Fatih Müzesine referans olacak akademik çalışmalar başladı

Edirne Valiliği ve Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi arasında 15 Temmuz 2020’de imzalanan “Fatih Sultan Mehmet Müzesi İşbirliği Protokolü” gereği müze projesine referans olmak üzere farklı disiplinlerden bilim insanları ve sanatçıların katılımıyla Edirne Saatli Medrese’de arama konferansı gerçekleştirildi.

Edirne Valiliği ve Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi işbirliğiyle Edirne Saatli Medrese’nin “Fatih Sultan Mehmet Müzesi” olarak teşhir ve tanzim edilmesi projesi kapsamında 3-4 Eylül tarihlerinde gerçekleşen “Fatih ve Dönemi” arama konferansında; tarihçiler, edebiyatçılar, mimar ve mühendisler ile müzeciler Fatih ve dönemini yeniden anlamak, anlatmak gayesiyle fikir birliği arayışında bulundu.

Edirne Valisi Ekrem Canalp, Edirne İl Kültür ve Turizm Müdürü Kemal Soytürk, Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, Trakya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erhan Tabakoğlu ve İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mahmut Ak’ın da katıldığı konferansta açılış konuşmasını yapan Fatih Sultan Mehmet ve Dönemi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Dr. Mustafa Göleç, müzelerin insanlar için bir hafıza mekânı olduğunu söyleyerek, “Birbirini görmemiş insanlar ortak bir geçmişi hatırlıyorlar, millet oluyorlar. Fatih Sultan Mehmed Edirne’de doğmuş, burada yetişmiş. Buradan fetihlere çıkmış. Edirne’de bir Fatih müzesinin kurulması hem bir vefa borcu hem de parlak geçmişine saygı duruşudur.” dedi.

“Fatih’e gönül borcumuz var”

Fatih Sultan Mehmed’in şahsı, eserleri, misyonu ve çağında başardıkları çerçevesinde yapılan her çalışmanın onun adını yaşatmak için önemli olduğunu kaydeden Rektörümüz Prof. Dr. M. Fatih Andı, “Biz Fatih Sultan Mehmed derken aslında bugünü kastediyoruz. Fatih Sultan Mehmed ve dönemi hakkında ne kadar araştırma, inceleme çabası içerisinde olursak geçmişten bugüne o çağın büyük birikimini taşımız oluruz. Dolayısıyla bu büyük şahsiyete bir gönül borcumuz var. Onun adına ne yapılırsa, biz orada olmak zorunda hissediyoruz. Fatih Sultan Mehmet Müzesi çalışması da bizi mutlu eden bir çalışma.” diye konuştu.

“Müze ile Fatih’e vefa borcumuzu ödüyoruz”

Fatih’in iyi bir komutan, karizmatik bir lider, tarih ve bilim meraklısı bir insan olduğuna dikkati çeken Edirne Valisi Ekrem Canalp, Fatih dönemini müze ile bugüne taşımanın gururunu yaşadıklarını ifade etti.  

Edirne’de önümüzdeki yıl 9 yeni müzenin açılacağını söyleyen Canalp, bu müzelerden biri olan Fatih Sultan Mehmet Müzesi’nin Fatih’e karşı bir vefa borcu olduğunu belirterek, “Türk tarihinin en önemli şahsiyetleri kim diye sorsak, akla ilk gelenlerden biri Fatih Sultan Mehmed Han olacaktır. Bu yüzden tarihimizin böylesine önemli bir şahsiyetine karşı vefa borcumuzu ödüyoruz.” dedi.

Farklı üniversitelerden öğretim üyelerinin ve müzecilerin katıldığı konferansta Fatih Sultan Mehmed ve dönemi tarihten edebiyata, hukuktan mühendisliğe, sinemadan müzeciliğe farklı disiplinlerin katkılarıyla ele alındı. Arama konferansının Fatih ve dönemine ilişkin yapılacak tarihsel çalışmalara ve Edirne Fatih Sultan Mehmet Müzesi’nin tefriş ve tanzimi sürecine ışık tutacağı düşünülüyor.

Fatih Sultan Mehmed’in babası Sultan II. Murad tarafından 1437-1447 yılları arasında yaptırılan ve Şehzade Mehmed’in de ders gördüğü kaynaklarda rivayet edilen Saatli Medrese’nin 29 Mayıs 2021 tarihinde Fatih Sultan Mehmet Müzesi olarak açılması planlanıyor.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.