2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Erken Kayıt Yenileme Dönemi ile İlgili Sık Sorulan Sorular

Erken Kayıt Yenileme Tarihleri

16-26 Temmuz 2019

Değerli öğrencilerimiz, Erken Kayıt Yenileme Dönemi’yle ilgili sık sorulan sorulardan oluşan listeyi okuyarak süreç hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.    

1.Bölüm ücretimi nereden öğrenebilirim?

Bölüm ücretlerinizi odeme.fsm.edu.tr adresi giriş yaparak öğrenebilirsiniz. Burslar/Ücretler/Banka sekmesinden Bölüm Ücretlerini seçerek yıllara göre hazırlanmış olan “2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÜCRETLERİ” tablosuna ulaşabilirsiniz.

2.Ödeme işlemleri ile ilgili detaylı bilgiyi nasıl ulaşabilirim?

Ödeme işlemlerinizi web sitemizdeki (www.fsm.edu.tr) Duyurular sekmesinde “2019-2020 Yılı Erken Kayıt Yenilemelerinde Ödeme İşlemleri” başlığında okuyabilirsiniz.

3.Ödememi nasıl yapabilirim?

Peşin Ödeme: Ödemelerini peşin olarak yapmak isteyenler öğrencilerimiz, öğrenci numaraları ile birlikte  Kurumsal Tahsilat ve  Türk Katılım Bankası (Şube Gişeleri ve İnternet Bankacılığı) kanallarından birini kullanarak yapabilirler.

Kredi Kartı ile Ödeme: Kredi kartı ile tek çekim ödeme yapmak isteyen öğrencilerimiz, öğrenci numarası ve T.C Kimlik numarası ile odeme.fsm.edu.tr adresi üzerinden online olarak ödemelerini yapabilirler.

4.Ödeme için  Kurumsal Tahsilat ya da Türk Katılım Bankası şube gişelerinden birine gittiğimde ısrarla hesap bilgisi isteniyor. Bu durumda ne yapmam gerekiyor?

Banka çalışanına üniversitemizin Kurumsal Tahsilat hesabına (KUTA) para yatırmak istediğinizi söyleyebilirsiniz. Kurumsal Tahsilat Hesabına ait herhangi bir numara belirtmenize gerek yoktur.

Albaraka Müşteri Temsilcileri

Yunus Çelikkıran / 0542 332 66 93

Olcay Seçkin / 0534 704 42 79

Ziraat Bankası Müşteri Temsilcisi

Mehmet Köse / 0533 166 88 22

5.Üniversite hesaplarına Havale ve EFT yapabilir miyim?

Banka hesaplarımız Havale ve EFT işlemlerine kapalı olduğundan bu yöntemlerle ödeme yapılamamaktadır. (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmesine gerek yoktur.)

6.Ödememi 2 farklı yöntemle yaptığım takdirde %6 peşin ödeme indiriminden faydalanabilir miyim?

Ödemenizin belirli bir kısmını nakit olarak bankaya, geri kalan kısmını ise tek çekim kredi kartı ile yapmanız halinde %6 peşin ödeme indiriminden faydalanabilirsiniz.

Ödemenizin belirli bir kısmını A bankasına ait kredi kartı (tek çekim) ile geri kalan kısmını ise B bankasına ait kredi kartı ile (tek çekim) yapmanız halinde %6 peşin ödeme indiriminden faydalanabilirsiniz. (Burada önemli olan ödemenizin tamamını tek seferde peşin olarak yapmış olmanızdır.)

7.Okul ücretimi yatırdım, nasıl teyit edebilirim?

Ödeme teyidinizi odeme.fsm.edu.tr adresinden yapabilirsiniz. Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleşmişse online ödeme ekranımız olan odeme.fsm.edu.trye girdiğinizde borcunuzun sıfır olarak gözükmesi gerekmektedir.

8.Üniversiteye gelerek ödeme yapmam mümkün mü?

Üniversitemizde tahsilat işlemi yapılmayacaktır. Size en yakın anlaşmalı bankalarımıza ( ya da Türk Katılım Bankası)  giderek ya da online ödeme ekranlarımızı kullanarak ödemenizi yapabilirsiniz.

