IDEF 2019’da İş Birliği Anlaşmaları İmzalandı

1 Mayıs 2019

Savunma, Havacılık ve Uzay Kümelenmesi Derneği (SAHA İstanbul), savunma ve havacılık alanında Türkiye’de üretilmeyen alt sistemlerin Türk firmaları tarafından ortaklaşa üretilmesine imkân sunan, Türkiye’nin milli imkânlarla güçlü bir ekonomiye sahip olmasını sağlayacak projeleri “14. Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı”nda (IDEF 2019) açıkladı. Projelerden biri FSMVÜ Alüminyum Test Eğitim ve Araştırma Merkezi ve ortakları tarafından yürütülüyor.

TÜBİTAK SAYEM  desteği almasına karar verilen projelerin imza töreni, IDEF 2019’daki SAHA İstanbul standında gerçekleştirildi. SAHA İstanbul üyesi firmalar ve üniversite iş birlikleri ile geliştirilen Türkiye’nin milli savunma sanayine büyük katkı sağlayacak 6 protokol anlaşmasının yapıldığı imza töreni, SAHA İstanbul Genel Sekreteri İlhami Keleş tarafından yönetildi.

Törende; “Lazer Silah Sistemlerinin Geliştirilmesi Projesi”, “HÜRKUŞ Uçağı İçin İklimlendirme Alt Sistem Tedarik Projesi”, “Enavısıon Metal Eklemeli İmalat Makinesinin Endüstriyel Özelliklerinin İyileştirilmesi ve Global Seviyeye Çıkarılması”, “İnsansız Deniz Araçlarının Otonom Çalışabilmesi İçin Ölçüm, Test ve Seyrüsefer Amaçlı Kontrol Birimi Geliştirme Yol Haritası”, “Uydu Haberleşme Sistemleri”, “Yüksek Sıcaklıklarda Yüksek Performans Gösteren Nano Partikül Takviyeli Kompozit Malzeme Üretimi” isimli 6 proje imzaya sunuldu.

Törene savunma ve havacılık alanının önemli isimleri katıldı

SAHA İSTANBUL standında gerçekleştirilen imza törenine Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcıları Hasan Büyükdede ve Mehmet Fatih Kacır, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal, Savunma Sanayii Başkan Yardımcısı Dr. Celal Sami Tüfekçi, SAHA İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Bayraktar, TAI Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Oğuz Borat, Türk Havacılık ve Uzay Sanayi Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, HAVELSAN Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hacı Ali Mantar, ERMAKSAN Genel Müdürü Ahmet Özkayan, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. M. Fatih Andı ve Mütevelli Heyet Başkanı İsmail Gerçek, Gebze Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Aslan, Marmara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erol Özvar, ALUTEAM Müdürü Dr. Ebubekir Koç ile projelerde yer alan firmaların ve üniversitelerin temsilcileri katıldı.

ALUTEAM 6 projeden birini yürütüyor

TÜBİTAK SAYEM desteği alan 6 projeden biri olan “Enavısıon Metal Eklemeli İmalat Makinesinin Endüstriyel Özelliklerinin İyileştirilmesi ve Global Seviyeye Çıkarılması” isimli proje, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi ALUTEAM, ERMAKSAN, Mayıs Tasarım ve TOYOTETSU’nun iş birliğinde yürütülüyor. Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı’nın proje anlaşmasını imzaladığı törenin ardından Mütevelli Heyet Başkanımız İsmail Gerçek ve ALUTEAM Müdürü Dr. Ebubekir Koç ile stant ziyaretlerinde bulunularak sektör temsilcileri ile görüşmeler gerçekleştirildi.

Uluslararası iş birliği protokolleri de imzalandı

SAHA İstanbul Genel Sekreteri İlhami Keleş, imzalanan proje anlaşmalarıyla kurumların büyük bir misyon yüklendiğine dikkati çekerek, “Burada imzaladığımız projelerle, dışarıdan almak mecburiyetinde olduğumuz alt sistemleri, milli imkânlarla ve firmaların ihtiyaçlarıyla birleştirerek üretmeye çalışıyoruz.” dedi.

SAHA İstanbul standında gerçekleştirilen törende lansmanı yapılan 6 projenin yanı sıra uluslararası iş birliği protokolleri de imzalandı. SAHA İstanbul üyesi olan iki firma; ElectraIC ve Key ASIC, tasarım çözümleri ve pazarlama çalışmalarında küresel pazarda birlikte hareket etmek üzere ortaklık anlaşmasına imza attı.

TTAF Savunma San ve Tic. A.Ş, Çek Cumhuriyeti’nde fiber optik teknolojiler alanında uzman Optokon Firması ile expanded beam fiber optik konnektörler ve kara araçlarında kullanılan haberleşme kutularının Türkiye’de ortak üretimi konusunda iş birliği anlaşması imzalandı.

IDEF 2019

“14. Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı” (IDEF 2019), Milli Savunma Bakanlığı ev sahipliğinde, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı yönetim ve sorumluluğunda, TÜYAP organizatörlüğünde 30 Nisan-3 Mayıs 2019 tarihleri arasında İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştiriliyor. Savunma ve havacılık sanayisinin iyileştirilmesine katkı sağlayacak gelişmelerin takip edildiği fuar çok sayıda ziyaretçiyi ağırlıyor.  

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.