2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Yatay Geçiş Başvuru Sonuçları

Kayıt hakkı kazanan adayların, aşağıda belirtilen tarihler içerisinde ödeme işlemini gerçekleştirdikten sonra, kayıt için istenen belgeleri Haliç Yerleşkesinde bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ibraz ederek kayıt işlemlerini tamamlaması gerekmektedir. 

Asıl Liste Kayıt Tarihleri: 02.09.2024-05.09.2024

Üniversitemize yatay geçiş kayıt hakkı kazanan asıl ve yedek isim listesi için tıklayınız.

Kayıtların dolmaması halinde yedek listede yer alan aday öğrenciler, yerleşme sırasına göre kayda çağırılacaktır.

Kayıt İçin İstenen Evraklar

  • Öğrenci belgesi (Islak imzalı veya E-Devlet üzerinden yeni tarihli alınabilir)
  • ÖSYM yerleşme belgesi ve YKS Sonuç Belgesi (Yerleştirme puanları dahil)
  • Transkript belgesi (Islak İmzalı veya E-Devlet üzerinden alınabilir)
  • Ders içerikleri (Öğrenim gördüğünüz üniversitenin web sayfasından temin edilebilir)
  • Disiplin durum belgesi (Merkezi Yerleştirme Puanı ile kayıt hakkı kazanan aday öğrenciler için gerekli değildir)
  • Vesikalık fotoğraf (1 adet)
  • İngilizce hazırlık başarı belgesi (Islak imzalı- Daha önce hazırlık eğitimi alan öğrenciler ve %30 İngilizce veya %100 İngilizce programa kayıt hakkı kazanan öğrenciler için geçerlidir.)
  • Arapça hazırlık başarı belgesi (Islak imzalı- İslami İlimler Fakültesi veya Arapça Öğretmenliği programına kayıt hakkı kazanan öğrenciler için geçerlidir) 
  • Kayıtlı üniversitenizden, yatay geçiş yapmanıza engel bir durum olmadığına dair belge.

Yatay geçiş ile kazanan öğrenci adaylarının, önceki üniversitelerinde kayıt sildirme işlemi yaptırmamaları gerekmektedir. 

Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız. 

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ye giriş için tıklayınız.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)’ ye giriş yaptıktan sonra aşağıdaki adımları izleyerek sisteme giriş şifrenizi oluşturabilirsiniz.

 Not: Lütfen bütün harfleri BÜYÜK harf ile yazınız.

Üniversitemiz programlarına yatay geçişi kabul edilen adayların ücretlendirme işlemleri üniversiteye giriş yaptıkları yılda belirlenen program ücreti üzerinden hesaplanmaktadır. 

Peşin Ödemeler

Öğrenim ücretini peşin ödeyecek öğrenciler, belirlenen kayıt tarihlerinde
*Vakıf Katılım Bankası ve Albaraka Türk Katılım Bankasına (Şube Gişelerine) giderek öğrenci numaraları ile Kurumsal Tahsilat hesabına (KUTA) ödemelerini gerçekleştirebilir.

*Ziraat Bankası Mobil ve ATM kullanarak; Ödemeler > Eğitim, Sınav ve Üniversite Ödemeleri > Üniversite Harç ve Sınav Ödemeleri > Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi> Öğrenci Numarası girişinden sonra ödemenizi yapabilirsiniz.

*Öğrenim ücretinin tamamının nakit veya kredi kartı ile tek çekim olarak ödenmesi halinde %10 Peşin Ödeme İndirimi uygulanacaktır.

Önemli Açıklama

  1. Banka hesaplarımıza HAVALE ve EFT yoluyla ödeme işlemi yapılmamaktadır (Bu nedenle hesap numarası ve IBAN bilgisi talep edilmemelidir).
  2. Öğrenim ücretlerinde senetle veya elden taksit yapılmamaktadır.

