FSM'de Yaşam
Öğrenci Kulüp Haberleri

Üniversitemiz Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Suphi Saatçi, akademi ve sanat dünyasına yaptığı değerli katkılarından dolayı Türkiye Musiki Eseri Sahipleri Meslek Birliği (MESAM) tarafından Onur Ödülü'ne layık görüldü. MESAM’ın 38. yılı etkinlikleri kapsamında Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda düzenlenen törende ödülünü alan değerli hocamız, bu anlamlı başarıyla FSMVÜ Ailesi’nin kıvanç kaynağı oldu.

Sayın Saatçi’yi tebrik eder, sağlık ve başarılar dileriz.

 Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek, Hukuk Fakültesi öğrencilerimizle Haliç Yerleşkemizde buluştu. Karşılıklı tanışma ve fikir paylaşımının gerçekleştiği toplantıda öğrencilerimiz doğrudan iletişim kurarak düşüncelerini ve bu toplantıların düzenlenmesinden duydukları memnuniyeti iletti. Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Zekeriya Kurşun ile Hukuk Fakültemiz öğretim üyeleri, Genel Sekreter Yardımcımız ve Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanımızın da yer aldığı etkinlik, öğrencilerimizin üniversitemize dair plan ve projelere katılımını desteklemeyi hedefliyor. Yıl boyu gerçekleştirilen etkileşim ve iletişimlerin yanı sıra benzer buluşmalar tüm programlarımızı da kapsayacak şekilde devam edecek. Katılımları için öğrencilerimize teşekkür eder, başarılar dileriz.

Azerbaycan’da faaliyet gösteren Türkiye’de Eğitim ve Öğretim Derneği üyelerini Topkapı Yerleşkemizde ağırladık.

Üniversitemizle Azerbaycan eğitim dünyası arasında tecrübe aktarımı ve iş birliğini amaçlayan program kapsamında okul yöneticisi ve öğretmenlerden oluşan 45 kişilik heyet Üniversitemizi ziyaret etti. Üniversitemizin genel yapısı ve uluslararası öğrenci kabul süreci hakkında bilgi edinen heyet, Eğitim Fakültesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Şaban Çobanoğlu'nun konuşmacı olduğu "Dijital Dönüşüm Çağında Sözün Düşüşü" Semineri ile eğitim ve dijital dünya arasındaki gelişme ve bağın ayrıntıları üzerine fikir alışverişinde bulundu.

Yeni yerleşkemizde yapılan turda Geleneksel Türk Sanatları atölyelerini de gezen heyet, iki kardeş ülke arasında eğitim alanındaki iş birliği ve etkileşime de dikkat çekti. 

Öğrencilerimiz tarafından sosyal, kültürel, eğitim, spor, eğlence ve benzeri birçok farklı alanda birlikte çalışma amacıyla kurulan 62 kulübümüzün başkanları, Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek ile bir araya geldi.

Sağlık, Kültür ve Spor (SKS) Daire Başkanlığımız tarafından Gülhane Yerleşkemiz Konferans Salonu’nda düzenlenen etkinlik SKS Daire Başkanımızın planlama, uygulama ve düzenlemelere dair bilgilendirme sunumuyla başladı. Açılış oturumunda konuşan Fatih Gençlik Merkezi Müdürü Sayın Hayrunnisa Akgül, Gençlik ve Spor Bakanlığının ve Merkezlerinin çalışmaları ile iş birliği fırsatları hakkında öğrencilerimize bilgi verirken, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Zekeriya Kurşun yürütülen çalışmaları takdir eden ve Rektörlüğümüzün destek ve himayelerini hatırlatan bir konuşma gerçekleştirdi.

Öğrenci Kulübü Başkanları Toplantısının ikinci oturumu, Kurumsal İletişim ve Tanıtım Daire Başkanımızın konuşmalarıyla başladı. Daire Başkanımız, öğrencilere iletişim çalışmalarımız hakkında bilgi verirken, Kulüplerimiz iş birliğinde etkinlik ve medya yönetim stratejilerinin güncellenmesi hakkında karşılıklı görüş alışverişinde bulundu.

Çok sayıda öğrencimizin katıldığı toplantının kapanış oturumu Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek tarafından gerçekleştirildi.  Sayın Rektörümüz, Kulüp Başkanlarımızla adeta bir sohbet tadında yaptığı toplantıda, tüm öğrencilerimiz ve kulüpleriyle ayrı ayrı ilgilendi. Amaç ve hedefleri ile beklentilerini dile getiren öğrencilerimiz yeni sezonda hayata geçirmek istedikleri projeleri, katılımcılar ve Rektörümüzle paylaştı.

Bu programın düzenlenmesinden duydukları memnuniyeti dile getiren öğrencilerimiz, Rektörümüzden; “Üniversitemiz ile öğrenciler arasındaki iletişimin ve iş birliğinin güçlenmesine, memnuniyet ve başarının artmasına katkıda bulunacak her türlü etkinliğin destekçisi olacağım.” cevabını aldı. Toplantı, hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.