9.Ödeme işlemimi tamamladıktan sonra ne yapmam gerekiyor?

Ödemenizi yaptıktan sonra kaydınız otomatik olarak yenileneceğinden ders seçim tarihlerine kadar yapacağınız herhangi bir işlem bulunmamaktadır.

10.Üniversitemizin anlaşmalı olmadığı kredi kartlarla ödeme yapmam mümkün mü?

Tek çekim ödeme yapacağınız için Miles&Smiles ve American Express (Amex) tabanlı kredi kartları hariç tüm kartlarla ödemenizi yapabilirsiniz. (Ödeme için odeme.fsm.edu.tr adresine girdiğinizde diğer bankalar kutucuğunu seçmelisiniz.)

11.İstanbul dışında bulunmaktayım. Ödemeyi bulunduğum ilden yapmam mümkün mü?

Eğitim ödemelerinizi duyurularımızda belirtilen ödeme kanallarını kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.

12.Eğitim-öğretim sürecimi normal süresinde tamamlayamadım. Erken kayıt imkânlarından faydalanabilir miyim?

Eğitim-öğretim sürecimi normal süresinde tamamlayamayan öğrencilerimiz erken kayıta tabi değildir.

13.667 Sayılı KHK kapsamındaki özel öğrencilerden biriyim. Erken kayıt imkânlarından faydalanabilir miyim?

KHK kapsamındaki öğrencilerimizin ücret artışları YÖK tarafından belirlenmekte olup konuyla ilgili güncel bilgi henüz tarafımıza ulaşmadığı için bu öğrenciler erken kayıta tabi değildir.

14.Erken kayıt yenileme tarihleri olan 16-26 Temmuz dışında da peşin ödeme indiriminden faydalanmam mümkün mü?

Üniversitemizde peşin ödeme yapacak öğrencilerimiz için 16-26 Temmuz 2019 tarihleri arasında kayıt yenileme işlemleri yapılacaktır. Bu tarihlerden sonra yapılacak ödemeler için kesinlikle peşin ödeme indirimi uygulanmayacaktır.

15.Erken kayıt yenileme tarihleri olan 16-26 Temmuz’da taksitli ödeme yapabilir miyim?

Kayıt yenileme ücretlerini taksitle ödeyecek (vade farksız 10 taksit olarak eğitim kredisi veya anlaşmalı kredi kartlarıyla) öğrencilerimizin kayıt yenileme günleri 19-29 Ağustos 2019 tarihleri arasındadır. Bu tarihten önce sistemsel bir sıkıntı ile karşılaşmamak için herhangi bir ödeme yapılmamalıdır.

16.Erken kayıtta peşin ödeme indiriminden faydalanarak ödememi yaptım. Kardeşim bu sene sınava girdi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesini kazanma ihtimali var. Kardeş bursu indirimimi nasıl alabilirim?

Kardeşinizin kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra hak etmiş olduğunuz indirimi talep edebilirsiniz. (Üniversitemizin ücretli programlarına veya kısmi burslu programlarına kayıt olan kardeşlerden her birine, normal öğrenim süresi içerisinde kayıtlı olduğu süre boyunca %10 indirim uygulanır.)

17.İngilizce Hazırlık yaz okulunda öğrenim görmekteyim. Yaz okulum 2 Ağustos’ta sona eriyor, dolayısıyla erken kayıt yenileme tarihlerini kaçırmış oluyorum. Peşin ödeme indiriminden faydalanmam mümkün olur mu?

Erken kayıt yenileme tarihleri olan 16-26 Temmuz’da İngilizce Hazırlık yaz okulu sınıf atlama durumunuz belli olmadığından ilgili tarihler için hazırlık kayıt yenileme ücretini ödemeniz gerekiyor. Yaz okulu sınav sonucunuzun başarılı olması neticesinde bölüm fark ücretini de size verilen süre içerisinde peşin ödeyerek, söz konusu özel durumunuzu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na bildirmeniz gerekiyor. Bu şekilde peşin ödeme indirimden faydalanmanız mümkündür.

18.odeme.fsm.edu.tr adresine girerek kredi kartı ile ödememi yaptım ancak ekranda hala borç görünüyor, ne yapmam gerekiyor?

