2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı DGS Ek Yerleştirme Kayıt İşlemleri

2024  DGS Ek yerleştirme ile üniversitemize kayıt hakkı kazanan adaylar, E-Devlet üzerinden elektronik olarak veya Topkapı Yerleşkesi’nde kayıtlarını yaptırabilirler.

E-devlet Kayıt Tarihleri: 11-13 Kasım 2024

Yerleşkede Yapılacak Kayıt Tarihleri: 11-15 Kasım 2024

Yerleşkede kayıt yaptıracak olan öğrenci adaylarının öncelikle en yakın Vakıf Katılım bankası, Al Baraka Türk Bankasından veya e-ödeme sisteminden öğrenim ücretlerini ödemesi gerekmektedir. Ödeme işlemlerini tamamlayan öğrenci adayları, Topkapı yerleşkesindeki öğrenci işleri ofisinde kaydını aktif hale getirmelidir. (Ödeme işlemleri için öğrenci numaranızı öğrenmeniz gerekmektedir)

Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ye giriş için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ye giriş yaptıktan sonra aşağıdaki adımları izleyerek sisteme giriş şifrenizi oluşturabilirsiniz.

Şifre sıfırlama işlemini büyük harflerle yapınız.

*Kayıt İçin Gerekli Evraklar

  • DGS sonuç ve yerleştirme belgesi,
  • Lise diplomasının aslı ve fotokopisi ( aslı daha sonra geri verilecektir.)
  • Ön lisans programında alınan derslere ait onaylı transkript ve ders içerikleri (ıslak imzalı/Elektronik imzalı)

Peşin Ödemeler

Öğrenim ücretini peşin ödeyecek öğrenciler, belirlenen kayıt tarihlerinde
*Vakıf Katılım Bankası ve Albaraka Türk Katılım Bankasına (Şube Gişelerine) giderek öğrenci numaraları ile Kurumsal Tahsilat hesabına (KUTA) ödemelerini gerçekleştirebilir.

*Ziraat Bankası Mobil ve ATM kullanarak; Ödemeler > Eğitim, Sınav ve Üniversite Ödemeleri > Üniversite Harç ve Sınav Ödemeleri > Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi> Öğrenci Numarası girişinden sonra ödemenizi yapabilirsiniz.

*Öğrenim ücretinin tamamının nakit veya kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesi halinde %10 Peşin Ödeme İndirimi uygulanacaktır.

Önemli Açıklama

  1. Banka hesaplarımıza HAVALE ve EFT yoluyla ödeme işlemi yapılmamaktadır (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmemelidir).
  2. Öğrenim ücretlerinde senetle veya elden taksit yapılmamaktadır.

Taksitli Ödemeler

a)    Kredi Kartı ile Ödeme;

Kayıt hakkı kazanan adaylar, öğrenim ücretlerini https://eodeme.fsm.edu.tr adresine girerek anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla belirlenen kayıt tarihine kadar ödemelerini yapabilirler.   

Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Axess, Maximum, Paraf, QNB Finansbank, Bankkart Combo) yapılan taksitli ödemelerde, vade farksız 10 taksit yapılmaktadır.                        

b) Öğrenim Kredisi ile Ödeme

Albaraka Türk Online Ots (10 Taksit)

Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödemeden yararlanmak isteyen adayların ve ailelerin bankanın şubelerinde görevli bireysel müşteri ilişkileri yetkililerine, öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir.

Vakıf Katılım Online Ots (10 Taksit)

Vakıf Katılım Bankası taksitli ödemeden yararlanmak isteyen adayların ve ailelerin bankanın şubelerinde görevli bireysel müşteri ilişkileri yetkililerine, öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir.

Başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde öğrencinin muhasebe kaydı online/otomatik olarak tamamlanacaktır.

