2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Akademik Genel Kurul Toplantımız Yapıldı

Bilimsel, sosyal ve kültürel faaliyet ve yayınlarıyla alanlarında fark oluşturan akademisyenlerimiz, 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Akademik Genel Kurul Toplantısı'nda bir araya geldi.

Üniversitemiz 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Akademik Genel Kurulu, Haliç Yerkeşkemiz Konferans Salonu'nda tüm akademisyenlerimizin katılımlarıyla gerçekleştirildi. Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek başkanlığında ve Rektör Yardımcılarımız Prof. Dr. Zekeriya Kurşun ile Prof. Dr. Saadetdin Herdem’in bilgilendirme sunumlarıyla gerçekleştirilen toplantıda, yeni akademik yıl vizyonumuz açıklandı. Üniversitemizin geleceği ve hedefleri üzerine kapsamlı değerlendirmelerin yapıldığı toplantı, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Zekeriya Kurşun’un “Yeni Ders Planlama Sistemi” hakkındaki sunumuyla başladı. Dr. Kurşun, Üniversitemizde eğitim ve öğretim kalitemizi daha iyi bir noktaya taşımak için önemli çalışmalar yapıldığını ve bu yeni sistemin sağlam bir temel oluşturacağını vurguladı. Toplantı, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Saadetdin Herdem'in akademik performans çalışmalarını kapsayan bilgilendirme sunumu ile devam etti. Dr. Herdem, konuşmasında akademisyenlerimizin yürüttüğü çalışmaların topluma kattığı değerler üzerinde durarak, akademik başarının sürdürülebilirliği üzerine yeni yöntemlerimizi paylaştı.

Yeni Teşvik Müjdesi

Genel Kurula hitap eden Rektörümüz, yakın–orta ve uzun vadeli stratejik hedeflerimizi akademisyenlerimizle paylaştı. Rektörümüz Dr. Şimşek, "Yükseköğretim sürekli değişen ve rekabetin yoğun olduğu bir alan. Akademik dünyada rekabetin arttığı bir dönemde Üniversitemizi en iyi noktaya taşımak için çalışmaya devam edeceğiz. Bu değişimi yönetmek, eğitimde ve araştırmada mükemmeliyeti sağlamak için kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerini titizlikle uyguluyoruz.” dedi. Araştırmaya verdiğimiz önemin bir sonucu olarak özellikle araştırma ve uzmanlık çalışmalarının öne çıktığı lisansüstü programlarımıza yapılan başvurunun oldukça fazla olduğuna dikkat çeken Rektörümüz, “Sizlerin emekleri sayesinde araştırma kapasitemiz artıyor.” diyerek akademisyenlerimizi özverili çalışmaları dolayısıyla teşekkür etti. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi olarak uluslararası iş birliklerine, öğrencilere, hareketliliklere ve bilimsel yayın üretimine verdikleri değerin daha iyi anlaşılmasını sağlayacak ve verimliliğini arttıracak yeni teşvik vizyonumuzu da ilan etti.

Öğretim ve Araştırma Asistanı Burs Programı Geldi

Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek; 500’ü aşan akademik personelimizle 26 lisans, 9 ön lisans ve 46 lisansüstü programın yanı sıra Üniversitemizde ileri araştırma ve uygulama faaliyetlerinin gerçekleştirildiği 19 merkezimizin bulunduğunu hatırlatarak, bilimsel üretimi destekleyecek, geleceğin bilim insanlarının yetiştirilmesine imkân sağlayacak yeni burs programımızın da tanıtımını gerçekleştirdi. Lisansüstü programlarımızda kayıtlı öğrencilerimizin bilimsel ve sosyal yeterliklerini arttırırken ekonomik sürdürülebilirliklerini de destekleyecek bu program ile toplumumuzun bilimsel gelişimine katkı sağlanması hedefleniyor. Rektörümüz, "Araştırma kapasitemizi artırmak için bize destek olacak genç beyinlere ihtiyacımız var. Bu projemizle birlikte lisansüstü düzeyde eğitim gören tez aşamasındaki öğrencilerimize öğrenim ve araştırma yapma imkânı sunacağız." dedi. Rektörümüz, konuşmasında başvuru ve detayların ilerleyen süreçte Üniversitemiz duyuru organlarından ilan edileceğini de sözlerine ekledi. 

