yaşasaydı, öğrencilerle buluştuğumuzu görseydi, çok mutlu olurdu.” diyerek Fuat Sezgin’i özlemle andı. Mütevelli Heyeti üyelerinden Ethem Sancak, ‘’ Vakıf olarak bilim tarihi öğrencilerimizin her zaman arkasındayız’’ diyerek öğrencileri desteklediklerini belirtti. Mütevelli Heyeti Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Ersan Aslan ise vakıf olarak projelere açık olduklarını ve tüm öğrencilerin birer proje fikriyle vakfın kapısını çalabileceklerini belirtti. Prof. Dr. Fuat Sezgin Enstitüsü Müdürü Dr. Nihal Özdemir ise vakıf, bölüm ve enstitü arasındaki güç birliğinin arttırılmasının bilim tarihi açısından önemini vurguladı.

Uluslararası Çalışmalara Ağırlık Verilecek

Toplantıda, bilim tarihi alanında ulusal ve uluslararası ortak akademik ve kültürel proje faaliyetleriyle öğrencilere ve araştırmacılara yeni imkânlar oluşturulması için neler yapılabileceği konuşuldu.  Ayrıca, toplantıya Bilim Tarihi bölümümüze yeni başlayan öğrencilerimiz ve lisansüstü öğrencilerimiz de katılarak bu anlamlı sürecin bir parçası oldular. Bu önemli buluşma, bilim tarihi çalışmalarına yön vermek ve geleceğe ışık tutacak projeler geliştirmek adına yeni kapılar aralanmasını sağladı.

Hedefim Memleketimdir

"Bunları geleceği değiştirmek, kıpırdatmak için yapıyorum. Ben bunu bütün insanlık için yapıyorum. Ama benim gizli ve esas hedefim memleketim, milletimdir." diyen İslam bilim tarihi alanının en önemli isimlerinden Prof. Dr. Fuat Sezgin’in izinden giderek etkinliklerimizi sürdürmeye devam edeceğiz.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.