“Ne istediğini bilirsen hedefine daha kolay ulaşırsın”

Kariyer Merkezi’nin iş hayatını mezunlarımızdan dinlediği “Mezun Röportajları” serisi devam ediyor. Biyomedikal Mühendisliği Bölümü mezunu İlay Yılmaz ile 30 Ocak 2021’de bir araya gelerek, eğitim ve iş hayatına dair konuştuk.

Renova Medikal Mühendislik firmasında çalışan mezunumuz, “İşimi mezun olmadan önce buldum. Staj döneminde bu firmada stajyerlik yaptım. Üniversiteye devam ederken gönüllü olarak staja devam ettim. Mezun olduktan sonra da işe alındım.” dedi. 

Biyomedikal sektöründe ilk iş deneyimi olduğunu ama daha önce farklı sektörlerde çalıştığını da ifade eden Yılmaz, “Öğrencilik hayatımda harçlık biriktirmek için farklı sektörlerde, giyim mağazalarında çalıştım. Bence bunu herkes yapmalı çünkü öğrencilik hayatında kişi başka yerlerde kendini ve iletişimini geliştirmek için çalışmalı diye düşünüyorum.” diyerek öğrenimine devam eden öğrencilere de tavsiyede bulundu.

“İş odaklı ve özgün olmam işe yerleşmemde etkili oldu”

İşe yerleşmesinde etkili olduğunu düşündüğü faktörü, “Aslında kendim olmak dışında hiçbir şey yapmadım. Yöneticilerim bana çok destek oldu. Ben de olabildiğince herkese yardımcı oldum. Gözüme batan bir şey varsa oraya müdahale ettim. Hiçbir işten kaçmadım. Nasıl daha faydalı olabilirim düşüncesinde ve problemleri daha kolay nasıl çözerim diye yaklaştım. Kısaca sadece iş odaklı ve özgün olmam bu işe yerleşmemde etkili oldu.” şeklinde ifade etti.

Firmada satış, operasyon ve satın alma işlerini yürüten Yılmaz, biyomedikal bölümünün birçok dalı olduğunu kendisinin iletişim alanında geliştirdiğini ve iş hayatının kendisine pratik çözüm, kriz yönetimi ve iletişim yeteneğinin gelişmesi konusunda çok şey kattığını ifade etti.

“Ne istediğini bilirsen hedefine daha kolay ulaşırsın”

Biyomedikal sektöründe kariyer hedefleyen öğrencilerimize, “Hedef koyabilmek çok önemli. Bu mesleği seçmemde bu bölümde okumamda etkili olan şey, sağlık alanının beni her zaman etkileyen bir bölüm olmasıydı. Ayrıca babam da mühendis olduğu için ben de mühendisliği düşünürdüm. Medikali ve mühendisliği aynı anda kullanabileceğim bir meslek olmasını istemiştim, araştırmalarım sonucu biyomedikal mühendisliği ile tanıştım. Kişi ne istediğini bilip ona göre çalıştıktan sonra zaten kapılar mutlaka açılacaktır. Ne istediğini bilirsen hedefine daha kolay ulaşırsın.” diyerek tavsiyelerde bulundu.

“Hocaların güler yüzü, idari personelin her konuda yardımcı olması benim için çok önemliydi”

“Bir kez daha FSM’de okusaydım sosyal anlamda kendimi daha fazla geliştirirdim. Bunu yapan çok arkadaşlarım vardı ama ben daha çok ders odaklı ilerledim. Hocalarım çok iyiydi, her anlamda bana destek oldular. Ufkumu açmamda bana çok yardımcı oldular. Üniversitedeki tek eksik yanım sosyal anlamda aktif olmamam oldu. Kütüphanede, sınıflarda, laboratuvarda ders çalışmak benim için büyük avantajdı. Hocalarımın güler yüzü, idari personelin her konuda bana yardımcı olması, benim için etkinliklerden çok daha önemliydi.”

İş hayatında FSM’li olmanın avantajlarından da bahseden mezunumuz, “Üniversitemizin biliniyor olması beni mutlu ediyor. Ben de mühendislik okumak isteyenlere üniversitemizi tavsiye ediyorum.” dedi.

