Yatay Geçişle Gelen Öğrenciler İçin Düzey Belirleme Sınavı (DBS)

SINAV PROGRAMI

Sınav iki aşamalı olarak 14 Şubat 2024 günü gerçekleşecektir. Temel sınav (written exam) - yazma sınavı (writing) ve konuşma (speaking) sınavı.  Sınav Örneği İçin Tıklayınız.

 

14 Şubat 2024 Çarşamba

Temel Sınav (Written Exam): 09:00-11:00

Speaking Exam: 11:30-12:30 (Konuşma sınavına sadece A1 seviyesini geçen öğrenciler katılacaktır).

(A1 seviyesini geçen öğrencilerin konuşma sınav yeri ve saati 304 sınıfındaki panodan duyurulacaktır.)

 

SINAV YERİ : 304 Sınıfı (3. Kat)

 

NO ÖĞRENCİ NO BÖLÜM
1 2321051736 Yazılım Mühendisliği
2 2328021737 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
3 2321041738 Elektrik-Elektronik Müh.
4 2319031743 Psikoloji
5 2325011738 Mimarlık Bölümü
6 2321011738 İnşaat Mühendisliği
7 2321011739 İnşaat Mühendisliği
8 2325031739 İç Mimarlık Bölümü
9 2321011737 İnşaat Mühendisliği

 

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Çamlıca Yerleşkesi

Küçük Çamlıca Mah. Çilehane Yolu Cad. No: 6/1 Üsküdar / İSTANBUL

Tel : +90 216 546 02 96 - Dâhili: 3000 / 3007 / 3009

Küçük Çamlıca Yerleşkesi ’ne nasıl ulaşabilirim?

 

ÖNEMLİ BİLGİLER

Sınavın tüm kısımlarının öncesinde kimlik kontrolü yapılacaktır. Öğrenci kimliğini ibraz etmeyen öğrenciler sınava kabul edilmeyecektir. (Öğrenci kimliğini edinememiş öğrencilerin e-devlet uygulaması veya FSMVÜ otomasyon sistemi üzerinden öğrenci belgelerinin çıktılarını almaları ve ayrıca nüfus cüzdanları ile sınav salonuna gelmeleri gerekmektedir.) 

Sınavlarda yalnızca kurşun kalem kullanılabilecek olup tükenmez kalem veya pilot kalem kullanılması yasaktır. Öğrencilerimizin sınav salonuna kalem, silgi ve kalemtıraş ile gelmeleri gerekmektedir.

Öğrencilerin eğitim düzeylerine sağlıklı bir şekilde yerleştirilebilmeleri için sınavın tüm kısımlarına girmeleri gerekmektedir. Sınavın herhangi bir kısmına girmeyen öğrenciler, doğrudan Elementary (Başlangıç) seviyesindeki İngilizce hazırlık sınıfına yerleştirilebilirler. (Örn: Written Exam’e girilip, Speaking Exam’e girilmemesi durumu)

DBS’den 65’in altında puan alan öğrenciler, puanlarına göre seviyelerine uygun İngilizce hazırlık sınıflarına yerleştirileceklerdir. DBS’den 65 ve üzeri puan alarak başarılı olan öğrenciler, 14 Şubat 2024 Çarşamba günü http://prep.fsm.edu.tr adresinden duyurulacaktır. Başarılı öğrenciler, İngilizce hazırlık eğitiminden muaf olmak ve doğrudan lisans programlarına başlamak isterlerse, ön kayıt yaptırmadan 15 Şubat 2024 Perşembe günü Çamlıca Yerleşkesinde yapılacak olan yeterlik sınavına (FSMEPT) girebilirler.

DBS’den başarısız olan öğrenciler ile DBS’den başarılı olan fakat FSMEPT’e girmeyen ya da FSMEPT’e girerek bu sınavdan 65 veya üzeri bir puan alamayan %30 İngilizce programa kayıtlı öğrenciler ile 75 veya üzeri bir puan alamayan %100 İngilizce programa kayıtlı öğrenciler, DBS’den aldıkları puan doğrultusunda seviyelerine uygun İngilizce hazırlık sınıflarına yerleştirilirler. Öğrenciler, sınıflarını ve seviyelerini prep@fsm.edu.tr adresine mail atarak öğrenebilirler.

 

Sorularınız için prep@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.

Başarılar dileriz.        

Yabancı Diller Bölümü                 

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.