Mezuniyet Sonrası Akvaryumdan Çıkıp Okyanusa Atladım

Mezunlarımızın sektörel tecrübelerine kulak verdiğimiz “Mezun Röportajları” serimiz için Hukuk bölümü mezunumuz Avukat Poyraz Metekol’u, ofisinde ziyaret ettik.

Kendi ofisini açmışsın, süreç nasıl ilerlerdi?

2019 mezunuyum. Avukatlık stajımın ardından kendi ofisimi açtım. Aslında ilk hedefim başka bir avukatın yanında çalışıp işi detaylıca öğrenmek, sonrasında kendi ofisimi açmaktı. Fakat o dönem bir hocam bana “yüzme havuzda değil, okyanusta öğrenilir” dedi. Ben de kendisini dinledim, henüz ruhsatımı bile almadan ofisimi açtım. Aslında ailem hakim veya savcı olmamı istiyordu ve bir yandan da adli yargı sınavına hazırlanıyordum. Şimdi baktığım zaman “iyi ki olmamış” diyorum. Başka bir avukatın yanında da yapamazmışım. Kendi işimi, kendim yapmam gerekiyormuş. Bizim mesleğimiz biraz kendini, bilgini pazarlama mesleği. Yine de sınırların olması çok önemli. Bu sınırları çizmeyi, çizerken de yüzmeyi öğreniyorsunuz. Mezuniyet sonrası akvaryumdan çıkıp okyanusa atladım bir nevi. İlk işimi bir aile dostumuzun dilekçesini yazarak aldım. Dilekçenin nasıl yazılacağını öğrenmiş olmama rağmen hata yapmamak için saatlerce çalıştığımı, araştırdığımı hatırlıyorum. Sonrasında kartımı bastırdım. Muhitimdeki kebapçıya, eve dönerken taksiciye bile kartımı verdim. Baronun CMK uygulamasıyla gelen davaları aldım ve aldığım davaların referanslarıyla başka davalar geldi.

Sence sektöre yeni adım atan mezunlar için hangi yetkinlikler, karakteristik özellikler önemli?

Öncelikle güler yüz çok önemli. Sonrasında da bilgi. Ben ilk görüşmelerimi her zaman ofisimde yapıyorum, kesinlikle telefonda bilgi vermiyorum. Jest ve mimiklerim, duruşum, hitabetim verdiğim bilgiyi destekliyor ve bir güven oluşturuyor. Konuyla ilgili bilgiye sahipseniz bile güler yüzünüz ve samimiyetiniz olmadan müvekkil davayı size vermiyor.

İş hayatında seni en çok ne zorluyor? (Sabah erken kalkmak, yol vs.)

İnsanlarla olan diyaloglar zorluyor. Dava süreci devam ederken “neden bitmedi, neden ertelendi, ne zaman bitecek” gibi soruları sıklıkla duyuyorum. Aslında rahatsız oldukları sistemin ve süreçlerin yavaşlığı. Benden kaynaklanan sebepler değil hiçbiri ama bunu müvekkillere anlatmak çok zor oluyor.

Teorik eğitimde öğrendiklerini pratikte kullanabiliyor musun?

Kullanıyorum. Biz, zor ama kaliteli bir eğitim almışız. Fakat bazı konuları da ancak uygulayarak anlayabiliyorsunuz. Ama bu bizim üniversitemizle ilgili değil tamamen hukuk eğitimiyle ilgili bir durum. Tüm üniversitelerde uygulamaya yönelik dersler yapılmalı diye düşünüyorum. Sanal mahkemeler, UYAP eğitimleri, uygulamalı dersler olmalı.

Üniversite başlarken hayal ettiğiniz ve şu anki durumunuz arasındaki fark var mı? Bölümü okuyan öğrencilere neler önerirsiniz?

Gezsinler! Ama önce Türkiye’yi gezsinler. Ben üniversite döneminde 65 şehir gezdim. Vizeleri finalleri nasıl geçtiğimi soruyordu arkadaşlarım. Otobüste, trende ders çalışıyordum. Kamplar yaptım, gezdim, dolaştım. Tamam, ders çalışsınlar ama mutlaka gezip tozup yaşasınlar! Gezerek okusunlar. Kötü güne, vizeden finalden aldıkları kötü notlara takılmasınlar. İleride hep güzellikler hatırlanıyor çünkü. 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.