“Fark yaratacak olan benim ve eğitim aldığım hocalarımdır”

İş hayatında da diğer üniversite mezunlarından kendini ayıran özellikleri, “Köklü olan ya da olmayan bir üniversiteyi üniversite yapan şey içindeki hocalarıdır. Üniversitem de eğitimi ve hocaları ile takdir ediliyor. En önemlisi de nereden mezun olursam olayım farkı yaratacak olan kişi benim ve bana eğitim veren hocalarımdır.” diye anlattı.

Pandemi sürecindeki iş hayatıyla ilgili de bilgi veren Yılmaz, “Ülkemizde ilk vakalar görülmeye başlayınca bir ay kadar evden çalıştık. Operasyonel kısımda olduğum için telefonla işleri takip edebiliyordum. Sadece evde olmak, fazla hareket halinde olamamak biraz moralimi bozuyordu. Bir ay sonrasında sosyal mesafe kurallarına da uyarak ofisimize geri döndük. Sahada çalışan mühendislerimiz ofiste çalışanları da düşünerek bir süre uzaktan çalışmaya devam ettiler. Yöneticilerimiz bu konuda çok anlayışlılar.” dedi.

Kariyer Merkezi olarak önümüzdeki günlerde mezunlarımızla bir araya gelmeye devam edeceğiz. İş hayatındaki tecrübelerini paylaşmak isteyen tüm mezunlarımızı bizimle iletişime geçmeye davet ediyoruz.

Bize Sorun

Üniversitemiz hakkında merak ettiğiniz veya bilgi almak istediğiniz konuları “BİZE SORUN” aracılığı ile yazılı ortamda öğrenebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece formu doldurup göndermek.

S.S.S

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından 2010 yılında kuruldu. Fatih Sultan Mehmet Han Vakfı, Sinan Ağa bin Abdurrahman Vakfı, Nurbanu Valide Sultan Vakfı, Hatice Sultan Vakfı, Abdullahoğlu Hacı Abdülaziz Ağa Vakfı olmak üzere 5 kurucu vakfın gelirleri ile eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürüyor.

Üniversiteyle ilgili tüm soruların yanıtlarına 0212 521 81 00’dan ya da fsm@fsm.edu.tr adresine e-posta gönderilerek ulaşılabilir. Ayrıca sosyal medya hesaplarından da tüm sorular yanıtlanıyor.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nde eğitim dili Türkçedir. İslâmi İlimler Fakültesi’nde eğitim dili Arapça, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Psikoloji Bölümünde ise %30 İngilizcedir.

Eğitim ücretlerindeki artış Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) ve Üretici Fiyat Endeksi’ne (ÜFE) göre belirlenmektedir.

Öğrencilerin derslerin tamamına devam etmesi esastır. Teorik derslere %70, uygulamalı ve laboratuvar derslerine %80 devam etmek zorunludur.

Üniversitede çift anadal programı mevcuttur. Öğrenciler çift anadal programına, eğitim gördükleri anadal lisans programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise beşinci yarıyılın başında; anadal ön lisans programında en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir. Öğrencinin çift anadal programına başvuru yapabilmesi için anadal programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvurusu sırasındaki genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması, anadal programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibarı ile en üst %20 içerisinde bulunması ve başvurulan programın varsa özel koşullarını (yabancı dil yeterliliği, başarı sıralaması koşulu gibi) sağlaması gerekmektedir. Çift anadal programına kabul edilen öğrencilerden ayrıca bir ücret alınmaz. Ancak anadal programından mezun olduktan 2 yıl sonra ÇAP programındaki öğrenimini tamamlayamayan öğrencilerden ÇAP programının kalan öğretim süresinin ücreti alınır.

Üniversitede güz ve bahar yarıyıllarına ilave olarak yaz okulu açılabilir. Yaz okulu süresi kayıt ve sınav dönemleri hariç 7 haftadır. Yaz okulunda açılacak derslere kayıt yaptırmak, öğrencinin isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Yaz okulu ücretleri, alınacak olan dersin AKTS değeri ile birim AKTS ücretinin çarpımı ile belirlenmektedir.