İşte Gurur Tablomuz

Sunum ve konuşmaların ardından Üniversitemiz Akademik Performans Yönergesi çerçevesinde başarı gösteren ve ünvanlarına göre ilk 5'e giren akademisyenlerimize, Genel Kurul huzurunda başarı belgeleri takdim edildi. 2023-2024 eğitim öğretim yılında Üniversitemiz çatısı altında gerçekleştirdikleri bilimsel üretimlerle toplumsal kalkınmaya ileri düzeyde katkı sunan akademisyenlerimiz:

“Profesör” kadrosunda en başarılı ilk 5 akademisyenimiz:

1.           Prof. Dr. Zekai CELEP - Mühendislik Fakültesi

2.           Prof. Dr. Hilmi ÜNLÜ - Mühendislik Fakültesi

3.           Prof. Dr. Hasan Fırat DİKER - Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi

4.           Prof. Dr. Muzaffer Tolga AKBULUT - Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi

5.           Prof. Dr. Dursun Ali TÖKEL - İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi

“Doçent Doktor” kadrosunda en başarılı ilk 5 akademisyenimiz:

1.           Doç. Dr. Ferzat ANKA - Mühendislik Fakültesi

2.           Doç. Dr. Gökçen GÖÇEN ÖZDEMİREL - Eğitim Fakültesi

3.           Doç. Dr. Muhammet Übeydullah ÖZTABAK - Eğitim Fakültesi

4.           Doç. Dr. Tuğba BİNGÖL - Eğitim Fakültesi

5.           Doç. Dr. Mustafa GÖLEÇ - İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi

“Doktor Öğretim Üyesi” kadrosunda en başarılı ilk 5 akademisyenimiz:

1.           Dr. Öğr. Üyesi Fatih ÇİFTÇİ - Mühendislik Fakültesi

2.           Dr. Öğr. Üyesi Berna KİRAZ - Mühendislik Fakültesi

3.           Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Kevser ŞEREFOĞLU DANIŞ - İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi

4.           Dr. Öğr. Üyesi Burcu BALABAN ÖKTEN - Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi

5.           Dr. Öğr. Üyesi Ali NİZAM - Mühendislik Fakültesi

“Öğretim Görevlisi” kadrosunda en başarılı ilk 5 akademisyenimiz:

1.           Öğr. Gör. Esra ÇALIK BAYAZIT - Meslek Yüksekokulu

2.           Öğr. Gör. Betül BİLGİN - Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi

3.           Öğr. Gör. İrem CERAN - Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu

4.           Öğr. Gör. Halime Nur SEZER - Meslek Yüksekokulu

5.           Öğr. Gör. Sümeyra ÖZDEMİR - Meslek Yüksekokulu

“Araştırma Görevlisi” kadrosunda en başarılı ilk 5 akademisyenimiz:

1.           Arş. Gör. Zeki KUŞ - Mühendislik Fakültesi

2.           Arş. Gör. Sadullah GÖNCÜ - Mühendislik Fakültesi

3.           Arş. Gör. Sezer ÖZTÜRK - Mühendislik Fakültesi

4.           Arş. Gör. Hilal GÜNAY - Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi

5.           Arş. Gör. Güner TATAR - Mühendislik Fakültesi

Dil Eğitimi Akademik Performans Yönergesine göre, en başarılı ilk 3 akademisyenimiz:

1.           Öğr. Gör. İslam Elhadki

2.           Öğr. Gör. Meryem Büşra Ünsal

3.           Öğr. Gör. Maher Alrefaı

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Akademik Genel Kurulumuz, başarı belgelerinin takdiminin ardından akademisyenlerimizin görüşlerini paylaştığı “Önerileriniz” bölümüyle sona erdi.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.