Aziz milletimizin 15 Temmuz hain darbe girişimine "Dur" demesinin 8. yıl dönümü, Üniversitemizde çeşitli etkinliklerle kutlandı.

Tarihimizin kırılma anlarından birinin yaşandığı 15 Temmuz 2016'daki hain darbe girişimine karşı tek yürek olarak karşı durduğumuz şanlı milletimizin Demokrasi ve Milli Birlik Günü, Üniversitemizde çeşitli etkinliklerle anıldı. Aziz milletimizin gösterdiği kahramanlığı ve fedakârlığı gururla yâd ettiğimiz "Sonuçları Bakımından 15 Temmuz" başlıklı panel, 16 Temmuz 2024 Salı günü saat 14.00'te Ayasofya Yerleşkemizde yoğun katılımla gerçekleştirildi. Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek'in oturum başkanlığını üstlendiği panelde; İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültemiz Tarih Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Hasip Saygılı, İktisadi ve İdari Bilimleri Fakültemiz İktisat Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Bilal Bağış ve Hukuk Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. Murat Balcı söz aldı. Millî birliğin önemi vurgulandığı panel, büyük beğeni topladı.

15 Temmuz Dönüm Noktasıdır

Rektörümüz Prof. Dr. Nevzat Şimşek, 15 Temmuz hain darbe girişiminin 8. yıl dönümünde darbeye karşı millî iradeyi ve demokrasiyi savunan kahraman şehitlerimizi rahmetle, gazilerimizi şükranla yad ederek sözlerine başladı.  Rektörümüz, “15 Temmuz, tarihimiz açısından çok önemli bir gün oldu. Milletlerin tarihlerinde dönüm noktaları vardır. Bizler 15 Temmuz’u böyle bir dönüm noktası olarak düşünüyoruz. Tarih bize gelecek dönemlerde böyle bir dönüm noktasının içeriğinin daha iyi anlaşılmasını da sağlayacak, diye düşünüyorum.” dedi. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın bir kitabın ön sözünde yer alan “15 Temmuz, bir darbe girişimidir. 15 Temmuz, bir terör eylemidir. 15 Temmuz, bir işgal girişimidir.” ifadelerini hatırlattı. Rektörümüz, bu sözlerle Cumhurbaşkanımızın çok önemli 3 noktaya vurgu yaptığını belirtti. Rektörümüz, “15 Temmuz gecesi Türkiye’de değildim. Kazakistan’da devletimizin kurmuş olduğu ve kurucu müdürü olduğum Avrasya Araştırma Enstitüsünde görev yapıyordum. Ben bu eylemi anlatmakta çok zorlanıyordum. İçim acıyordu.”  diyerek o dönem hissettiklerini ve gözlemlerini aktardı.  

Hem Devleti Hem Halkı Hedef Aldı

İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültemiz Tarih Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Hasip Saygılı, "15 Temmuz Bir Askeri Darbe mi?" başlıklı konuşma yaptı. Tarihteki darbeler hakkında bilgi veren Saygılı, bütün darbelerin iktidarı hedef aldığını ancak 15 Temmuz’un hem devleti ve hem de halkı hedef alan 'alçak bir darbe girişimi' olduğuna vurgu yaptı.

Dış Finansman Açığı

İktisadi ve İdari Bilimleri Fakültemiz İktisat Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Bilal Bağış "15 Temmuz'un Ekonomik Sonuçları" başlıklı konuşmasında dünya perspektiften ülkemize bir bakış açısı sundu.  Bağış, “Biz ülke olarak üst-orta gelir ülkesi olarak tanınıyoruz. Türkiye cari açığı görece yüksek ve dış finansman ihtiyacı çok yüksek bir ülke olarak görülüyor. Bunun neticesinde de kısa vadeli finansmana muhtaç hale gelebiliyor. Batılılar, bu durumu aleyhimize kolaylıkla kullanıyorlar. Dolayısıyla 15 Temmuz sürecinden çıkarılacak derslerden biri, bizim görece yüksek dış finansman ihtiyacımızın, tasarruf yatırım eşitsizliğimizin tekrar masaya yatırıp değerlendirilmesi gerekiyor. Bunun için de bireysel tasarruflar başta olmak üzere kamu tasarrufları güçlendirilmelidir.” diyerek sözlerini tamamladı.

Rakamlarla 15 Temmuz

Panel, Hukuk Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Murat Balcı “15 Temmuz Yargılamaları” başlıklı konuşmasıyla devam etti. Balcı, konuşmasında şu noktalara dikkat çekti: “Türkiye genelinde 8.725 kişi bu hain darbe girişimi dolayısıyla yargılandı. 1.634 kişi ağırlaştırılmış müebbet, 1.366 kişiye müebbet cezası, 1.891 kişiye süreli hapis cezası verildi. 2.870 kişi hakkında da beraat kararı tesis edilmiştir.  964 kişi itirafçı olduğu için ceza olmadığına dair karar verilmiştir.” 

15 Temmuz sürecinin farklı yönleriyle ele alındığı panel, soru cevap ile sona erdi.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.