2017 DGS Ek Yerleştirme Kontenjanları ve Ücretleri
2017  DGS EK YERLEŞTİRME KONTENJANLARI VE ÜCRETLERİ 
FAKÜLTE/PROGRAMLAR Puan Türü 2017  DGS Ek Kontenjanı Ücretler Öğretim Dili
MİMARLIK ve TASARIM FAKÜLTESİ
Mimarlık  SAY 1 31.800 TL  Öğretim Dili
 %30 İngilizce
 Hazırlık Programı zorunluluğu vardır.
İç Mimarlık % 25 Burslu 1 20.850 TL
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Grafik Tasarım %50 Burslu EA 1 11.900 TL Öğretim Dili Türkçe
Geleneksel Türk Sanatları  %100 Burslu SÖZ 1 0,00 TL
Geleneksel Türk Sanatları  %50  Burslu 1 9.000 TL
HUKUK FAKÜLTESİ
Hukuk  EA 2 33.800 TL Öğretim Dili Türkçe

*2017 DGS EK YERLEŞTİRME kılavuzunu görüntülemek için tıklayınız.

Hazırlık Programı Ücretleri

Üniversitemizde öğretim dili %30 İngilizce olan programlarda hazırlık eğitimi zorunlu olup, öğretim dili Türkçe olan programlarda ise hazırlık eğitimi isteğe bağlıdır.

İslami İlimler Fakültesinin öğretim dili %100 Arapça olması nedeniyle Arapça Hazırlık eğitimi zorunludur.

  Ücretli %50 Burslu %25 Burslu
İngilizce Hazırlık 23.800 TL 11.900 TL 17.850 TL
Arapça Hazırlık 14.800 TL 7.400 TL 11.100 TL

2017 DGS'de Uygulanacak Burslar ve İndirimler

2017 DGS Ek Yerleştirme sonuçlarına göre; üniversitemizin tam ücretli, %25 ve %50 burslu kontenjanlarını,

1. sırada tercih ederek yerleşen öğrencilere %25,

2. sırada tercih ederek yerleşen öğrencilere %20,

3. sırada tercih ederek yerleşen öğrencilere %15, Tercih bursu indirimi uygulanır. 

Burslu programlara yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs, sadece eğitim öğretim ücretini kapsamaktadır. Karşılıksız olan bu burslar başarı durumuna bakılmaksızın azami öğrenim süresi boyunca devam eder. Fakat yaz okullarını kapsamaz.

İndirimler

  • Üniversitemiz bölümlerini kazanan kardeşlerden her birine %10 indirim uygulanır.
  • TSK ve Emniyet mensuplarından şehit olanların eşi ve çocuklarına %100, gazi olanların kendisi, eşi ve çocuklarına %50 öğrenim ücreti indirimi uygulanır.
  • 15 Temmuz 2016 darbe girişimi sırasında şehit olan vatandaşlarımızın eşi ve çocuklarına %100 indirim uygulanır.
  • Nakit ve tek çekim kredi kartı ödemelerinde %6 peşin ödeme indirimi uygulanır.

Önemli: Birden fazla indirim hak eden öğrenciler için indirimlerden sadece bir tanesi geçerlidir. (Peşin ödeme indirimi ve kardeş indirimi hariç.)

DGS Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Kaçıncı sınıftan başlarım?

Üniversitemizde zorunlu hazırlık eğitimi olan programlarda, adaylar hazırlık eğitimini tamamladıktan sonra lisans programında öğrenimine devam edebilir. (DGS ile yerleşen adaylara hazırlık eğitimi muafiyet sınavı düzenlenecek olup, ilgili sınavdan başarılı olan öğrenciler lisans programından öğrenime başlayabileceklerdir.)

Adayın öğrenimine kaçıncı sınıftan devam edeceği ise, ön lisans programında aldığı derslerin muafiyet işleminin yapılmasıyla karar verilebilir.

Muaf Olduğu Derslerin Toplam Akts Değeri;

  • 50-99 Akts arasında olan öğrenciler = 2. sınıf
  • 100-159 Akts arasında olan öğrenciler = 3. sınıftan
  • 160 Akts ve üstü olan öğrenciler = 4. sınıftan devam edebilir.
  • Muaf olduğu derslerin Akts toplamı 50’nin altında kalan öğrenciler, 1. sınıftan lisans öğrenimine başlar.

Hangi derslerden muaf olurum?

Üniversitemize DGS ile yerleşerek kesin kayıt yaptıracak adaylar, kayıtlarını tamamladıktan sonra ön lisans programında aldığı dersleri belirten transkript belgesi ve ders içeriklerini, bağlı oldukları Fakülte Dekanlığına muafiyet talep formu ile birlikte teslim etmeleri gerekmektedir. İlgili birimler tarafından muafiyet işlemleri yapılmaktadır.

Muafiyet hakkında kayıt öncesinde bilgi almak isteyen adayların, ilgili fakülteler ile görüşmesi gerekmektedir.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.