Üniversitemiz ev sahipliğinde, Uluslararası Saraybosna Üniversitesi, Endonezya İslam Üniversitesi, Semerkant Devlet Mimarlık ve İnşaat Üniversitesi ve Priştina Üniversitesinin ortaklığında ikincisi düzenlenen Gelenekten Geleceğe Konferansı (FTTF2024), "Tasarım Düşüncesi" başlığı ile 13-14 Kasım 2024 tarihlerinde FSMVÜ Topkapı Yerleşkesi G Blok'ta yüz yüze ve eş zamanlı olarak çevrimiçi biçimde gerçekleştirildi. Konferansımıza katılan tüm katılımcılarımıza teşekkür ederiz. 

19 Eylül 2024

Üniversitemiz 2012 yılından bu yana katılım gösterdiği dünyanın en büyük yükseköğretim profesyonelleri buluşmalarından EAIE 2024 (Avrupa Uluslararası Eğitim Birliği) etkinliğinde bu yıl da yerini aldı. Fransa’nın Toulouse şehrinde gerçekleştirilen etkinlikler, 20 Eylül'e kadar devam edecek.

Millî Teknoloji Hamlesinin ana bileşenlerinden olan beşeri sermaye gelişimine katkı sağlamak hedefiyle, öğrenimini sürdüren ortaöğretim ve yükseköğretim öğrencileri ile mezun ve girişimcilerin proje üretmelerini, geri bildirimler yoluyla projelerini geliştirmelerini, geliştirdikleri projelere yönelik düzenlenen yurt içi ve yurt dışı bilimsel yarışma ve etkinliklere katılmalarını teşvik etmek amacıyla yeni destek çağrıları oluşturulmuştur. Ulaşım sponsoru Türk Hava Yolları olan Program kapsamında, “4001-A Ulusal Yarışma/Etkinlik Katılım Desteği” çağrısı ile yurt içinde düzenlenen yarışma ve etkinliklere, “4001-B Uluslararası Yarışma/Etkinlik Katılım Desteği” çağrısı ile de yurt dışında düzenlenen yarışma ve etkinliklere katılım için destek verilecektir.

Çağrıların 1. dönemi kapsamında başvurular, http://bilimtoplum-pbs.tubitak.gov.tr adresi üzerinden 30 Eylül 2024 saat 17.30'a kadar yapılabilecektir.

Başvuru şartları ve ayrıntılı bilgi için http://tubitak.gov.tr/4001 adresinde yer alan web sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Proje desteği ve süreçlerle ilgili bilgi için Üniversitemizin Teknoloji Transfer Ofisi Müdürlüğünden de destek alabilirsiniz.

 

İslam bilimler tarihi alanında yaptığı çalışmalarla tarihe adını yazdıran bilim tarihçisi Prof. Dr. Fuat Sezgin'in vefatının 6. yılı... Katıldığı bir konferans ile hem kendi hayatı değişti hem de İslam dünyasının tarihi adeta yeniden yazıldı. Prof. Dr. Fuat Sezgin İslam Bilim Tarihi Enstitüsü Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Nihal Fırat Özdemir ve enstitü uzmanı Sefa Nur Kuruçay, 30 Haziran 2018'de vefat eden Prof. Dr. Fuat Sezgin'i daha iyi anlamanın mümkün olacağı bilgileri Haber 7 ile paylaştı. 

 Program linki: 27 Mayıs darbesi Fuat Sezgin'in hayatını nasıl değiştirdi? - YouTube

Öğrenci Kulüpleri

Öğrencilerimizin üniversite yaşamlarında akademik çalışmalarının yanı sıra sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik alandaki faaliyetleri de önemli bir yere sahiptir. Bu alanlarda katıldıkları ve düzenledikleri etkinlikler akademik yaşamlarını daha verimli kılmakta, özgüven ve kendilerini ifade etme yetilerini geliştirmekte aynı zamanda üniversitemizin sosyal yaşamı içinde sorumluluk almalarını sağlamaktadır. Bireyselliğin yanında birlikteliği, ortak çalışmayı simgeleyen kulüpler, öğrencilerin etkinliklerde görev alarak bilgi, yetenek ve ilgileri ölçüsünde kişisel potansiyellerini geliştirmelerini ve içinde bulundukları grubun çalışmalarına katılarak heyecanlı, mutlu ve dinamik bir üniversite yaşamını oluştururlar.


Siteye Git

Kütüphane

Eğitim-öğretim dönemlerinde;
Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30 - 17:30 / Haftasonu : Kapalı Üsküdar (Atik Valide) Yerleşkesi Kütüphanesi: Haftaiçi 08.30-20.00 / Cumartesi 10.00-19.00
(Sınav dönemlerinde Haftaiçi 08.30-22.00 / Haftasonu 10.00-19.00)
Kandilli Yerleşkesi Kütüphanesi - Küçükçamlıca Yerleşkesi Kütüphanesi Fatih Yerleşkesi Kütüphanesi : Haftaiçi 08.30-17.30


Siteye Git

FSMVÜ Yayınları

Eğitim-öğretim dönemlerinde; Haliç Yerleşkesi Kütüphanesi Haftaiçi 24 saat / Haftasonu 10.00-19.00 Topkapı Yerleşkesi Kütüphanesi (Merkez) : Haftaiçi 08:30-17:30 / Haftasonu: Kapalı