Üniversitemizde öğrenciler, kurum içi yatay geçiş ile bölüm değiştirebilmektedir. Kurum içi yatay geçiş iki şekilde yapılmaktadır. 1. Merkezi Yerleştirme Puanı ile: Başarı koşullarına ve program eşdeğerliliğine bakılmaksızın, öğrencinin üniversitemize kayıt yaptırdığı yıl aldığı puanlara göre yapılan değerlendirmedir. Kayıt olduğu yıl alınan merkezi yerleştirme puanları, yatay geçiş yapmak istenilen programın o yıl oluşan taban puan türüne eşit ya da yüksek olmalıdır. Taban puanı yeterli olan her programa yatay geçiş için başvuru yapmak mümkündür. 2. Ağırlıklı Genel Not Ortalaması İle: Öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümlerin eşdeğeri olan bölümlere kurum içi yatay geçiş için başvurabilirler. Kurum içi yatay geçiş için öğrencilerin, kayıtlı olduğu programda aldıkları tüm derslerden başarılı olmaları ve bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şarttır. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz. Kurum içi yatay geçiş yapan öğrenci mevcut bursundan yararlanamaz. Ancak kurum içi yatay geçiş yapan öğrencilerin, ilgili puan türündeki taban puanı, başvuru yaptığı programın Üniversiteye Giriş Bursu dilimlerinden herhangi birine yeterli gelmesi halinde, ilgili burs diliminden faydalanır.

Öğrencilerin, akademik ve idari personelin eğitim ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla üniversitede 6 kütüphane mevcuttur. Merkez kütüphane Türk Hava Yolları Kütüphanesi adıyla Topkapı Yerleşkesi’nde yer alıyor. Tüm yerleşkelerdeki tam donanımlı kütüphanelerde farklı dillerde toplam 90 bin kitap, 245 bin elektronik kitap, yüzlerce dergi, veri tabanı, günlük gazete ve film arşivi kullanıcılara sunuluyor. Kütüphanelerde ağırlıklı olarak Türkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca ve İspanyolca yayınlar mevcut. Kullanıcıların bilgi ihtiyaçlarını mümkün olan en kısa sürede ve en üst düzeyde karşılamak, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerinin alt yapısını oluşturmak amacıyla kütüphanelere satın alma ve bağış yoluyla eserler kazandırılıyor. Üniversite bünyesinde koleksiyon eserler de bulunuyor. Kaynaklar açık raf sistemiyle kullanıma sunuluyor. Kaynakların ödünç verilmesi, kitap siparişi gibi hizmetler profesyonel bir kadro tarafından yönetiliyor. Kütüphaneler sınav dönemlerinde 7/24 hizmet veriyor.

Öğrenciler bilgisayar laboratuvarları ve kütüphanelerdeki bilgisayarlar aracılığıyla internetten yararlanıyor. Ayrıca tüm yerleşkelerdeki kablosuz ağ bağlantısıyla da her yerden internete erişim sağlanıyor. Öğrencilerin baskı ihtiyaçlarını karşılayacak fotokopi merkezleri de yerleşkelerde hizmet veriyor.

45 öğrenci kulübü var. Kültür, sanat, spor, bilim alanlarında faaliyet gösteren kulüplerde sempozyumlar, konferanslar düzenleniyor, sosyal sorumluluk projeleri geliştiriliyor, ilgi alanlarına yönelik kurslar açılıyor.

Üniversiteye bağlı öğrenci yurdu bulunmuyor. Üniversiteye şehir dışından gelen öğrencilere tanıtım günlerinde, üniversiteye yerleşen öğrencilere kayıt döneminde yurtlarla ilgili bilgilendirme yapılıyor ve öğrenciler kurumsal yapıya uygun yurtlara yönlendiriliyor.

Tüm yerleşkelerde yemekhane ve kantin mevcuttur. Yemekler temizlik ve hijyen kuralları gözetilerek gıda mühendisinin ve sağlık personelinin gözetiminde usta aşçılar tarafından pişiriliyor. Öğrenciler ücret karşılığında yemekhane ve kantinden yararlanabiliyor.

Üniversitemiz uluslararası denkliğe sahiptir. Tüm mezun öğrencilere aldıkları derslerin ve notlarının Avrupa Eğitim Sistemindeki karşılığını gösterir nitelikte Diploma Eki düzenlenmektedir.

Değişim programı süresi içinde öğrencinin üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Öğrencinin değişim programında aldığı derslerin intibakları, kayıtlı olduğu birimin yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Uluslararası öğrencilerin kabulü, ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır. Hangi programlara yurt dışından öğrenci kabul edileceği, bunların kontenjanları, başvuru tarihleri ve ödeyecekleri ücretler Senato kararı ve Mütevelli Heyet onayı ile belirlenir. Detaylara iro.fsm.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir.