2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı, Bahar Yarıyılı Ders Kaydı, Ders Ekle Bırak Haftası, Pedagojik Formasyon Eğitimi ve Ders Programı

Sevgili Öğrenciler,
 
2023-2024 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılı ders kayıtları 15-16 Şubat 2024  tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılacaktır.
 
Ders kayıt sürecinde aşağıdaki işlem basamakları hakkında bilgi sahibi olmanızı ve bu bilgiler kapsamında ders kayıtlarını sonlandırmanızı önemle hatırlatırız.
 
Öğrenci Bilgi Sisteminin Ders Kayıt ekranı, 15 Şubat 2024 saat 10.00’da açılacak olup, 16 Şubat 2024 saat 17:00'da kapanacaktır.
 
Ders kayıt günlerinde ders seçimi yapmış ancak, danışmanı tarafından ders kaydı yanlışlığı olduğu için ders kaydı reddedilen, ders kaydını danışman onayına göndermeyen ve ders değişikliği yapmak isteyen öğrenciler için Ekle-Bırak İşlemi 26-27 Şubat 2024 tarihleri arasında yapılacaktır. İlgili tarihlerde Ders Ekle-Bırak ekranı 26 Şubat 2024 saat 10.00’da açılacak olup, 27 Şubat 2024 saat 17:00'da kapanacaktır.
 
Öğrencilerimiz eğitim-öğretim durumlarını,  derslere kaydolma, ders ekleme - bırakma ve dersten çekilme işlemleriyle ilgili tüm soru ve taleplerini dâhili telefon numaralarından, e-mail yoluyla veya Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden danışman hocalarına iletebilirler.
 
Önemli Not : Normal süresini tamamlayan öğrencilerin dersleri seçtikten sonra “Kontrol Et” butonuna basması halinde AKTS Kredi ücreti ders kayıt ekranına yansıyacaktır. Ödemesini yapan öğrenciler ders kaydını kesinleştirebilecektir. 

Programlara göre danışman dahili numaraları ve e-mail adresleri için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapmak için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaptıktan sonra aşağıdaki adımları izleyerek sisteme giriş şifrenizi  oluşturabilirsiniz.

Önemli Not: Şifre sıfırlama işlemi yaparken BÜYÜK HARF kullanınız.

Peşin Ödemeler

Öğrenim ücretini peşin ödeyecek öğrenciler, belirlenen kayıt tarihlerinde

*Vakıf Katılım Bankası ve Albaraka Türk Katılım Bankasına (Şube Gişelerine) giderek öğrenci numaraları ile Kurumsal Tahsilat hesabına (KUTA) ödemelerini gerçekleştirebilir.

*Ziraat Bankası Mobil ve ATM kullanarak; Ödemeler > Eğitim, Sınav ve Üniversite Ödemeleri > Üniversite Harç ve Sınav Ödemeleri > Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi> Öğrenci Numarası girişinden sonra ödemenizi yapabilirsiniz.

Önemli Açıklama

  1. Banka hesaplarımıza HAVALE ve EFT yoluyla ödeme işlemi yapılmamaktadır (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmemelidir).
  2. Öğrenim ücretlerinde senetle veya elden taksit yapılmamaktadır.

Taksitli Ödemeler

a)    Kredi Kartı ile Ödeme;

Kayıt hakkı kazanan adaylar, öğrenim ücretlerini https://eodeme.fsm.edu.tr adresine girerek anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla belirlenen kayıt tarihine kadar ödemelerini yapabilirler.   

Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Axess, Maximum, Paraf, QNB Finansbank) yapılan taksitli ödemelerde, vade farksız 5 taksit yapılmaktadır.                        

b) Öğrenim Kredisi ile Ödeme

Albaraka Türk Online Ots (5 Taksit)

Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödemeden yararlanmak isteyen adayların ve ailelerin bankanın şubelerinde görevli bireysel müşteri ilişkileri yetkililerine, öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir.

Vakıf Katılım Online Ots (5 Taksit)

Vakıf Katılım Bankası taksitli ödemeden yararlanmak isteyen adayların ve ailelerin bankanın şubelerinde görevli bireysel müşteri ilişkileri yetkililerine, öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir.

Başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde öğrencinin muhasebe kaydı online/otomatik olarak tamamlanacaktır.

Öğrenim Kredisi İçin Gerekli Belgeler

  • Nüfus cüzdanı
  • Gelir Belgesi:
  • Ücretli (SGK’lı) ise; Son aya ait maaş bordrosu veya E-devlet üzerinden alınacak hizmet dökümü,
  • Emekli ise; E-devlet üzerinden alınan emekli olduğunu gösterir belge,
  • Vergi mükellefi ise, vergi levhası ve son döneme ait mali veriler,

NOT: 65 yaş ve üzeri vatandaşlara işlem yapılamadığından dolayı öğrenci kefillerinin 65 yaş altında olması ve gelir belgesi bulunması hususuna dikkat edilmelidir.

OTS Sürecinin İşleyiş Yöntemi

Banka tarafından açılan hesabın ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücreti kadar kredi limiti tanımlanacaktır. 

Öğrenci (Öğrenci Kefili) adına açılan Özel Kredili hesaba, yıllık öğrenim ücretinin taksit tutarını eksiksiz olarak en geç belirlenen son ödeme gününe kadar yatırmanız gerekmektedir.  

Belirlenen son ödeme gününe kadar kefil adına açılan Özel Kredili hesabına ödeme yapılmadığı takdirde ya da yeterli bakiye olmadığı durumlarda banka, hesabınıza tanımlanan kredi limitini devreye alıp hesap sahibini kredilendirerek ödemeleri tamamlayacaktır. Söz konusu durum hesap sahibine, ödenmeyen taksit tutarı üzerinden gecikme cezası (kâr mahrumiyeti) uygulanmasına neden olacağı için taksitlerin geciktirilmemesi önem arz etmektedir.

Öğrenci (öğrenci kefil) adına açılan OTS hesabına yapılan aylık ödemelerin dekontunu tarafımıza ulaştırmanıza gerek yoktur.

Not: Ücretlere %10 KDV dâhildir.

Eğitim ödemelerinizi yukarıda belirtilen kanalları kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.

Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleşmiş ise; online ödeme ekranında borcunuzun ‘0’ sıfır olarak görülmesi gerekmektedir.

Yükseköğretim Kurulu’nun 29.12.2022 tarihli kararına göre, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun 20 Şubat 2014 tarih ve 9 sayılı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları’nın ekinde yer alan öğretmen yetiştiren fakülteler dışında Formasyon eğitimi alınabilen programlar için örgün eğitim-öğretim süresi içinde Pedagojik Formasyon eğitimi verilecektir. Bu kapsamda Üniversitemiz bünyesinde yer alan Geleneksel Türk Sanatları, Grafik Tasarımı, İşletme, İngilizce Mütercim ve Tercümanlık, Tarih, Türk Dili ve Edebiyatı, Psikoloji, İç Mimarlık, Bilgisayar Mühendisliği, Biyomedikal Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, İslami İlimler ve Hukuk programlarında öğrenim gören öğrencilerin istedikleri takdirde Pedagojik Formasyon derslerini alabileceklerdir.

Pedagojik Formasyon Eğitimi ile alakalı önemli hususlar:

  • 2023-2024 eğitim-öğretim yılı Bahar  döneminde “Formasyon Seçmeli Dersler” programından ders almak isteyen öğrenciler ders-kayıt dönemi içerisinde ekte belirtilen dersleri sınıf derecelerine uygun şekilde ders kayıtlarına ekleyebileceklerdir.
  • Pedagojik Formasyon eğitimine kayıt olan öğrenciler için formasyon dersleri, bir yarıyılda alınabilecek azami AKTS Kredisinin dışında tutulacaktır.
  • En erken 2. sınıftan itibaren Pedagojik Formasyon dersleri alınabileceği için ders kayıtları sırasında 1. sınıf öğrencilerinin ders kayıt ekranına Pedagojik formasyon dersleri çıkmayacaktır.
  • Ders kaydı sırasında açılan Formasyon derslerini sadece Formasyon alınabilen programın öğrencileri görebilecektir. 
  • Öğrenciler başarısız olduğu tek bir formasyon dersinden ayrıca  tek ders sınavına girebilecektir.
  •  Formasyon Seçmeli Dersleri kapsamında yüz yüze verilecek olan "Öğretmenlik Uygulaması" dersinin gün ve saatini öğrencilerin bağlı bulundukları fakültedeki öğretmenlik uygulaması (staj) danışmanları belirleyecektir.

 

Fakülte/MYO

Bölüm/Program

Sınav Programı

Eğitim Fakültesi

Arapça Öğretmenliği

PDF

Okul Öncesi Öğretmenliği

PDF

Özel Eğitim Öğretmenliği

PDF

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

PDF

Türkçe Öğretmenliği

PDF

Güzel Sanatlar Fakültesi

Geleneksel Türk Sanatları

PDF

Grafik Tasarım

PDF

Hukuk Fakültesi

Hukuk

PDF

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

İşletme (İngilizce)

PDF

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

PDF

İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi

 

Bilim Tarihi

PDF

Mütercim Tercümanlık Bölümü ( İngilizce)

PDF

Psikoloji

PDF

Tarih

PDF

Türk Dili ve Edebiyatı

PDF

İslami İlimler Fakültesi

İslami İlimler

PDF

Mimarlık ve Tasarım Fakültesi

İç Mimarlık

PDF

Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım

PDF

Mimarlık

PDF

 Mühendislik Fakültesi

 

Bilgisayar Mühendisliği

PDF

Biyomedikal Mühendisliği

PDF

Elektrik-Elektronik Mühendisliği

PDF

İnşaat Mühendisliği

PDF

Yazılım Mühendisliği

PDF

Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu

Ambalaj Tasarımı

PDF

Mimari Restorasyon

PDF

Meslek Yüksekokulu

Adalet

PDF

Adalet (2. Öğretim)

PDF

Bilişim Güvenliği Teknolojisi

PDF

Çocuk Gelişimi

PDF

Çocuk Gelişimi (2.Öğretim)

PDF

Engelliler İçin Gölge Öğreticilik

PDF

Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri

PDF

Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri (2. Öğretim)

PDF

Ortak Dersler

Üniversite Ortak Seçmeli Dersleri

PDF

Uzaktan Eğitim Merkezi

UZEM Dersleri

PDF

Formasyon

Formasyon Dersleri

PDF

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.