Öğrenim Kredisi İçin Gerekli Belgeler

  • Nüfus cüzdanı
  • Gelir Belgesi:
  • Ücretli (SGK’lı) ise; Son aya ait maaş bordrosu veya E-devlet üzerinden alınacak hizmet dökümü,
  • Emekli ise; E-devlet üzerinden alınan emekli olduğunu gösterir belge,
  • Vergi mükellefi ise, vergi levhası ve son döneme ait mali veriler,

NOT: 65 yaş ve üzeri vatandaşlara işlem yapılamadığından dolayı öğrenci kefillerinin 65 yaş altında olması ve gelir belgesi bulunması hususuna dikkat edilmelidir.

OTS Sürecinin İşleyiş Yöntemi

Banka tarafından açılan hesabın ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücreti kadar kredi limiti tanımlanacaktır. 

Öğrenci (Öğrenci Kefili) adına açılan Özel Kredili hesaba, yıllık öğrenim ücretinin taksit tutarını eksiksiz olarak en geç belirlenen son ödeme gününe kadar yatırmanız gerekmektedir.  

Belirlenen son ödeme gününe kadar kefil adına açılan Özel Kredili hesabına ödeme yapılmadığı takdirde ya da yeterli bakiye olmadığı durumlarda banka, hesabınıza tanımlanan kredi limitini devreye alıp hesap sahibini kredilendirerek ödemeleri tamamlayacaktır. Söz konusu durum hesap sahibine, ödenmeyen taksit tutarı üzerinden gecikme cezası (kâr mahrumiyeti) uygulanmasına neden olacağı için taksitlerin geciktirilmemesi önem arz etmektedir.

Öğrenci (öğrenci kefil) adına açılan OTS hesabına yapılan aylık ödemelerin dekontunu tarafımıza ulaştırmanıza gerek yoktur.

Not: Ücretlere %10 KDV dâhildir.

Eğitim ödemelerinizi yukarıda belirtilen kanalları kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.

Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleşmiş ise; online ödeme ekranında borcunuzun ‘0’ sıfır olarak görülmesi gerekmektedir.

E-Devlet üzerinden kayıt yapmak isteyen öğrencilerin E-Devlet Kapısı profilindeki e-posta ve cep telefonu bilgilerinin tanımlı ve doğrulanmış olması gerekir. İletişim bilgilerinde eksik bulunmuyor ve öğrencinin başvuruda bulunması için bir engel yok ise kayıt yapılacak ekran gelecektir.

Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. Elektronik kayıtlar 11-13 Kasım 2024 tarihleri arasında yapılacaktır. Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrenciler, 11-15 Kasım 2024 tarihleri arasında Topkapı Yerleşkesi’nde kayıtlarını yaptırabilirler.

 1- Yerleşen adaylar arasında tam burslu olanlar, e-devlet şifreleri ile https://www. turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden kayıt işlemleri yapabilirler.

2– Üniversitemiz, programlarını kısmi burslu veya ücretli olarak kazanan öğrenci adayların, E-Devlet üzerinden kayıtlarını yapabilmeleri için öncelikle 11-13 Kasım 2024 tarihleri arasında öğrenim ücretlerini, Türkiye’de bulunan Vakıf Katılım Bankası, Albaraka TÜRK Bankası veya https://odeme.fsm.edu.tr adresi üzerinden yatırmaları gerekmektedir. Tam burslu olarak kazanan öğrenciler ücret işlemlerinden sorumlu değildir.

Önemli Bilgi: Ödeme yapacak olduğunuz banka veya e-ödeme sistemi sizden öğrenci numarası talep edecektir.

3- Ödeme işlemlerini tamamlandıktan 1 saat sonra E-Devlet sistemine tekrar giriş yaparak üniversite kayıtlarını tamamlamanız gerekmektedir. (E-Kayıt butonu, ücret işlemleri tamamlandıktan sonra aktif hale gelmektedir.)

Önemli Bilgi: Önlisans  programından mezun olamayanlar ile askerlik konusunda yoklama kaçağı ve bakaya durumu olanlar e-kayıt hakkından yararlanamazlar.

Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra:

*Üniversiteye giriş kartınız ve indirimli akbiliniz entegre kart olduğu için İETT amirliklerinden alabilirsiniz.

**Üniversitemizin öğrenciler için oluşturduğu mail adresine sifre.fsm.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

***Kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapabilir duruma geleceklerdir.

Kullanıcı adı: Öğrenci numaranızdır.

****Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ye giriş yaptığınızda karşınıza Eğitim Sözleşmesi, Aydınlatma Metni ve Açık Rıza Metni linkleri gelecektir. İlgili bilgiler okunduktan sonra onaylıyorum kutucuğu işaretlenerek işlem tamamlanmalıdır.

Önemli Açıklama *  Kardeş indirimi, Şehit indirimi, Gazi indirimi gibi burslardan yararlanmak için talepte bulunacak öğrencilerin kayıtları 11-15 Kasım 2024 tarihleri arasında Topkapı Yerleşkesi’nden alınacaktır.

Üniversitemizde zorunlu hazırlık eğitimi olan programlarda, adaylar hazırlık eğitimini tamamladıktan sonra lisans programında öğrenimine devam edebilir. (DGS ile yerleşen adaylara hazırlık eğitimi muafiyet sınavı düzenlenecek olup, ilgili sınavdan başarılı olan öğrenciler lisans programından öğrenime başlayabileceklerdir.)

Adayın öğrenimine kaçıncı sınıftan devam edeceği ise, ön lisans programında aldığı derslerin muafiyet işleminin yapılmasıyla karar verilebilir.

Muaf Olduğu Derslerin Toplam AKTS Değeri;

  • 50-99 AKTS arasında olan öğrenciler 2. sınıftan,
  • 100-159 AKTS arasında olan öğrenciler 3. sınıftan,
  • 160 AKTS ve üstü olan öğrenciler ise 4. sınıftan devam edebilir.

Muaf olduğu derslerin AKTS toplamı 50’nin altında kalan öğrenciler, 1. sınıftan lisans öğrenimine başlar.

Eğitim Süreleri

Azami süreler ve bursluluk süreleri, öğrencilerin lisans programına intibak ettirildikleri sınıftan itibaren uygulanmaya başlar. Eşdeğerliliği kabul edilen derslerin AKTS kredisi toplamı dikkate alınarak öğrenim süresinden kaç dönem düşüleceği birim yönetim kurulu kararında belirtilir. Okuduğu dönem sayısı ve bursluluk sürelerinin hesaplanmasında; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notları ile başarılı ve muaf oldukları derslerin toplam AKTS kredisi değerleri dikkate alınır.

Buna göre;

a) 0 ile 20 AKTS kredisinden muaf olanlar için okunan dönem sayısı sıfır olarak kabul edilir.

b) 21 ile 50 AKTS kredisinden muaf olanlar 1 dönem,

c) 51 ile 80 AKTS kredisinden muaf olanlar 2 dönem,

d) 81 ile 100 AKTS kredisinden muaf olanlar 3 dönem,

e) 101 ve üzerindeki AKTS kredisinden muaf olanlar 4 dönem, olarak okuduğu dönem belirlenir.

Bursluluk süreleri, öğrencinin okuduğu dönem sayısı lisans programının normal (4 yıl, 8 yarıyıl) öğrenim süresinden düştükten sonra kalan öğrenim süresi kadar belirlenir.  

Üniversitemize DGS ile yerleşerek kesin kayıt yaptıracak adayların, kayıt esnasında ön lisans programında alınan derslere ait onaylı transkript ve ders içeriklerini  Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim etmeleri gerekmektedir.

Muafiyet hakkında kayıt öncesinde bilgi almak isteyen adayların, ilgili fakülte sekreterlikleri ile görüşmesi gerekmektedir.

Ders Muafiyeti başvuru formu için tıklayınız.

Elektronik kaydı tercih eden öğrencilerimiz ders muafiyeti başvuru formu, transkript ve ders içeriklerini oidb@fsm.edu.tr adresine göndermeleri gerekmektedir.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.