İş Hayatının Fragmanını Stajda Görüyorsunuz

Kariyer Merkezi olarak öğrencilerimizin staj deneyimlerini dinliyor, staj yapacak öğrencilere bu deneyimleri aktarıyoruz. Bu haftaki konuğumuz Bilgisayar Mühendisliği bölümü öğrencimiz Bahadır Sina Terzioğlu. Bahadır, Türkiye Halk Bankası’ndaki deneyimlerini anlatıyor.

Staj sana neler kattı?

Özellikle veri tabanı ve ağ güvenliği adına detay bilgiler öğrendim. Temel teknik eğitimlerin üstüne pratik yaptığınız için daha rahat öğreniyorsunuz. İletişim konusunda çok şey katıyor. Biz online döneme denk geldik. Bu yüzden online geçen üç yılın sonunda iş ortamına girmek iletişim anlamında ilk zamanlar beni zorladı. Bu süreç iletişim becerilerimi çok geliştirdi. Çalışma azmi ve disiplin kattı, araştırma yapmanın önemini öğretti. Geç yatan ve geç kalkan biriydim mesela. İş temposuyla birlikte erken yatıp erken kalkmaya başladım. Hala da bu alışkanlığı devam ettiriyorum.

Aldığın eğitimi sahada tecrübe etmek nasıldı? Birkaç cümleyle anlatabilir misin?

Çok güzel bir histi. Derste teorik olarak gördüğünüzde nerede neyin kullanılacağını çok anlamıyorsunuz. Ama derste gördüğünüz bilgileri “bu bilgi burada kullanılıyormuş” demek çok farklı ve güzel bir his aslında.

Bilişim sektörü Bilgisayar Mühendisliği bölümü öğrencilerinden sence neler bekliyor?

Ders olarak işletim sistemleri dersinin iyi olması gerekiyor. Microsoft, IOS, Linux bilmeleri gerekiyor. Soket programlama bilmenizi de istiyorlar. Verdikleri işleri de özveriyle yapmanızı istiyorlar.

Staj yapacak arkadaşlarına neler tavsiye edersin?

Kendilerine bir alan belirlemeleri lazım bence. Ben belirlememiştim. Alanda bilgi edindim ve bu alanda ilerlemek istediğime karar verdim. Alanı belirleyip o alana göre ilerlemeleri lazım. Naylon staj yapmasınlar, iş öğrenmeye çalışsınlar. İş vereni bir şeyler öğrenmek için sıkıştırsınlar. İngilizce çok önemli. Hazırlıktan sonra İngilizcem gerilemişti. Kaynakların çoğu İngilizceydi. Çeviri programlarından çeviriyorsunuz ama bazı noktalarda senin çevirmen gerekiyor.

Sence bir öğrenci neden staj yapmalı?

Okulda edindiğimiz bilgiler temel anlamda uygulama olmadan yeterli olmuyor. Staj yerinde bu bilgileri daha karmaşık görüyoruz. Pratik ederek bu bilgiler akılda kalıyor. İş hayatının fragmanını stajda görüyorsunuz.

Staj yapmanın en güzel, en verimli tarafı neydi?

Referans ve bilgi edinmek bence. Farklı bölümlerden çok arkadaşım oldu. Adli Bilişim Sistemleri okuyan arkadaşlar tanıdım mesela. Onların neler yaptığını, neler öğrendiğini görmüş oldum. Farklı bölümleri farklı okulları karşılaştırma imkanı da buldum.

Staj yaparken seni en çok zorlayan üç şey sayabilir misin?

Alışabilecek miyim endişesi vardı üzerimde. Baya heyecanlıydım ilk başlarda. Endişem ve kaygımı atlattıktan sonra daha kolay oldu. İletişim başlarda sıkıntıydı ama sonrasında alıştım.

Stajın daha verimli olması için ne önerirsin?

Bence süresi arttırılabilir. 60 iş günü blok yapılabilir mesela. 30 iş günü tadı damakta kalıyor gibi oluyor biraz.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.