Öğretim Elemanı Alım İlanı

FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ

Üniversitemize bağlı aşağıda belirtilen birimlerde istihdam edilmek üzere daimi statüde
Öğretim Görevlisi, Araştırma Görevlisi ve Okutman kadrolarına öğretim elemanı alınacaktır.

 

 

İlk Başvuru Tarihi : 16.08.2017
Son Başvuru Tarihi   05.09.2017
Ön Değerlendirme Tarihi   08.09.2017
Giriş Sınav Tarihi   12.09.2017
Sonuç Açıklama Tarihi   15.09.2017

 

SIRA İLAN NO FAKÜLTE

BÖLÜM/ ANABİLİM DALI

UNVAN KADRO SAYISI ÖZEL ŞARTLAR
1 1018665 İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ

 

TEMEL İSLAM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

ARAP DİLİ VE BELAGATI ANABİLİM DALI

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 1

- İslami İlimler veya İlahiyat Fakültesi Lisans Mezunu Olmak.
- Arap Dili ve Belagati veya Temel İslam Bilimleri Alanında Tezli Yüksek Lisans Yapmış Olmak.
- Alanında Lisans Sonrası Belgelendirmek Kaydıyla En Az 2 Yıl
Deneyime Sahip Olmak.
- ALES’ten 75 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

- YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan (Arapça) 85 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
2 1018647 HUKUK FAKÜLTESİ

 

KAMU HUKUKU BÖLÜMÜ ULUSLARARASI
KAMU HUKUKU ANABİLİM DALI

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ 1

-Hukuk Fakültesi Lisans Mezunu Olmak.
-Kamu Hukuku Alanında Tezli Yüksek Lisans Yapmış veya Yapıyor Olmak.
-ALES’ten 80 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

-YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan 80 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
3 1018648 HUKUK FAKÜLTESİ KAMU HUKUKU BÖLÜMÜ İDARE HUKUKU ANABİLİM DALI ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ 1

-Hukuk Fakültesi Lisans Mezunu Olmak.
-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

-YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
4 1018649 HUKUK FAKÜLTESİ KAMU HUKUKU BÖLÜMÜ CEZA HUKUKU ANABİLİM DALI ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ 1

-Hukuk Fakültesi Lisans Mezunu Olmak.
-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

-YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
5 1018650 MİMARLIK VE TASARIM FAKÜLTESİ

İÇ MİMARLIK

 BÖLÜMÜ

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ 1

-İç Mimarlık Bölümü Lisans Mezunu Olmak.
-İç Mimarlık Alanında Tezli Yüksek Lisans Yapmış Olmak.
-İç Mimarlık Alanında Doktora Yapıyor Olmak.
-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

-YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan 55 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
6 1018671 MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ 2

-Elektrik-Elektronik Mühendisliği veya Elektronik-Haberleşme Mühendisliği Lisans Mezunu Olmak.
-Elektrik-Elektronik Mühendisliği veya Elektronik-Haberleşme Mühendisliği Alanlarından Birinde Tezli Yüksek Lisans Yapıyor Olmak.
-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

-YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
7 1018672 MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ 1

-Biyomedikal Mühendisliği veya Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Mezunu Olmak.
-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

-YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
8 1018655 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ GELENEKSEL TÜRK SANATLARI BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ 1

-Halı-Kilim ve Kumaş Desenleri Tasarımı Alanında Tezli Yüksek Lisans Yapıyor Olmak.
-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

-YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan 55 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
9 1018656 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ GELENEKSEL TÜRK SANATLARI BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ 1

-Geleneksel Türk Sanatları (Minyatür) Alanında Tezli Yüksek Lisans Yapmış Olmak.
-ALES’ten 80 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

-YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan 55 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
10 1018657 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ GRAFİK TASARIM BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ 2

-Grafik Tasarım Bölümü Lisans Mezunu Olmak.
-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

-YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan 50 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
11 1018652 MESLEK YÜKSEKOKULU ADALET PROGRAMI ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 3

-Hukuk Fakültesi Lisans Mezunu Olmak.
-Hukuk Alanında Tezli Yüksek Lisans Yapmış Olmak veya Lisans Sonrası Belgelendirmek Kaydıyla En az 2 Yıl Deneyim Sahibi Olmak.
-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

12 1018653 MESLEK YÜKSEKOKULU ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 2

Çocuk Gelişimi, Okul Öncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği Lisans Mezunu Olmak.

-Okul Öncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği, Psikoloji Alanlarından Herhangi Birinde Yüksek Lisans Yapmış Olmak veya Lisans Sonrası Belgelendirmek Kaydıyla En Az 2 Yıl Deneyime Sahip Olmak.

-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
13 1018654 MESLEK YÜKSEKOKULU SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ PROGRAMI ÖĞRETİM GÖREVLİSİ 2

-Lisans Mezunu Olmak.

-Lisans Sonrası Belgelendirmek Kaydıyla Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Alanında En Az 3 Yıl Deneyime Sahip Olmak.

-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.
14 1018651 YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ - OKUTMAN 4

-İngiliz Dili Eğitimi (İngilizce Öğretmenliği), İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, Çeviribilim (İngilizce) veya İngiliz Dilbilimi Bölümü Lisans Mezunu Olmak.

-ALES’ten 70 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

-YDS/KPDS/ÜDS /YÖKDİL ve Muadili Sınavlardan 90 ve Üzeri Puan Almış Olmak.

İSTENEN BELGELER

1. Dilekçe (Word)
2. Başvuru Formu (Word)
3. Özgeçmiş ("YÖK Formatında Word"ve Klasik Formatta)
4. Nüfus Cüzdan Fotokopisi
5. ALES Belgesi
6. Yabancı Dil Sınav Sonuç Belgesi
7. Lisans Transkripti
8. Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora  Diplomaları ile Öğrenci Belgeleri
(Yabancı ülkede mezun olanların Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca denkliğini gösteren onaylı belge)
(Noter onaylı veya Aslı gibidir onaylı / Personel Daire Başkanlığımızca orjinal belgeler görülmek kaydıyla aslı gibidir yapılabilir)
9. Deneyim Belgesi
10. 2 adet yeni çekilmiş fotoğraf
11. Erkek adaylar için Askerlik Durum Belgesi
12. Adli Sicil Belgesi (Sabıka Kaydı)
13. İkametgah

 

 

 

 

 

 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.