15. Akademik Yıl Açılış Törenimizi Coşkuyla Gerçekleştirdik

Bilimden sanata, kültürden spora insanlığın yararı için tüm alanlarda özveriyle çalışmalarını sürdüren Üniversitemiz, 15’inci eğitim öğretim dönemine başlamanın gururunu yaşıyor.

Üretken ve vizyoner nesiller yetiştirmek misyonuyla 2010 yılında başladığımız eğitim yolculuğumuzu, aynı heyecanla sürdürüyoruz.  Ülkemizin eğitimi ve bilimsel gelişimi için durmaksızın çalışan Üniversitemiz, 2024-2025 Akademik Yılı Açılış Töreni'ni, yoğun katılımla gerçekleştirdi. 7 Ekim 2024 tarihinde Haliç Yerleşkesi Konferans Salonu’nda düzenlenen görkemli törene; Mütevelli Heyet Başkanımız Mevlüt Uysal, Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Meclis Üyesi Prof. Dr. Muhsin Kar, önceki dönem Rektörlerimiz, Vakıflar İstanbul 2. Bölge Müdürü Arif Özsoy,  akademik ve idari personelimiz ile öğrencilerimiz katıldı.

Biz Büyük Bir Aileyiz

Aziz şehitlerimiz anısına saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan tören, Üniversitemizin kuruluşunun 15. Yılı sebebiyle yenilenen kurumsal tanıtım filmimizin lansman gösterimi ile devam etti. 

Törenin ilk konuşmasını Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek gerçekleştirdi. Rektörümüz, yeni eğitim öğretim yılımızın ülkemize, akademisyenlerimize ve öğrencilerimize hayırlı olması temennisinde bulunarak sözlerine başladı. Toplantıya katılan herkese teşekkür eden Rektörümüz, “Üniversitemize hayat veren kurucu vâkıflarımızı; Nurbanu Valide Sultan’ı, Hatice Sultan’ı ve Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa’yı, Sinan Ağa bin Abdurrahman olarak bilinen Mimar Sinan’ı ve Üniversitemize adını veren İstanbul’un Fatihi, Sultan 2. Mehmed Han’ı rahmet ve minnetle anarken bugüne kadar Üniversitemize hizmet etmiş Mütevelli Heyet Başkanlarımız ve üyeleri, çok değerli Rektörlerimiz başta olmak üzere tüm emektarları saygıyla selamlıyorum” dedi.

İlerlemeyi Sürdürüyoruz

Öğrencilerimize teorik ve uygulamalı eğitimi aynı anda sunarak onları geleceğe hazırladığımızı ifade eden Rektörümüz, “Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi olarak kurulduğumuz günden bu yana daha iyi bir eğitim verme ve nitelikli araştırmalar yapma misyonuyla hareket ettik ve ediyoruz. Bilgi çağında her geçen gün yenilenen ve gelişen bir dünyada en iyilerden biri olma hedefiyle sürekli kendimizi yenileyerek ilerlememizi sürdürüyoruz.” diyerek yeni dönemde eğitimde mükemmeliyeti yakalama hedefimize emin adımlarla yürüdüğümüzü ve Üniversitemizin isminin yine başarılarla öne çıkacağının müjdesini verdi.

Ülkemizi Daha İleriye Taşıyacağız

Rektörümüz, öğrencilerimize ve akademisyenlerimize seslenerek şunları söyledi: “Yalnızca ülkemize değil, tüm dünyaya katkı sağlayacak bireylerden oluşan büyük bir aileyiz. Bilimde, sanatta, insanlığa hizmet eden projelerde öncü olmayı sürdüreceğiz. Ülkemize ve insanlığa faydalı işler yapmaya devam edeceğiz. Üniversitemizi ve milletimizi daha ileri taşıyacak olan siz değerli öğrencilerimize ve hocalarımıza yürekten inanıyorum.”

İBB’nin Tahliye Kararı

Rektörümüz; eğitimde mükemmeliyeti sağlamak ve bilimsel gelişime yön vermek hedefiyle sürekli yenilendiğimizi ifade ederken, eğitimle ilgisi olmayan bir gündemle kamuoyunda yer almak zorunda olduğumuzu da hatırlattı. Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek, 2010 yılında Üniversitemize tahsis edilen Fatih'teki binamızın eğitim öğretim devam ederken İBB tarafından tahliye edilmek istendiğini bildirdi. Rektörümüz, "Bu süreçle ilgili öğrenci ve ailelerinin mağduriyet yaşamaması için gerekli önlemleri aldık. Hukuki yollara başvurduk ve ilgili mahkemece yürütmeyi durdurma kararı alındı. Hukuki süreç devam ediyor." dedi. Rektörümüz, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi olarak, Sultan Fatih'in şehrinde, birbirinden değerli kültür varlıklarında eğitim öğretim faaliyetlerimizi sürdürecek yeterlik ve imkânlara sahip olduğumuzu bir kez daha açıkladı.

Geleceğe Yön, Tarihe İz Bırakacaksınız!

Rektörümüzün ardından sözü Mütevelli Heyet Başkanımız Mevlüt Uysal aldı. Başkanımız Uysal, yeni dönemin tüm mensuplar için hayırlı olmasını diledi. Başkanımız, konuşmasında devletimizin kurduğu bir vakıf üniversitesi olduğumuza dikkat çekti ve öğrencilere şöyle seslendi: “İnanıyoruz ki, Üniversitemizin ismine yakışır çalışmalarla geleceğe yön verecek, tarihe iz bırakacaksınız."

İlk Ders Prof. Dr. Muhsin Kar’dan

Açılış konuşmalarının ardından geleneksel açılış dersi bölümümüze geçildi. Yeni dönemin ilk dersi, önceki dönem YÖKAK eski başkanı olan Prof. Dr. Muhsin Kar tarafından verildi. "Yükseköğretimde Kalite Güvencesi ve Akreditasyon” başlıklı sunumunda Prof. Dr. Muhsin Kar, A’dan Z’ye kalite sistemi hakkında bilgi verdi. Kalitenin öğrenciler için de önemli olduğunu belirten Prof. Dr. Kar, değişen ve dönüşen dünyaya uyum sağlamaya çalışan öğrencilerimize şunları söyledi: “Değerli öğrencilerimiz, emekli olana kadar farklı alanlarda çalışacak bir kuşağın parçası olduğunuzu öngörüyoruz. Bu nedenle, uluslararası akreditasyon çerçevesinde öğreteceğimiz beceriler ve kazanımlar, yol haritanızı değiştirmek istediğinizde size büyük fayda sağlayacaktır."

Yoğun ilgi gören törenimiz, toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.