 


Siteye Git

Uluslararası Ofis

Our team at the Department of International Relations offer you support from the first moment you become familiar with us until the last day you spend here with us. If you are a student, a scholar, or the family of those, coming to Fatih Sultan Mehmet Vakıf University, we will be there to help you adjust to your new life at our university and overcome challenges of living and studying/teaching abroad. We will help you with accommodation arrangements taking your personal preferences and expectations into consideration. Orientation meetings will be held on your arrival to give you necessary and practical information. We are dedicated to make your experience here as smooth, worthwhile and fun as possible. It will be our greatest pleasure to have contributed to your academic achievement, personal satisfaction and your understanding of Turkish life in general.


Siteye Git

Sağlık, Kültür ve Spor

Üniversitemiz öğrencilerinin bireysel, sosyal, kültürel ve sportif gelişimlerine katkı sağlamak, gençlerimizi sağlıklı ve aydın bireyler olarak geleceğe taşımayı amaçlamaktadır. Birim hizmet verdiği alanda sağlık kuruluşu, öğrencilerin sosyo- kültürel danışma ve rehberlikleri ile spor gereksinimlerini karşılayan bir uygulama dairesidir.


Siteye Git

Kariyer Merkezi

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Kariyer Merkezi öğrencilerin ve mezunların bilgi, yetenek ve isteklerine uygun, kariyer seçimlerini bilinçli bir şekilde yapmalarını sağlamak üzere kariyer yolunda kendilerine rehberlik ederek, daha okul sıralarında katılacakları eğitim, seminer, panel, konferans ve sempozyumlar ile pratik iş sahası gezileri, stajlar ve projeler sayesinde mezuniyet sonrası iş hayatına geçişte uyum sürecini yetkin bir şekilde atlatabilmelerini ve üniversitemizin kariyer faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerden yararlanarak seçmek istedikleri meslekleri daha yakından tanımalarını sağlayarak onların gelecek planlarına destek olmayı amaçlamaktadır.


Siteye Git

UZEM

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (FSMVÜ UZEM), üniversitemiz bünyesinde açılan e-öğrenme temelli dersler ile ön lisans, lisans, lisansüstü ve sürekli eğitim programları kapsamında uzaktan yapılacak eğitimler için plan, program, koordinasyon ve uygulama faaliyetleri yürütmek amacıyla 2013 yılında kuruldu. 2013-2014 akademik yılından itibaren Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi; 2016-2017 akademik yılı itibariyle de İngilizce dersleri, uzaktan eğitim yöntemiyle verilmeye başlandı.

Tüm dünyayı etkileyen Covid-19 salgını nedeniyle 2019-2020 akademik yılı Bahar Döneminde başlayan tüm derslerin uzaktan eğitim yoluyla işlenmesi süreci 2020-2021 akademik yılında da devam etmektedir. Bu çerçevede tüm derslerin online yürütülmesi için gerekli altyapı ve programlar UZEM tarafından akademisyenlerimizin hizmetine sunulmuş olup salgının etkin olmaya başladığı 2019-2020 Bahar döneminin 7. haftasından itibaren dersler sorunsuz bir şekilde canlı olarak haftalık programda belirtilen gün ve saatlerde işlenmeye devam etmektedir. Öğrencilerimiz kişi ve süre kısıtlaması olmaksızın bu derslere rahatlıkla girip aktif olarak derse katılım sağlamaktadırlar. Bununla birlikte UZEM tarafından geliştirilen Öğrenme Yönetim Sistemi (LMS) ile derslerin tekrar erişime açılması, sınavlar, ödevler, mesaj, forum vb. süreçler de uzaktan eğitim yöntemi ile sürdürülmektedir.

Uzaktan eğitim yoluyla devam eden bu sürece dair tüm bilgilendirmeler de UZEM tarafından yapılmaktadır. Uzaktan eğitim sisteminin altyapısı ile birlikte UZEM web sayfası da yeni şartlara uygun hale getirilmiştir. Uzaktan eğitim sürecine dair tüm bilgiler, dokümanlar, LMS ve online platformlar ile ilgili tanıtım kılavuzları ve duyurular UZEM web sayfasına yüklenmiş ve erişime açılmıştır. Ayrıca sosyal medya hesaplarından, Otomasyon sisteminden de aktif olarak bilgilendirmeler yapılmaktadır.


Siteye Git

Bilgi İşlem

Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız, 2010 yılında kurulup hızlı bir şekilde büyüyen üniversitemizle birlikte uzun süreçler alacak birçok gelişmeyi kısa sürede gerçekleştirip birçok başarıya imza atmıştır. Üniversitemiz kampüsleri İstanbul’un birbirinden farklı merkezi noktalarında bulunsa da Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tek kampüs mantığıyla tüm akademik ve idari kadro bir aradaymış gibi bilgi teknolojilerini entegre etmeyi başarmış ve hizmetlerini sürdürmektedir.


Siteye Git
Fikir ve önerilerini
bizimle paylaş
Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.