Taksitli Ödemeler

a)    Kredi Kartı ile Ödeme;

Kayıt hakkı kazanan adaylar, öğrenim ücretlerini https://eodeme.fsm.edu.tr adresine girerek anlaşmalı bankalara ait kredi kartlarıyla belirlenen kayıt tarihine kadar ödemelerini yapabilirler.   

Anlaşmalı kartlarla (World, Bonus, Axess, Maximum, Paraf, QNB Finansbank, Bankkart Combo) yapılan taksitli ödemelerde, vade farksız 10 taksit yapılmaktadır.                        

b) Öğrenim Kredisi ile Ödeme

Albaraka Türk Online Ots (10 Taksit)

Albaraka Türk Katılım Bankası ile taksitli ödemeden yararlanmak isteyen adayların ve ailelerin bankanın şubelerinde görevli bireysel müşteri ilişkileri yetkililerine, öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir.

Vakıf Katılım Online Ots (10 Taksit)

Vakıf Katılım Bankası taksitli ödemeden yararlanmak isteyen adayların ve ailelerin bankanın şubelerinde görevli bireysel müşteri ilişkileri yetkililerine, öğrenci numarası ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir.

Başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde öğrencinin muhasebe kaydı online/otomatik olarak tamamlanacaktır.

Öğrenim Kredisi İçin Gerekli Belgeler

  • Nüfus cüzdanı
  • Gelir Belgesi:
  • Ücretli (SGK’lı) ise; Son aya ait maaş bordrosu veya E-devlet üzerinden alınacak hizmet dökümü,
  • Emekli ise; E-devlet üzerinden alınan emekli olduğunu gösterir belge,
  • Vergi mükellefi ise, vergi levhası ve son döneme ait mali veriler,

NOT: 65 yaş ve üzeri vatandaşlara işlem yapılamadığından dolayı öğrenci kefillerinin 65 yaş altında olması ve gelir belgesi bulunması hususuna dikkat edilmelidir.

OTS Sürecinin İşleyiş Yöntemi

Banka tarafından açılan hesabın ödeme planında öğrenci adına görüntülenen yıllık öğrenim ücreti kadar kredi limiti tanımlanacaktır. 

Öğrenci (Öğrenci Kefili) adına açılan Özel Kredili hesaba, yıllık öğrenim ücretinin taksit tutarını eksiksiz olarak en geç belirlenen son ödeme gününe kadar yatırmanız gerekmektedir.  

Belirlenen son ödeme gününe kadar kefil adına açılan Özel Kredili hesabına ödeme yapılmadığı takdirde ya da yeterli bakiye olmadığı durumlarda banka, hesabınıza tanımlanan kredi limitini devreye alıp hesap sahibini kredilendirerek ödemeleri tamamlayacaktır. Söz konusu durum hesap sahibine, ödenmeyen taksit tutarı üzerinden gecikme cezası (kâr mahrumiyeti) uygulanmasına neden olacağı için taksitlerin geciktirilmemesi önem arz etmektedir.

Öğrenci (öğrenci kefil) adına açılan OTS hesabına yapılan aylık ödemelerin dekontunu tarafımıza ulaştırmanıza gerek yoktur.

Not: Ücretlere %10 KDV dâhildir.

Eğitim ödemelerinizi yukarıda belirtilen kanalları kullanarak Türkiye’nin her yerinden yapabilirsiniz.

Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleşmiş ise; online ödeme ekranında borcunuzun ‘0’ sıfır olarak görülmesi gerekmektedir.

Merkezi Yerleştirme puanıyla veya AGNO ile kurum içi veya kurumlar arası yatay geçiş başvurusunda bulunan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, tam burslu dilime yeterli gelmesi halinde kaydolduğu eğitim-öğretim yılında belirlenen program ücretinin %25’i alınır. İndirimli dilimlerden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Üniversitemiz programlarına Yatay Geçiş yolu ile tam ücretli olarak yerleşen öğrencilere %20 indirim uygulanır.

Önemli Açıklama :

  1. Kazanılan burslar normal öğrenim süresince geçerlidir. Eş değer bir programdan yapılan yatay geçişlerde, öğrenim gördüğü süre normal öğrenim süresine dahil edilmektedir.
  2. Farklı programlardan yapılan başvurular olumlu sonuçlanması halinde önceki programında geçirmiş olduğu süre normal öğrenim süresine dahil edilmez.

İsteğe bağlı olarak hazırlık sınıfı eğitimi almak isteyen öğrenciler, ÖSYM giriş bursu ve diğer burslardan yararlanamaz.

Not: Kayıt esnasında burslar ile ilgili bilgilendirme talep ediniz.

Yatay geçiş kaydı yapan öğrencinin, öğrenimine kaçıncı sınıftan başlayacağı, kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan aldığı derslerin muafiyet işlemi sonucunda kesinleşir. Fakülte/Meslek Yüksekokulu ilgili yönetim kurulları tarafından yapılan değerlendirme ile muaf olunan dersler belirlenmektedir.

Ön lisans ve lisans öğrencilerinin AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notları ile başarılı ve muaf oldukları derslerin toplam AKTS’si;

a) Ön lisans programında;

1) 35 AKTS’nin altındaysa 1. Sınıf,

2) 35 AKTS ve üzerindeyse 2. Sınıf,

b) Lisans programında;

1) 50 AKTS’nin altındaysa 1. Sınıf,

2) 50 ile 99 AKTS arasındaysa 2. Sınıf,

3) 100 ile 159 AKTS arasındaysa 3. Sınıf,

4) 160 AKTS ve üzerindeyse 4. Sınıf, öğrencisi olarak tanımlanırlar.

İngilizce Hazırlık Programı ve Muafiyet Koşulları

Eğitim Dili %100 ve %30 İngilizce olan Lisans Programları:

Üniversitemizde eğitim dili %100 İngilizce olan programlar;

  • Yazılım Mühendisliği Programı
  • İngilizce Mütercim Tercümanlık Programı
  • İşletme  Programı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Programı
  • Yapay Zeka ve Veri Mühendisliği Programı
  • Yönetim Bilişim Sistemler Programı
  • Mimarlık Programı

Üniversitemizde eğitim dili %30 İngilizce olan programlar;

  • İç Mimarlık Programı
  • İnşaat Mühendisliği Programı
  • Bilgisayar Mühendisliği Programı
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği Programı
  • Psikoloji Programı
  • Havacılık Yönetimi Programı

Başarı Durumu ve Muafiyet Koşulları

Eğitim dili %30 olan programlarda öğrenim görecek olan öğrencilerin hazırlık sınıfından muaf olabilmesi için Düzey Belirleme Sınavı ile Yeterlik Sınavından (FSMEPT) 65 alması gerekmektedir. Yeterli puanı alamayıp hazırlık sınıfına devam eden öğrenciler B2 seviyesini başarıyla tamamlaması halinde FSMEPT sınavına girmeden bölümlerine geçebilecektir.

Eğitim dili %100 olan programlarda öğrenim görecek olan öğrencilerin hazırlık sınıfından muaf olabilmesi için Düzey Belirleme Sınavından 65, Yeterlik Sınavından (FSMEPT) ise 75 alması gerekmektedir. İlgili sınavlardan başarılı olamayan öğrencileri seviyesine göre bir hazırlık sınıfına yerleştirileceklerdir. Hazırlık Programında B2 seviyesini başarıyla tamamlayan %100 program öğrencileri FSMEPT sınavına girmeye hak kazanacaklardır. B2+ seviyesini başarıyla tamamlayan %100 program öğrencileri ise FSMEPT sınavına girmeden bölümlerine geçebileceklerdir.

Yukarıdaki sınavların dışında ortaöğretimini, öğretim dili ya da anadili İngilizce olan bir ülkede tamamlamış olan öğrenciler ile Senatomuzun kabul ettiği ulusal ve uluslararası sınavlarda son iki yıl içerisinde yeterli puanı alan öğrenciler İngilizce Hazırlık Programından muaf olabilirler.

2024-2025 Akademik yılı için öğrenci kabulünde esas alınacak olan uluslararası sınavlar ve puanları aşağıdaki gibidir.

*PTEAcademic: 65/90
* TOEFL IBT: 78/120

Kur Sistemi, Başarı Durumu ve Değerlendirme

Eğitim dili %100 İngilizce olan programlarda öğrenim görecek olan öğrenciler, hazırlık sınıfında 8 haftalık kur sistemine dahil olurlar. %30 İngilizce hazırlık sınıflarından farklı sınıflarda, farklı içerik ve değerlendirme sistemine tabidirler. Akademik yeteneklerini geliştirecekleri bir dönem içerisinde bölümleri ile alakalı ödev ve projeler ile %100 İngilizce programlar için gerekli dil altyapısını sağlamak için yoğun bir hazırlık programını tecrübe edeceklerdir ve bir dönemde iki CEFR seviyesini tamamlayacaklardır. 

Eğitim dili %30 İngilizce programlarda öğrenim görecek öğrencilerin kurlardan başarılı olması için en az 65, Eğitim dili %100 İngilizce olan programlarda öğrenim görenlerin ise 70 alması gerekmektedir.*

*%100 programlarda B2+ seviyesinde geçme notu 75’tir.

Eğitim Dili %30 ve %100 İngilizce Hazırlık Programından Muafiyet Koşulları 

Konu

%30 İngilizce Programlar

%100 İngilizce Programlar

Düzey Belirleme Sınavı

65

65

Yeterlik Sınavı FSMEPT

65

75

Diğer Hazırlık Programları Dış Muafiyet

Evet

Hayır

Hafta Sayısı

8 Hafta (Kur)

8 Hafta (Kur)

Başarı Notu

65 (Kur)

70 (Kur)*

Hazırlık Başarı Kriteri

CEFR B2, FSMEPT 65

FSMEPT 75

FSMEPT’e Girebilmek İçin Minimum Seviye Kriteri

CEFR B1

CEFR B2

*%100 programlarda B2+ seviyesinde geçme notu 75’tir.

**Sınav Tarihleri: DBS: 23 Eylül 2024 (%30 Programlar İçin)

    DBS: 24 Eylül 2024 (%100 Programlar İçin)

    FSMEPT: 25 Eylül 2024

 

Arapça Hazırlık Programı Öğretim Süresi

Arapça Hazırlık Programı 5 kurdur. Program iki yarıyıl, her yarıyıl en az 14 haftadan oluşur ve haftalık ders saati en az 20 saattir.

*Arapça Hazırlık Sınıfı derslerine %85 devam zorunluluğu vardır.

Arapça Hazırlık Sınıfı Yıl Sonu Başarı Notu Değerlendirmesi

AYS’den başarılı olan veya CEFR B2+ düzeyini başarıyla tamamlayan öğretim dili %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler ile CEFR B2+ başarıyla tamamlayan veya AYS’den başarılı olan %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrenciler kayıtlı oldukları lisans programlarına başlayabilirler.

a) AYS’den başarılı olan öğrencilerin Arapça hazırlık başarı notu AYS’den aldıkları puan, CEFR B2+ başarıyla tamamlayan %30 Arapça programlarına kayıtlı öğrencilerin başarı notu CEFR B2+ öğrenim gördükleri kurun not ortalaması, CEFR B2+ başarıyla tamamlayan %100 Arapça programlarına kayıtlı öğrencilerin başarı notu ise CEFR B2+ öğrenim gördükleri kurun not ortalamasıdır.

*Arapça Hazırlık Programı’nda eğitim yüzyüze yapılacaktır.

**Sınav Tarihleri: DBYS: 23-24 Eylül 2024

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.