İlk olarak banka hesabına girerek ödemenizin karttan çekilip çekilmediğini kontrol etmeniz gerekiyor. Hesaplarınızda ödemenizin yapıldığı gözüküyorsa ekran görüntüsüyle birlikte ödeme yaptığınız kredi kartına ait ilk dört-son dört rakamı ve kartın ait olduğu banka bilgisini scelik@fsm.edu.tr adresine mail atarak tarafınıza dönüş yapılmasını bekleyebilirsiniz.

19.odeme.fsm.edu.tr adresine girerek kredi kartı ile ödememi yaptım ancak herhangi bir dekont alamıyorum. Dekontu nasıl temin edebilirim?

Kredi kartınıza ait bankanın hesap hareketlerinden ilgili ödemenize ait dekonta ulaşabilirsiniz.

20.odeme.fsm.edu.tr adresine girerek kredi kartı ile ödememi yaptım ancak borcum sıfırlanmadı. Bankadan sorgulama yaptığımda da ödeme, bekleyen provizyon durumunda görünüyor? Ne yapmalıyım?

Bankanız ile görüşerek bilgi alabilirsiniz.

21.Erken kayıt yenilemede peşin ödeme indiriminden faydalanmak istiyorum. Ancak sistemde ödeyeceğim tutar sıfır olarak görünüyor. Ne yapmam gerekiyor?

Sorunuzun cevabı normal öğrenim sürenizin içerisinde olup olmadığınız ile ilgilidir. Bu durum hakkında bilginiz yok ise dönem hesaplamalarınız ile ilgili Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan bilgi alabilirsiniz. Yaptığınız görüşme sonucunda durumunuzda bir değişiklik olursa Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na bilgi verilmesini talep edebilirsiniz.  

22.odeme.fsm.edu.tr adresine girerek kredi kartı ile ödememi yaptım ancak kredi kartı ile ilgili hata kodu uyarısı alıyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Kredi kartınız internet kullanımına açık olmayabilir ya da kredi kartınızın limiti yeterli olmayabilir. Bu konulara dikkat edebilirsiniz.

23.Ödememi yaptım ancak sistem peşin ödeme indirimini yapmadı. Ne yapmam gerekiyor?

Ödemenizin taksitli olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir. Eğer taksitli bir ödeme yaptıysanız peşin ödeme indiriminden faydalanamazsınız. İlgili ödemenin iptalini talep ederek tek çekim olarak yeni ödemenizi yapabilirsiniz. (Ödeme iptali için ödeme yaptığınız kredi kartına ait ilk dört-son dört rakamı ve kartın ait olduğu banka bilgisini scelik@fsm.edu.tr adresine mail atarak tarafınıza dönüş yapılmasını bekleyebilirsiniz.)

24.Yatay geçiş ile başka bir üniversiteye gitme ihtimalim var. Geçiş yapmama ihtimalimi göz önüne alarak erken kayıt yenileme indiriminden de faydalanmak istiyorum. Ücret iadesi almam mümkün olur mu?

Eğitim-Öğretim sözleşmemizdeki ilgili madde:

“Öğrenci, yatay geçişle başka bir üniversiteye gitmek istediği takdirde, üniversitenin akademik takvim tarihleri dikkate alınarak;

  • Güz yarıyılı yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrencilerin, geçiş yaptığı üniversiteden kabul yazılarının gelmesi halinde güz yarıyılının ücreti alınmaz.
  • Bahar yarıyılı yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrencilerin, geçiş yaptığı üniversiteden kabul yazılarının gelmesi halinde bahar yarıyılının ücreti alınmaz.

Kabul edildiğini belgeleyen öğrenci, yazının ilgili üniversiteden gelmemesi halinde ilgili yıl/yarıyıl ücretinin tamamı tahsil edilir.”

25.2019-2020 Güz yarıyılı sonunda mezun oluyorum. Senelik ücret mi ödemem gerekiyor?

Evet, senelik ücret ödemeniz gerekiyor. Güz yarıyılı mezun durumuna geldiğinizde bahar yarıyılına ait ücret iadesi için Rektörlük Yazı İşleri’ne ücret iade dilekçesi vermeniz gerekmektedir.

 

                                                                                         Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı

 

 

 

  

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.