2024 DGS Ek yerleştirme ile üniversitemize kayıt hakkı kazanan adaylar, E-Devlet üzerinden elektronik olarak veya Topkapı Yerleşkesi’nde kayıtlarını yaptırabilirler.
E-devlet Kayıt Tarihleri: 11-13 Kasım 2024
Yerleşkede Yapılacak Kayıt Tarihleri: 11-15 Kasım 2024
Yerleşkede kayıt yaptıracak olan öğrenci adaylarının öncelikle en yakın Vakıf Katılım bankası, Al Baraka Türk Bankasından veya e-ödeme sisteminden öğrenim ücretlerini ödemesi gerekmektedir. Ödeme işlemlerini tamamlayan öğrenci adayları, Topkapı yerleşkesindeki öğrenci işleri ofisinde kaydını aktif hale getirmelidir. (Ödeme işlemleri için öğrenci numaranızı öğrenmeniz gerekmektedir)
Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.
Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ye giriş için tıklayınız.
Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ye giriş yaptıktan sonra aşağıdaki adımları izleyerek sisteme giriş şifrenizi oluşturabilirsiniz.
Şifre sıfırlama işlemini büyük harflerle yapınız.
*Kayıt İçin Gerekli Evraklar
- DGS sonuç ve yerleştirme belgesi,
- Lise diplomasının aslı ve fotokopisi ( aslı daha sonra geri verilecektir.)
- Ön lisans programında alınan derslere ait onaylı transkript ve ders içerikleri (ıslak imzalı/Elektronik imzalı)
Ücretlendirme ve Ödeme Seçenekleri
Peşin Ödemeler
Öğrenim ücretini peşin ödeyecek öğrenciler, belirlenen kayıt tarihlerinde
*Vakıf Katılım Bankası ve Albaraka Türk Katılım Bankasına (Şube Gişelerine) giderek öğrenci numaraları ile Kurumsal Tahsilat hesabına (KUTA) ödemelerini gerçekleştirebilir.
*Ziraat Bankası Mobil ve ATM kullanarak; Ödemeler > Eğitim, Sınav ve Üniversite Ödemeleri > Üniversite Harç ve Sınav Ödemeleri > Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi> Öğrenci Numarası girişinden sonra ödemenizi yapabilirsiniz.
*Öğrenim ücretinin tamamının nakit veya kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesi halinde %10 Peşin Ödeme İndirimi uygulanacaktır.
Önemli Açıklama
- Banka hesaplarımıza HAVALE ve EFT yoluyla ödeme işlemi yapılmamaktadır (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmemelidir).
- Öğrenim ücretlerinde senetle veya elden taksit yapılmamaktadır.
Taksitli Ödemeler
a) Kredi Kartı ile Ödeme;
Kayıt hakkı kazanan adaylar, öğrenim ücretlerini https://eodeme.fsm.edu.tr adresine girerek anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla belirlenen kayıt tarihine kadar ödemelerini yapabilirler.
Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Axess, Maximum, Paraf, QNB Finansbank, Bankkart Combo) yapılan taksitli ödemelerde, vade farksız 10 taksit yapılmaktadır.
b) Öğrenim Kredisi ile Ödeme
Albaraka Türk Online Ots (10 Taksit)
Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödemeden yararlanmak isteyen adayların ve ailelerin bankanın şubelerinde görevli bireysel müşteri ilişkileri yetkililerine, öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir.
Vakıf Katılım Online Ots (10 Taksit)
Vakıf Katılım Bankası taksitli ödemeden yararlanmak isteyen adayların ve ailelerin bankanın şubelerinde görevli bireysel müşteri ilişkileri yetkililerine, öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir.
Başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde öğrencinin muhasebe kaydı online/otomatik olarak tamamlanacaktır.
Öğrenim Kredisi İçin Gerekli Belgeler
- Nüfus cüzdanı
- Gelir Belgesi:
- Ücretli (SGK’lı) ise; Son aya ait maaş bordrosu veya E-devlet üzerinden alınacak hizmet dökümü,
- Emekli ise; E-devlet üzerinden alınan emekli olduğunu gösterir belge,
- Vergi mükellefi ise, vergi levhası ve son döneme ait mali veriler,
NOT: 65 yaş ve üzeri vatandaşlara işlem yapılamadığından dolayı öğrenci kefillerinin 65 yaş altında olması ve gelir belgesi bulunması hususuna dikkat edilmelidir.
OTS Sürecinin İşleyiş Yöntemi
Banka tarafından açılan hesabın ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücreti kadar kredi limiti tanımlanacaktır.
Öğrenci (Öğrenci Kefili) adına açılan Özel Kredili hesaba, yıllık öğrenim ücretinin taksit tutarını eksiksiz olarak en geç belirlenen son ödeme gününe kadar yatırmanız gerekmektedir.
