Asrın Felaketini Unutmadık

6 Şubat 2023’te ülke olarak, yüreklerimizi derinden sarsan bir felaket yaşadık. Kahramanmaraş merkezli depremler, 11 ilimizde büyük yıkımlara ve telafisi mümkün olmayan kayıplara yol açtı.  Aradan iki yıl geçmesine rağmen, bu zorlu süreçte yüreğimizde hissettiğimiz hüzün ve acı ilk günkü gibi taze duruyor.  Öğrencilerimiz Selinnur Ölçer, Beyde Omar, Yusuf Can Bayancuk ve kaybettiğimiz tüm vatandaşlarımızı rahmetle anıyor ve yaralılarımıza bir kez daha acil şifalar diliyoruz. Geride yüreği yarım kalan tüm vatandaşlarımıza yeniden baş sağlığı diliyoruz...

Bu süreç, milletimizin dayanışma ruhunu ve yardımlaşma gücünü bir kez daha gösterdi. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi olarak, ülkemizin deprem riski taşıyan bir coğrafyada bulunduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak doğal afetlere hazırlıklı olmayı ve vatandaşlarımızı bilinçlendirmeyi ön planda tutuyoruz. Depremin ardından güçlü akademik kadromuz ve bilgi birikimimizle bölgenin ihtiyaçlarını tespit ettik ve çalışmalar yürüttük. Çalışmalarımızı halen sürdürüyoruz. Eğitimin farkındalık olduğunun altını çiziyor ve ‘Birliktelik’ anlayışıyla kurum, kuruluşlarla iş birliği halinde doğal afetlere karşı tedbirli olmanın önemini bir kez daha yineliyoruz. Tek dileğimiz, milletimizin bir daha böyle bir felaket yaşamamasıdır.

Peki O Süreçte Neler Yaptık?

Gönüllü Ekipler Kuruldu 

İdari personellerimizden oluşan gönüllü ekip, Hatay’da arama kurtarma çalışmalarına katılarak enkaz altında kalan vatandaşlarımızın bir an önce kurtarılması için seferber oldu. Ekibimiz, AFAD ile koordineli olarak bölgede gece gündüz çalıştı ve ayrıca bölgedeki öğrencilerimizle iletişime geçerek onları bu süreçte yalnız bırakmadı. Gönüllü ekibimiz, depremzedelerin özellikle gıda ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için de gayret gösterdi. Sıcak çorba pişirip dağıtan ekibimiz bir yandan da insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çevre illerden temin etmeye çalıştı.  Bölgeye gelen ihtiyaç malzemelerin dağıtımında da görev alan ekibimiz, tırlardan malzemeleri indirdi ve tek tek dağıtılmasına yardım etti. Ayrıca gönüllü ekip, ulaşılması zor köylere araçlarıyla  giderek genel yardım malzemelerinin ulaştırılmasını sağladı. Bölgeyi yakından tanıyan ekip, yeni gelen ekiplere ve gönüllülere de rehberlik ederek sürecin daha hızlı ilerlemesine yardımcı oldu. Belirli aralıklarla bölgeye, 3 ekip gitti.

Nakdî ve Aynî Yardım Kampanyası

Bu acı olay karşısında millet olarak kenetlenmek ve yaralarımızı bir nebze olsun sarabilmek için ilk günden itiaberen aynî ve nakdî yardım kampanyası başlattık. Temel gıda ürünleri, soba, battaniye, mat, çadır, kışlık kıyafet, bebek bezi, kadın hijyen seti, yağmurluk, powerbank başta olmak üzere ihtiyaç duyulabilecek malzemeleri temin ederek bölgeye ulaştırdık. Tüm yerleşkelerimizde kampanyalarımızı yürüttük.  

Eser Bağış Kampanyası

Akademisyenlerimiz, öğrencilerimiz ve mezunlarımız; depremzedelere destek olmak için eser bağış kampanyası başlattı. 200'e yakın eser toplandı. Eserlerin satışından elde edilecek gelir, yetkili kurumlar aracılığıyla vatandaşlarımıza ulaştırıldı.

“İyiliğin Parçası Ol” Kampanyası

Öğrenci kulüplerimiz, “İyiliğin Parçası Ol” diyerek yerleşkelerimizde etkinlikler düzenledi. Hazırladıkları yiyeceklerden ve el emeği ürünlerinden elde ettikleri gelirleri depremzedelere ulaştırdılar. 

 

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.