Belirlenen son ödeme gününe kadar kefil adına açılan Özel Kredili hesabına ödeme yapılmadığı takdirde ya da yeterli bakiye olmadığı durumlarda banka, hesabınıza tanımlanan kredi limitini devreye alıp hesap sahibini kredilendirerek ödemeleri tamamlayacaktır. Söz konusu durum hesap sahibine, ödenmeyen taksit tutarı üzerinden gecikme cezası (kâr mahrumiyeti) uygulanmasına neden olacağı için taksitlerin geciktirilmemesi önem arz etmektedir.
Öğrenci (öğrenci kefil) adına açılan OTS hesabına yapılan aylık ödemelerin dekontunu tarafımıza ulaştırmanıza gerek yoktur.
Not: Ücretlere %10 KDV dâhildir.
Eğitim ödemelerinizi yukarıda belirtilen kanalları kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.
Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleşmiş ise; online ödeme ekranında borcunuzun ‘0’ sıfır olarak görülmesi gerekmektedir.
E-Devlet Üzerinden Elektronik Kayıt İşlemleri
E-Devlet üzerinden kayıt yapmak isteyen öğrencilerin E-Devlet Kapısı profilindeki e-posta ve cep telefonu bilgilerinin tanımlı ve doğrulanmış olması gerekir. İletişim bilgilerinde eksik bulunmuyor ve öğrencinin başvuruda bulunması için bir engel yok ise kayıt yapılacak ekran gelecektir.
Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. Elektronik kayıtlar 11-13 Kasım 2024 tarihleri arasında yapılacaktır. Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrenciler, 11-15 Kasım 2024 tarihleri arasında Topkapı Yerleşkesi’nde kayıtlarını yaptırabilirler.
1- Yerleşen adaylar arasında tam burslu olanlar, e-devlet şifreleri ile https://www. turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden kayıt işlemleri yapabilirler.
2– Üniversitemiz, programlarını kısmi burslu veya ücretli olarak kazanan öğrenci adayların, E-Devlet üzerinden kayıtlarını yapabilmeleri için öncelikle 11-13 Kasım 2024 tarihleri arasında öğrenim ücretlerini, Türkiye’de bulunan Vakıf Katılım Bankası, Albaraka TÜRK Bankası veya https://odeme.fsm.edu.tr adresi üzerinden yatırmaları gerekmektedir. Tam burslu olarak kazanan öğrenciler ücret işlemlerinden sorumlu değildir.
Önemli Bilgi: Ödeme yapacak olduğunuz banka veya e-ödeme sistemi sizden öğrenci numarası talep edecektir.
3- Ödeme işlemlerini tamamlandıktan 1 saat sonra E-Devlet sistemine tekrar giriş yaparak üniversite kayıtlarını tamamlamanız gerekmektedir. (E-Kayıt butonu, ücret işlemleri tamamlandıktan sonra aktif hale gelmektedir.)
Önemli Bilgi: Önlisans programından mezun olamayanlar ile askerlik konusunda yoklama kaçağı ve bakaya durumu olanlar e-kayıt hakkından yararlanamazlar.
Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra:
*Üniversiteye giriş kartınız ve indirimli akbiliniz entegre kart olduğu için İETT amirliklerinden alabilirsiniz.
**Üniversitemizin öğrenciler için oluşturduğu mail adresine sifre.fsm.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
***Kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapabilir duruma geleceklerdir.
Kullanıcı adı: Öğrenci numaranızdır.
****Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ye giriş yaptığınızda karşınıza Eğitim Sözleşmesi, Aydınlatma Metni ve Açık Rıza Metni linkleri gelecektir. İlgili bilgiler okunduktan sonra onaylıyorum kutucuğu işaretlenerek işlem tamamlanmalıdır.
Önemli Açıklama * Kardeş indirimi, Şehit indirimi, Gazi indirimi gibi burslardan yararlanmak için talepte bulunacak öğrencilerin kayıtları 11-15 Kasım 2024 tarihleri arasında Topkapı Yerleşkesi’nden alınacaktır.
DGS ile Yerleşen Öğrencilerin Sınıf Durumu ve Eğitim süreleri
DGS Sınavı ile Yerleşen Öğrenci Muafiyet Durumu
Üniversitemize DGS ile yerleşerek kesin kayıt yaptıracak adayların, kayıt esnasında ön lisans programında alınan derslere ait onaylı transkript ve ders içeriklerini Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim etmeleri gerekmektedir.
Muafiyet hakkında kayıt öncesinde bilgi almak isteyen adayların, ilgili fakülte sekreterlikleri ile görüşmesi gerekmektedir.
Ders Muafiyeti başvuru formu için tıklayınız.
Elektronik kaydı tercih eden öğrencilerimiz ders muafiyeti başvuru formu, transkript ve ders içeriklerini oidb@fsm.edu.tr adresine göndermeleri gerekmektedir.